Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Laten zitten wel maar niet aansluiten. Hoeveel aansluitingen heb je op de dynamo?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Hier wat afbeeldingen van de oude en de nieuwe.
http://picasaweb.google.nl/niekotte/Dynamo?authkey=Gv1sRgCNq6udv1lcjKqgE#
De leverancier vroeg zich af of je de oude regelaar moest laten zitten om te kunnen starten.
Zij hebben dat in het verleden bij DS’en wel gedaan. Waarop ik zij een DS is geen SM. ?? ;-)
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
In de half automaat DS zit in de regelaar een aarde aansluiting om te starten. als je motor loopt en de acculamp is uit kan je niet perongeluk nog eens starten…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
De nieuwe dynamo zit precies 180 graden anders dan de oude…
Het gele stekkertje op de oude doe je op het schuifje in dat “bakje”. Bij de regelaar verbind je de draad die op exc zit met diegene die op L zit (rood en geel). Wel van de regelaar afhalen. BOB en R isoleren.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Das duidelijk! thx!
Uh! nog niet helemaal duidelijk Ik moet de draad van koelven’s nog aansluiten. Op de oude dynamo zit ie op “M”. Op de nieuwe heb ik 2 aansluitngen over de - aansluiten en de ....? aansluiting.
De de rechtstreekse + van de accu en contact zitten samen op de plus. het gele stekkertje zit ook goed.
Thx.!
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
De koelfans zitten niet op de dynamo aangesloten.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ok! Heb even een plaatje bij gedaan. Ik heb de weerstand gemeten van de aansluiting. Dan kom ik uit bij de draad vaan de koelven??? Dan zal ik wel mis zitten. vanavond nog maar eens meten.
http://picasaweb.google.nl/niekotte/Dynamo1?authkey=Gv1sRgCMCz1_f-6IrTDw#5409841309585434882
thx!
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik denk de aarde…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Jep massa! Thx!
U-Niek schreef:Hier wat afbeeldingen van de oude en de nieuwe.
http://picasaweb.google.nl/niekotte/Dynamo?authkey=Gv1sRgCNq6udv1lcjKqgE#De leverancier vroeg zich af of je de oude regelaar moest laten zitten om te kunnen starten.
Zij hebben dat in het verleden bij DS’en wel gedaan. Waarop ik zij een DS is geen SM. ??
Als ik dit draadje zo lees moet ik ook maar een nieuwe dynamo inbouwen. welke nieuwe dynamo heb jij aangeschaft ???? ook DE valeo ???
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
bogaard77 schreef:De koelfans zitten niet op de dynamo aangesloten.
Maar de bundel van de ventilatoren neemt wel op de Alternator zijn massa !!
die moet je dus terug aansluiten !
Vergeet ook de techniche memo niet dat je een extra dikke draad van de alternator massa naar een van de bouten van de brug van de versnellingsbak moet maken .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Oeps die massa kabel moet ik nog aanleggen. Hij werkt verder wel perfect, 14 volt. De massa babel die van de ven’s vandaan komt zit nu op massa van de dynamo.
Het is overigens geen Valeo.
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
wbogaerts schreef:bogaard77 schreef:De koelfans zitten niet op de dynamo aangesloten.
Maar de bundel van de ventilatoren neemt wel op de Alternator zijn massa !!
die moet je dus terug aansluiten !
Walter
Of gewoon op het blok monteren.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Hier nog een leuk stukje m.b.t. de Sm dynamo ombouwen/wijzigen.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.