Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Absoluut. Mooie SM’s zijn zeker geld waard, ook 50.000 euro wordt als taxatiewaarde zo opschreven voor zo’n uitzonderlijk mooie auto. Ik ken er een paar die op bedragen tot 70k zijn getaxeerd.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat zijn leuke bedragen als je het kan veroorloven.
Het lijkt me dat dit wel uitzonderingen zijn?
Normaal kan je toch wel een “perfecte” SM vinden voor rond de 30k?
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Je ziet het. Niet dus. Minimaal 37-53K.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik bedoel een SM die gewoon redelijk strak is en motorisch goed. 1 waar je als liefhebber gewoon lekker in kan rijden.
Elk jaar wel wat onderhoud aan moet plegen om alles netjes bij te houden.
Ik vermoed dat de mensen die er 1 hebben die 70k waard is er wat minder mee rijden. Maar goed dan mag je ook echt een 100% perfecte SM verwachten voor die prijs
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 06-07-2007
- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
Ah… Ik heb veel aan jullie reacties.
Ik ben inderdaad ook tot de conclusie gekomen dat je (ik?) van 37 tot 53 uit zou kunnen geven voor een topper (wel leuk: precies die 2 Italianen op op autoscout bij dezelfde handelaar)
Aan de andere kant zie ik hier erg veel reacties dat veel van de aangeboden sm’s te duur zijn: 10K kan te duur zijn, 20K kan te duur zijn, allemaal afhankelijk van jullie persoonlijke inschattingen. Daarbij lijkt er wel een soort overeenstemming dat ‘n goeie echt 35K_plus zou mogen kosten. Voor die prijs wordt er dan weer zelden een aangeboden/verkocht. Recent die in Zeist, eentje in Aalsmeer, eentje bij theGallery..
Die echte toppers zijn natuurlijk de blijvers, de auto’s van 10K waar niet groot werk aan gedaan wordt vallen ook langzaamaan weg de komende jaren. Een soort van shake-down van de markt zou dat kunnen geven..
Groet, Joost, op dit forum als “Sweef”
foto’s rode sweef:
foto’s groene sweef (gesloopt):
foto’s Mehari (verkocht):
Ik verwacht eigenlijk een daling van de prijzen van SM’s van rond de 10 k. Er komen er namelijk steeds meer van te koop te staan. Zoals bekend met de SM, begint het daarna pas met de kosten. De reputatie van de SM helpt denk ik ook niet echt. Hoe is het toch mogelijk, dat zo’n zeldzame auto nog voor zo weinig te koop is !? Er is gewoon geen vraag naar. En omdat er weinig vraag is, blijft de waardeontwikkeling achter op andere zeldzame auto’s. En het gevolg daar weer van is, dat het toch een sprong in het diepe blijft om aan een SM te beginnen om te restaureren. Jammer is ook, dat de meeste auto’s in Frankrijk zijn verkocht en wat minder in Italië. In beide landen is men over het algemeen minder zuinig op auto’s en werden herstelwerkzaamheden met de Franse slag gedaan. Van wat ik ervan heb gezien bij CitroMobile en EuroCitro, zijn er weinig echt gave SM’s. Het meeste aanbod is daarom ook slecht van kwaliteit. En dan staan er nu een paar mooie Italianen te koop, blijven die ook staan. Want tja, als er dan toch een SM moet komen, dan toch met knipperlichten in de bumper in plaats van op de spatborden en met een RVS kentekenverlichting.
Wat betreft getaxeerde waarde, denk ik, dat je die met een korrel zout moet nemen. Als een aankoop plus restauratie met facturen aantoonbaar iets van 50 k heeft gekost, wordt de auto ongetwijfeld conform getaxeerd ten behoeve van de verzekering. Maar dat betekent volgens mij niet, dat de auto dat waard is. Ik denk, dat de markt bepaalt wat een auto waard is. Voorbeelden te over op het moment
Het feit, dat er zowel een paar echt mooie SM’s als ook een hele zwik mindere te koop staan, onderschrijft denk ik mijn mening over de gewildheid in relatie tot de waarde van SM’s.
En Sweef, bepaal wat je wil en bedenk, dat je alleen een SM geheel naar je zin kunt maken, door er een renovatieproject te beginnen. Ik kan me niet voorstellen, dat je dan niet gedraaid komt voor rond de 25 tot 30 k voor een echt goeie SM met airco, leer en getint glas. Gewoon een kwestie van de onderdelen bij elkaar gaan zoeken en op de juiste plaatsen het werk laten uitvoeren. Doe je voordeel met de belevenissen van mede forummers.
En als je mijne wilt overnemen, zodra ik klaar ben, dan kan dat. Dan heb jij een echt heel goeie en begin ik wel opnieuw. Ik moet toch wat te doen houden…
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Over de prijsdaling van de sm.. ik denk dat de crisis er een rol in speelt.
Maar over het feit dat de sm’s voor minder gaan weggaan volg ik je niet. Ik ken heel wat mensen die de wagen dan nog liever een aantal jaar laten staan. Dan hem voor een “prikje” te verkopen. Zeker als er nog een originele maseratimotor inligt.
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
En dan komen ze er over een paar jaar achter, dat de prijs omlaag moet om ‘m kwijt te raken en die zal dan alsong omlaag gaan denk ik. Helaas, want ik gun dit summum van autodesign en mezelf een beter lot.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Robin Visser schreef:Wat betreft getaxeerde waarde, denk ik, dat je die met een korrel zout moet nemen. Als een aankoop plus restauratie met facturen aantoonbaar iets van 50 k heeft gekost, wordt de auto ongetwijfeld conform getaxeerd ten behoeve van de verzekering. Maar dat betekent volgens mij niet, dat de auto dat waard is. Ik denk, dat de markt bepaalt wat een auto waard is. Voorbeelden te over op het moment
Toen ik met Heffener stond te praten op de taxatiemeeting vertelde hij dat hij wel degelijk rekening moest houden met de marktwaardes van een bepaald model.
Zo kon hij een BX bijvoorbeeld niet echt hoog taxeren doordat de marktwaarde er niet naar was. Hij wilde het wel want er zaten er een aantal mooie tussen.
Het kwam er bij de CXen ook op neer dat ze eigenlijk allemaal rond het zelfde bedrag getaxeerd waren.
Een taxatiewaarde vertelde hij wordt grotendeels gebaseerd op dat je bij, bijvoorbeeld total-loss verklaring van de auto, ongeveer het bedrag vergoed krijgt zodat je een vergelijkbaar exemplaar zou kunnen kopen.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Arjan Verkade schreef:Een taxatiewaarde vertelde hij wordt grotendeels gebaseerd op dat je bij, bijvoorbeeld total-loss verklaring van de auto, ongeveer het bedrag vergoed krijgt zodat je een vergelijkbaar exemplaar zou kunnen kopen.
Of dat je een auto kunt herbouwen. Dan kan je zomaar een taxatiewaarde van 70k aan een auto hangen. Herbouwwaarde heet dat dan.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat lijkt me idd wel zo realistisch bij auto’s die je niet zomaar kan vervangen.
Een volledige goed gerestaureerde SM die vind je natuurlijk niet zomaar overal.
Dan zullen denk al je facturen een rol spelen?
Stel dat je alles zelf gedaan heb, kan dat dan ook worden ingeschat?
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
ja dat vraag ik me ook af?
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Arjan Verkade schreef:Stel dat je alles zelf gedaan heb, kan dat dan ook worden ingeschat?
Zeker. Dat is bij mijn auto ook gedaan. Daarom zijn foto’s zo belangrijk en facturen van materialen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Mooie tip, zoveel mogelijk vastleggen dus.
Heb je even..?? Ik heb inmiddels ruim 700 foto’s van mijn project. De kosten hou ik in grove lijnen wel bij, maar eigenlijk wil ik het weten. Ik denk dat ik straks ergens rond 35 duizend eu ga uitkomen, maar dan doe ik wel 70% zelf (niet meegereken). Noem het maar hobby. Een ding is zeker je krijgt er wel wat bijzonders voor terug.