Hoi,
Inmiddels heeft mijn C5 160.000 km gelopen. Behalve remschijven en blokken ben ik nog niet tegen bijzonder hoge kosten opgelopen en zelfs dat viel enorm mee..
Mijn vraag is heeft al iemand ervaring met hoge onderhoudskosten aan hydrauliek (vering) en automatische versnellingsbak? Zo ja, bij welke km stand en wat zijn die kosten geweest bij benadering. (je hoeft geen bankafschriften te posten hoor )
Groet,
Gert
Bij 2 ton moet geloof ik je veersysteem onder het mes, ik vermoed alleen nieuwe Olie (LDS?) en misschien nieuwe veerbollen.
Wat dat kost :
Verder zou ik zo snel geen spannende kosten weten, ja distributieriem maar die heb je misschien al een keer vervangen en een automaat heb je volgens mij ook niet zoveel kosten aan (iig nog niet na deze kmstand)
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Re: hoge kilometerstanden en hoge kosten??
automatique schreef:Hoi,
Inmiddels heeft mijn C5 160.000 km gelopen. Behalve remschijven en blokken ben ik nog niet tegen bijzonder hoge kosten opgelopen en zelfs dat viel enorm mee..
Mijn vraag is heeft al iemand ervaring met hoge onderhoudskosten aan hydrauliek (vering) en automatische versnellingsbak? Zo ja, bij welke km stand en wat zijn die kosten geweest bij benadering. (je hoeft geen bankafschriften te posten hoor )
Groet,
Gert
... ik vind het onderhoud aan mijn c5 (break exclusive 2 l) toch wel prijzig. over 25000 km krijg ik de 120000 km-beurt, en die is ook nogal duur.
verder: ik heb net een reparatie achter de rug van de automaat (lekkage). ... net buiten de garantie, maar uit coulance hoefde ik ‘maar’ 1/3e van de kosten te betalen (toch nog 350 euro).
ook rij ik op lpg. in tegenstelling tot de berichten dat dit geen problemen oplevert, heb ik nu toch waarschijnlijk vervuiling op de kleppen + stangen, waardoor deze waarschijnlijk vervangen moeten worden ...
dus, wat is duur :
Re: hoge kilometerstanden en hoge kosten??
jo schreef:
ook rij ik op lpg. in tegenstelling tot de berichten dat dit geen problemen oplevert, heb ik nu toch waarschijnlijk vervuiling op de kleppen + stangen, waardoor deze waarschijnlijk vervangen moeten worden ...
Betekend dit dat jouw auto nog maar 95000 km heeft gedraaid en nu al dit soort dingen gaat vertonen?
Groet
Henk
Re: hoge kilometerstanden en hoge kosten??
henkpit schreef:jo schreef:
ook rij ik op lpg. in tegenstelling tot de berichten dat dit geen problemen oplevert, heb ik nu toch waarschijnlijk vervuiling op de kleppen + stangen, waardoor deze waarschijnlijk vervangen moeten worden ...
Betekend dit dat jouw auto nog maar 95000 km heeft gedraaid en nu al dit soort dingen gaat vertonen?
yep
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
ik vraag me ook wel eens af hoe betrouwbaar de C5 blijft met hoge km stand.
met een hoge km stand gaan al onder de 10.000 weg.
maar de modellen met lage km stand betaal je zo dik 15.000 voor
en de luxe modellen met lage km stand nog wel 20.000
is dit ook een teken dat de auto’s kosten gaan vertonen.
je ziet er zat die 160.000+ km hebben gelopen.
je weet dat er met 200.000 de bollen aankomen, maar daar is denk nog wel overheen te komen qua kosten.
maar de rest hoe blijft dat zich houden?
vooral de electronica en de rammeltjes
van de motoren geloof ik wel dat ze blijven draaien, mist niet helemaal afgetrapt…
Mijn C5 2l HDI sx Break heeft nu 200000 km en heb nog geen noemenswaardige kosten gehad.
‘K heb op 190000 de motorsteun laten vervangen en ook de poelie van de alternator ging eens stuk (maar dit is blijkbaar een probleem van bosch mits dat de ford mondeo dit probleem ook heeft hoorde ik bij de specialist).
Verder heeft de C5 me nog nooit in de steek gelaten zelfs de veerbollen zijn nog OK.
O ja mijn kofferraam ging nietmeer open dit is nog binnen garantie vervangen.
De “alternateur” (dynamo in het Nederlands ) is in de meeste gevallen van Valeo of Mitsubishi, maar Bosch is mogelijk.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Ik heb mijn C5 2.0 break op Lpg nu 2 maanden met km stand 160000 waarvan ik heb er 10dkm zelf mee gereden heb en geen noemenswaardige problemen zeer fijne auto, rijd zeer zuinig (1 op 9-10) . Ik doe het onderhoud zelf!
Remschijven zijn bijna aan de minimummaat, worden vervangen als de blokken versleten zijn (=volgend jaar)
Autos: C5 2.0-16V Exclusive Break LPG3 2002/ D Super 5 LPG 1971
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Re: hoge kilometerstanden en hoge kosten??
jo schreef:.. ik vind het onderhoud aan mijn c5 (break exclusive 2 l) toch wel prijzig. over 25000 km krijg ik de 120000 km-beurt, en die is ook nogal duur.
verder: ik heb net een reparatie achter de rug van de automaat (lekkage). ... net buiten de garantie, maar uit coulance hoefde ik ‘maar’ 1/3e van de kosten te betalen (toch nog 350 euro).
ook rij ik op lpg. in tegenstelling tot de berichten dat dit geen problemen oplevert, heb ik nu toch waarschijnlijk vervuiling op de kleppen + stangen, waardoor deze waarschijnlijk vervangen moeten worden ...
Alle motoren en onderdelen daarvan, ongeacht type/merk(nou ja…bijna dan) moeten tegen dit soort kilometerstanden kunnen op LPG.
Als zich wel problemen voordoen dan moet er bijna wel een installatiefout/verkeerde afstelling/fabrikagefout aan de orde zijn.
Daarbij komt dat ik eigenlijk nog nooit van vervuilde kleppen+stangen heb gehoord i.c.m. met LPG. Kan je mij dit eens beter uitleggen, het klink mij namelijk vreemd in de oren. En wat zijn de symtomeneigenlijk???
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 16-08-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
arjan_verkade schreef:ik vraag me ook wel eens af hoe betrouwbaar de C5 blijft met hoge km stand.
met een hoge km stand gaan al onder de 10.000 weg.
maar de modellen met lage km stand betaal je zo dik 15.000 voor
en de luxe modellen met lage km stand nog wel 20.000
is dit ook een teken dat de auto’s kosten gaan vertonen.
je ziet er zat die 160.000+ km hebben gelopen.
je weet dat er met 200.000 de bollen aankomen, maar daar is denk nog wel overheen te komen qua kosten.
maar de rest hoe blijft dat zich houden?
vooral de electronica en de rammeltjes
van de motoren geloof ik wel dat ze blijven draaien, mist niet helemaal afgetrapt…
Voor ons ook de vraag. Vandaag opgehaald een V6, 07/2002 met 148K kilometers. Veel kilometers voor benzine, ex-lease, goed onderhouden, boekje klopt.
Gekocht bij een Mazda dealer met 6 maanden Bovag voor een heel scherpe prijs.
Distru-riem, blokken en schijven voor zijn al vervangen, zo ook de einddemper waarvan de mantel volledig was doorgerot (binnen nog wel hard).
Ik hou alles bij en zal zeker uitzonderlijke reperaties melden hier.
Gr. Ronald
C6 2.7 V6 HDI Exclusive, BVA6, 10/2006, 180.000 km, Blue Mauritius Nacre, ORGA 10914CJ
Jinba Ittai Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, ‘04 Mazdaspeed Miata, 42.000 mijl
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia en 3x C5)
http://images.spritmonitor.de/477229_5.png
Hallo,
Waarom is dit uiterst interssanta onderwerp afgesloten? (blijkbaar)
Ik ben net terug van vakantie. Met mijn 1.8 benzine C5 phase I (2002) in de smorrende hitte van Zuid Europa gebruikte deze car geen druppie olie.
En toch alweer de 180.000 km gepasseerd. Niet echt heel indrukwekkend hoge km stand, maar ook niet geheel nieuw toch? Kom op!! mede forummers laat je km stand en type motor en je wedervaren daar mee eens hier passeren. Ik ben wel benieuwd wat zo iets kost enzo. En of het goed werkt enzo.
Ik lees het wel (hoppelijk)
Nou, vooruit dan. C5 ph1 81kw HDI. 2001
410.550 km. 1x de olie voor de vering ververst en bij 335d km een cylinder van het hydraulisch systeem.
Tussen de 150d en de 250d was het een rampenbak met 2x per maand reparaties. Daarna vrijwel klachtenvrij. Alleen de computer heeft doorgaand wat kuren, maar daar heb ik inmiddels wel vrede mee.
Kijk, Dat is pas een km stand.
Ik denk dat je gelijk koploper bent.
Groet, Peter.
mijn vader zijn auto (C5 HDI 2.0 uit 2004) staat op pak m beet 460000 km. en op een paar verroestte hydraulische leidingen na geen noemenswaardige problemen gehad de afgelopen ton.
De hydrauliek van de C5 is onderhoudsvrij tot 2 ton. Dat betekent niet dat je daarna allerlei dingen preventief moet gaan vervangen. Alleen hoeft het daarvoor niet (behalve natuurlijk als het stuk gaat, want het is geen garantie of zo). Het onderhoudsschema van de C5 bevat ook geen instructies op deze km stand vor zover ik weet.
Het is dus eigenlijk een leeg statement, alleen geeft het het onderscheid aan met eerdere modellen waar je wel voor 200K km dingen moest vervangen aan de vering.
Wel kennen een aantal motortypes onderdelen die vaker dan gemiddeld vroeg de geest geven. Denk aan de bobines bij een V6, de turbo bij een 16HDI, de luchtmotor bij een 2l benzine etc etc
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100