hallo mensen,
Dinsdag is mij het volgende overkomen, ik reed een grote helling omhoog, en bovenaan die helling, stond een paal. die heb ik dus nooit gezien (was vrij steile heling, met vrij grote dode hoek, en ik ben dus volledig tegen die paal opgereden. gevolg. flinke schade aan mn bixje. ik heb nu mijn achterbumper, kofferklep, rechterachterlamp, en rechterzijscherm flink beschadigd.
Een kofferklep zoek ik op snelle termijn, want er zit nu een gat in wat kan gaan lekken. lamp heb ik al gevonden.
Morgen ga ik met een kameraad die motorvoertuigentechniek doet, en ook schadeherstel als vak heeft, proberen het zijscherm uit te deuken. dit kostte mij bij een schadehersteller alleen al €1500. dan zou ik de bumper, lamp en klep zelf doen dat vind ik wel zulke asociale bedragen, maargoed, we gaan morgen dus zelf met planken en hamers tewerk.
ik zal jullie een paar fototjes laten zien van mijn schade.
Als er iemand een kofferklep heeft liggen in de kleur EYYcR (mag ook met spoiler, graag zelfs) of er ergens een op een sloop weet, ik heb mij hier al alles afgezocht vandaag en gister, zonder resultaat
Pff, das een flinke schade, succes met het repareren ervan.
Honda Prelude 2.2 DOHC 16V AT
Peugeot 406 Coupe 3.0 24V Pack
BX 14e
http://www.bxsportief.eu
Voor alle bx rijders en liefhebbers.
kijken mag altijd.
Totaal aantal Berichten: 771
- BX 1600 tzi automaat
Zoooo das balen zeg veel succes met de reparatie en we willen wel mooie fotos zien van het eindresultaat D
Citroen Bx 1.6 TZI Automaat 1991 117.000km
Citroen Jumpy 2020 6700km
Citoen C5 exclusieve 2006 172.000
Peugeot 205 generation 1997 101.000km
Peugeot 205 xad bestel 295.000
Ik heb jou net dus gemeeld met de tip naar ci-fo toe te komen
In ieder geval succes met de reparatie.
dat is indrdaad lelijk, ik heb het ooit ook gedan maar dat was met een kever, die heeft ronde spatborden en dat is net iets makkelijker dan vlakke plaat om te repareren
veel succes met de herstelling
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
zo das een flinke schade zeg
Succes met repareren.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
om eerlijk te zijn…..ga maar op zoek naar een richtbank….want zo’n scherm gaat niet vanzelf plooien.
met een hamer en een tasje ga je niet ver komen iig.
veel succes met het herstellen van de schade…
mijn advies : koop een niet stuk scherm, trek de auto zo ver mogelijk recht en las dat nieuw stuk scherm erin.
maar ja, moet je dat wel kunnen en gereedschap en middelen voor hebben
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Ik heb jou net dus gemeeld met de tip naar ci-fo toe te komen Razz
In ieder geval succes met de reparatie.
Ik heb idd je mail gelezen, leuk dat je bij zulk soort advertenties op marktplaats mensen naar dit forum toestuurt!
BerichtGeplaatst: 01 Sep 2005 19:43 Onderwerp:
om eerlijk te zijn…..ga maar op zoek naar een richtbank….want zo’n scherm gaat niet vanzelf plooien.
met een hamer en een tasje ga je niet ver komen iig.veel succes met het herstellen van de schade…
mijn advies : koop een niet stuk scherm, trek de auto zo ver mogelijk recht en las dat nieuw stuk scherm erin.
maar ja, moet je dat wel kunnen en gereedschap en middelen voor hebben Confused
Ik weet het, maar ik probeer er het beste van te maken morgen, richtbank en nieuw plaatje kan altijd nog. ik heb daar dus geen gereedschap en middelen voor. en €1500 heb ik simpelweg niet voor het te laten repareren. maar ik ga wel kijken wat ik kan doen. ik wil niet dat mijn bixje hierdoor naar de sloop gaat. dan rijd ik ermee door!
er zit geen schade aan de as. dus daar kunnen geen problemen mee ontstaan.
Als ik middelen zou hebben (en iemand met de kennis ervoor) had ik zeker het beste gedaan, maar dat weet ik zo snel niet, ik probeer het morgen gewoon, en daarna kijk ik verder
Aaaaarghh, van zo’n schade word je niet vrolijk
Heel veel succes gewenst met de herstelpogingen!!
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
ai das inderdaad een listig deukje , geen problemen met de vulpijp naar de tank?
een hele simpele maar effectieve manier van uittrekken is gewoon heel simpel. dmv een ketting aan een boom te binden en dan aan de auto. en dan voorzichtig steeds meer spanning op de ketting zetten door gewoon te rijden. dan gewoon telkens een stootje geven zodat de ketting ineens strak staat. zo kan het zijn dat je 80% van de glooien in je achterpaneel al weg krijgt.
maar ja, zoiets moet je wel durven. ik doe het vaak gewoon met een ketting en daar een zware buis doorheen. en dan met zijn tweeën er flink aan trekken. gewoon hard met de buis die ketting strak slaan. zo krijg je hele chassispoten nog recht als het moet. als werkt het op de richtbank nog steeds het fijnst.
ik hoop dat je er wat aan heb
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
bedankt mensen, maar ik heb vrijdag even met een hamer, en een klosje hout met washand erom, aan het timmeren geweest. het ziet er nou al een heel stuk beter uit!. niet perfect, maar dat kan je ook nie verwachten.
Nou nog een andere klep, en dan is dat oook weer toppie.
sommige stukken hebben we gedaan door er gewoon stomweg met volle gewicht tegenaan te gaanhangen. dat helpt ook op sommige stukken.
Kortom, je kan al heel wat bereiken met heel weinig.
Oja, de vulpijp is niet geraakt volgens mij, ik heb nog niet getankt, maar hij is daar eigenlijk niet geraakt. ook ben ik even met de hand eringegaan, maar kon zo snel niks ontdekken. binnenkort moet ik toch wel even tanken, en dan zie ik het wel…
janneman schreef:bedankt mensen, maar ik heb vrijdag even met een hamer, en een klosje hout met washand erom, aan het timmeren geweest. het ziet er nou al een heel stuk beter uit!. niet perfect, maar dat kan je ook nie verwachten.
Nou nog een andere klep, en dan is dat oook weer toppie.
sommige stukken hebben we gedaan door er gewoon stomweg met volle gewicht tegenaan te gaanhangen. dat helpt ook op sommige stukken.
Kortom, je kan al heel wat bereiken met heel weinig.Oja, de vulpijp is niet geraakt volgens mij, ik heb nog niet getankt, maar hij is daar eigenlijk niet geraakt. ook ben ik even met de hand eringegaan, maar kon zo snel niks ontdekken. binnenkort moet ik toch wel even tanken, en dan zie ik het wel…
Als er meer dan 60 liter in gaat was ie lek
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
hahaha handig weg 90 euro
maar weet niet in wat de staat van de klep is anders heb ik wel een tijdelijke klep oid
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
McDean schreef:hahaha handig weg 90 euro
maar weet niet in wat de staat van de klep is anders heb ik wel een tijdelijke klep oid
Ja, was ons plan toch beter
Ja, was ons plan toch beter Wink
Heb ik iets gemist ops: of is het een plan tussen jullie
hahaha handig Laughing weg 90 euro
Tsja, dat zou zonde van die 90 euro zijn maar ik ga t.z.t. gewoon Kijken of hij lekt, en niet eerst voltanken, en dan van. oh hij is lek
En over die klep, hij is nou wel waterdicht getaped. maar ik weet nog niet hoe dat zich houd.
Wat voor een klep heb jij eventueel nog liggen? en in welke geesteren woon je? de geetseren hier vlakbij, bij tubbergen?