




Totaal aantal Berichten: 485
Geregistreerd: 06-04-2007
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
Mijn eerste CX was ook zonder Diravi. Hoewel het nu alweer bijna 30 jaar geleden is toen ik deze heb weg gedaan. Herinner mij nog wel dat het sturen geen enkel probleem was. De auto was een genot om in te rijden.
“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton
Als je de banden op spanning houdt is er geen enkel probleem om zonder diravi te rijden, onze vaders deden niets anders. Al die verhalen, je moet het gewoon eens proberen.














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Misschien reden onze vaders er mee omdat er niets anders te krijgen was? Ik heb zelf 2 van die dingen gehad. Een 2000 en een 2200 Diesel. Beiden zonder Diravi. Prima op snelheid, maar in de stad een ramp. Parkeren in een krappe plaats? Echt niet. Daarbij mist een CX zonder diravi gewoon de lichtvoetigheid en precisie die een CX mét diravi tot een erg fijne rijders auto maakt.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Zo zie je maar: verschillende meningen. En dan is het verstandig om het zelf eens te proberen.
Ik rij ook nog wel eens in een CX zonder Diravi (met de originele banden) en ik heb er geen enkel probleem mee, maar ja ik rij dan ook in een BX zonder stb. en banden van 205 breed.
Ja tuurlijk, die CX met diravi stuurt gewoon lekker licht, maar zonder Diravi is echt geen ramp.
Is maar net wat je gewend ben.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90


































Totaal aantal Berichten: 15709
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Hoewel dit topic behoorlijk offtopic begint te gaan, want de TS wil weten wat de ombouw behelst, niet of het zonder ook wel ok rijdt, gaat het er natuurlijk helemaal niet om of een auto zonder SB rijdbaar is of niet. Het gaan om de beleving van het CX rijden, wat toch wel een beetje bijzonder is en daar draagt de diravi toch een groot deel aan bij.





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
jmmj schreef:
Nu geloof ik dat het technisch nog net mogelijk zou moeten zijn om een CX uit kalenderjaar 1975 mét diravi te vinden (ik meen dat de optie met ingang van modeljaar 1976 leverbaar is geworden) maar het zal zoeken zijn naar een naald in een hooiberg (of was het nou een speld? tZal lastig worden iig
Volgens de data van de CX club zou er inderdaar vanaf september 1975 Diravi als optie op de SUPER en de Pallas. Als je er geen haast mee hebt is het gewoon rustig wachten tot er een langs komt.
Mark
CX 2000 pallas ‘78












































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat lijkt me idd een goede optie om dan voor zo’n late 75er te gaan.
Dan blijft de auto ook mooi origineel.





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Hier een 75 er op martkplaats met diravi, staat trouwens al lang te koop voor veel geld en dan zo’n dashbord en die chrome randjes langs de motorkap. link
Mark
CX 2000 pallas ‘78


































Totaal aantal Berichten: 15709
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ik heb die auto in het echt gezien, meer dan een jaar geleden bij dezelfde handelaar en toen stond ie al buiten weg te kwijnen. Mij heeft ie niet kunnen overtuigen.