citroen23 schreef:Resp. 26K en 37K Ik denk dat ik ook maar weer eens een Ds ga aanschaffen en voorzien van een (deugdelijk) stukje landbouwplastic….........
Beiden lijken het zelfde concept.
Dak ligt open vrij ver omhoog. Zal een soort bungalow tent gebeuren zijn om op te zetten. En hebben 1 dak balijn te weinig, waardoor de daklijn niet mooi is en het doek door zakt.
Tja en dan die balk tussen de B-stijlen en de B-stijlen die blijven staan is niet echt mooi.
Ben benieuwd of ze voor die prijzen weg gaan.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Allemaal kopiën van elkaar, zo te zien. Dat heb jij veel mooier opgelost, en dan ook nog eerst zelf bedacht!
Citroen!
De bak ligt uitelkaar en alles inmiddels netjes schoon gemaakt.
Gedaan omdat de synchro van de 2 niet goed was. Verder funcitoneerde de bak goed en had hij geen bijgeluiden.
En dan blijkt er veel schade aan de bak te zijn. Hij is duidelijk in het verelden nat geweest. Kroonwiel is aan een kant erg gepit door ik neen aan roest, zo ook met onderste helft van differentieel lagers en onderste helft van pignonas lager aan de deksel kant. Goed te zien dat de synchro ring van de 2 sterk gesleten is.
Nu begrijp ik ook dat de bakolie die ik aftapte een soord chocolade melk was: gewoon veel roest in de olie. Geen idee dus wat de vorige eigenaar met de bak gedaan heeft, ik heb er 3 jr terug shcone olie in gedaan.
Tja, heb nog een andere hydrolique bak liggen en ook inmiddels uitelkaar. Deze ziet er echt veel beter uit.
Ga de beste onderdelen bijelkaar doen en daar van een bak opbouwen. Ook ga ik het zo doen dat kroonwiel/pignon 35/8 wordt en de 4e 22/28 wordt. Bij die kombies maak je een zgn Lnage 4 bak met in de 4 de zelfde overbrenging als een lange 5 bak in de 5 ( zie de lezing van Jan Epskamp recent in regio Arnhem)
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Goed werk man!!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Egbert schreef:Naast de oliedruk sensor voor het lampje zit een plug in de oliedruk gallerij, waar de sensor voor een oliedruk meter in gaat( of een olie temp sensor in zou kunnen).
Svp meer info, foto’s?
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Iemand al eens gedacht dat je dan danig in de knoei komt met je motorsteun???
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman schreef:Iemand al eens gedacht dat je dan danig in de knoei komt met je motorsteun???
klopt. zit direct achter de motorsteun, maar ik kan de verloopnippel en de aansluitnippel voor de oliedruk meter wel kwijt. Gaat wel om een mechanische, dus hoeft daat geen sensor geplaatst te worden.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ok, dan kan het idd nét! Want een electronische gaat dus nooit passen.
Been there, done that…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Egbert schreef:waterman schreef:Iemand al eens gedacht dat je dan danig in de knoei komt met je motorsteun???
klopt. zit direct achter de motorsteun, maar ik kan de verloopnippel en de aansluitnippel voor de oliedruk meter wel kwijt. Gaat wel om een mechanische, dus hoeft daat geen sensor geplaatst te worden.
Je kunt ook vrij gemakkelijk een extra olie leiding kwijt op de plek van het originele manocontact. Je kunt OF het manocontact verwijderen en direct een leiding erin OF een T-stukje (laten) maken/vinden. Ik heb het laatste gedaan en werkt erg fijn.
Ben weer een stuk verder met de V-bak.
Door er een gebruikte bak bij te halen, goede onderdelen gecombineerd.
De synchro konus van tandwiel 3e had een paar lelijke roest sporen, daarom deze konus opgedraaid. Als je er dan materiaal af haalt, moet de synchro ring verder opgeschoven worden. Uitgemeten, scheelt 0,6 mm. Dit opgelost door messing plaatje van 0,5mm op de aanslag van synchro ring te solderen.
Pingnondiepte opnieuw afgesteld. Moest wat dieper, opgelost door de vulring die daarvoor verantwoordelijk is iets af te slijpen. ( Ja nu ik een draaibank heb, wil ik ook al dat soort dingen zelf doen!!).
Daarna de lagers van differentieel afgesteld, zodat deze net zwaar genoeg loopt en uiteindelijk de tandspeling kroonwiel/pignon afgesteld. Heb door de demanotage van 2e bak (en een andere bak in het verleden) gelukkig een hele set vulringen van verschillende dikten voor de differenieel lagers.
Had dit nog nooit gedaan, leek mij altijd te specialistisch. Maar ook hier geldt: gewooon goed kijken en werplaatshandboek goed lezen en je komt er uit.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Weinig mensen beginnen aan zo’n karwei. Goed bezig weer!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Toppie
Wil je mijn 5 bak doen van de zomer?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Betekent zo’n lange vierbak nou dat je straks verder door moet trekken in de derde versnelling - of wordt die ook wat langer?
break23m schreef:Betekent zo’n lange vierbak nou dat je straks verder door moet trekken in de derde versnelling - of wordt die ook wat langer?
De 3 en de 4 worden langer, dus je moet verder doortrekken in de 2.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
De bak zit inelkaar. Heb een opstelling gemaakt dat ik de priseas op 2000 toeren kan laten draaien ( as door de draaibank gestoken en er achter uit laten komen. Met Duck tape vastgezet aan de priseas en draaien maar). Bak doet het prima, schakelt goed, synchromesh doet het goed.
Weer een stapje verder gekomen.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper