Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
vergelijk het maar met een borrel die je in lelijke eend zelf gooit…
hoe sterker de borrel, hoe harder lelijke eend gaat.
bogaard77 schreef:Tuurlijk lelijke eend.
Hoe hoger het octaangetal hoe beter de eend er op loopt!
Das waar, maar normaal giet ik er 98 octaan in en ik hoor hier dat V-power 97 octaan is.
erik wijngaarden schreef:vergelijk het maar met een borrel die je in lelijke eend zelf gooit…
hoe sterker de borrel, hoe harder lelijke eend gaat.
Denk dat dat aardig tegen zal vallen. Ik wil het wel eens proberen, maar dan moet jij regelen dat er een ambulance en/of een begrafenisondernemer klaar staat.
Schijt aan originaliteit.
Mijnes is een SS50.
Paar jaar geleden gekocht als roestbak en er heeeeeel veel tijd en geld in gestoken.
Wel leuk Voor 1500 gulden ofzo toendertijd de motor en versnellingsbak laten reviseren. Daar krijg je dan vervolgens 100.000km garantie op!!! (We hebben het over een brommer hier!)
Geweldig leuk ding. En dat voor een Japanner!
Op het moment zit er bij mij een 70cc cilinder onder, en daarmee haal ik (ik weeg ook nog eens 125kg) als het een beetje mee zit 90km/h.
Laatst werd ik er mee aangehouden Konden ze niets doen! Er zijn speciale rollenbanken voor 2-takt en voor 4-takt…. En als jij als meneer agent zijnde ergens gaat staan, wat is dan de kans dat er iemand met een 40 jaar oude 4-takt komt aanscheuren? D
Niet te geloven dat er zoveel mensen op dit forum zijn met ook Honda 4-takt ervaring!!
Wel appart
Er zijn hier dus meerdere mensen net als ik die een brommer hebben die NIET stuk gaat., EN een Citroen die dat wel doen…
Is dan de logica dat die brommer er is voor als de Citroen het niet doet? Een vervoersmiddel waar je altijd op kan terugvallen..
theiz schreef:Mijnes is een SS50.
Paar jaar geleden gekocht als roestbak en er heeeeeel veel tijd en geld in gestoken.
Wel leuk: Voor 1500 gulden ofzo toendertijd de motor en versnellingsbak laten reviseren. Daar krijg je dan vervolgens 100.000km garantie op!!! (We hebben het over een brommer hier!)
Geweldig leuk ding. En dat voor een Japanner!
Op het moment zit er bij mij een 70cc cilinder onder, en daarmee haal ik (ik weeg ook nog eens 125kg) als het een beetje mee zit 90km/h.
Laatst werd ik er mee aangehouden: Konden ze niets doen! Er zijn speciale rollenbanken voor 2-takt en voor 4-takt…. En als jij als meneer agent zijnde ergens gaat staan, wat is dan de kans dat er iemand met een 40 jaar oude 4-takt komt aanscheuren?Niet te geloven dat er zoveel mensen op dit forum zijn met ook Honda 4-takt ervaring!!
Wel appart:
Er zijn hier dus meerdere mensen net als ik die een brommer hebben die NIET stuk gaat., EN een citroën die dat wel doen…
Is dan de logica dat die brommer er is voor als de citroën het niet doet? Een vervoersmiddel waar je altijd op kan terugvallen..
Ik zit er steeds vaker over te denken om ook een 4-takt er weer bij te kopen, just for oldtime sake. had vroeger idd een ss50 en liep over de 90 met 50 cc maar wel de befaamde berelul ( sorry, zo heet dat spruitstuk nu eenmaal) en 24 mm.
Wat kosten die dingen tegenwoordig eigelijk ? Heb er toen voor 500 piek een gereviseerd blok bijgekocht bij leertouwer. Soms trapte ik um aan terwijl die nog liep, zo stil stationair…
Grappig trouwens die opmerking over die novio. M’n eerste vriendin had er eentje, die kreeg altijd op de meeste stille plekjes panne
Een goede SS50 ben je denk ik rond de 2000 euro voor kwijt.
En koop maar beter gelijk een goeie Als je veel moet gaan sleutelen ben je snel meer kwijt….
Leertouwer verkoopt nog steeds de onderdelen. Bijna alles is nog gewoon nieuw te krijgen.
Honda heeft nu zelfs een nieuwe viertakt bromfiets uitgebracht. Heb er een rondje op gereden, en dat is ook wel heel mooi spul.
Maaruh bij mij in de buurt is een (dacht ik) witte pomp waar laatst een Total tankwagen stond te “lossen”, dat is toch het merk waar Citroën bij zweert? Maar is “witte pomp” benzine nou niet minder “geraffineerd” ook al is het Total?
Ik heb wel vaker een Total tankwagen brandstof zien lossen bij Witte pompen, sterker nog Total heeft hier net voor Schiedam een onbemande pomp waar je 7 cent korting krijgt.
De brandstof van Witte pompen is net zo schoon als die van Shell, BP, Esso, etc. Ik heb in Delft gewerkt vlakbij de Makro, die Makro daar heeft ook een (eigen) Witte pomp waar iedereen kan tanken, dus niet alleen voor klanten. (8 cent korting). Een stukje verder is een bedrijf wat lab-analyse apparatuur maakt, grote raffinaderijen hebben een apparaat van dit bedrijf in huis om de brandstof te controleren en te verbeteren. We hebben daar een keer een proef gedaan met monsters van diverse pompstation, incl de Witte pomp van de Makro. Het bleek dat de kwaliteit van de Witte pompen uitstekend was. Diesel van de Makro pomp was zelfs beter dan die van Shell, o.a. minder Zwavel en andere verontreinigingen.
theiz schreef:Een goede SS50 ben je denk ik rond de 2000 euro voor kwijt..
TERING JANTJE ZEG!!! ik kocht destijds de mijne voor 1600 hollandse pietermannen en geloof me, dat was toen een heel duur dingetje en dus ook een heel GOED dingetje vergeleken bij de anderen…
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Mijna was 350 gulden. Prima Brommer ( 1972)
Maar ON TOPIC:
Ik heb V-kracht in mn SM getankt. En wat denken jullie?
HELEMAAL GEEN VERSCHIL!
hahaha Ik ben er in gestonken. ( goh, die allard kalff heeft toch wel een plausibel verhaal….)
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
De benzine zal waarschijnlijk wel te merken zijn, als je met een V10 achterin een Ferrari over een circuit scheurt…..
Het zal net zo zijn als met spoilers denk ik Als je een spoiler hebt die al eventueel werkzaam zou kunnen zijn, dan is dat vaak pas zo bij snelheden vanaf 130km/h, en zelfs dan is het nog maar de vraag of je er ook maar iets van merkt.
Als je mensen maar het idee geeft dat het werkt, dan zullen de meesten dat beamen. Als je er al twijfelend tegenover staat dan zul je waarschijnlijk niets merken.
De waarheid zal wel in het midden liggen.
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
V-power is toch dezelfde onzin als shell pura?
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Nee hoor… V-power is beter mooier en gezonder!!!!!!
EN DUURDER!!!!!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
ZX1.4i schreef:Maaruh bij mij in de buurt is een (dacht ik) witte pomp waar laatst een Total tankwagen stond te “lossen”, dat is toch het merk waar Citroën bij zweert? Maar is “witte pomp” benzine nou niet minder “geraffineerd” ook al is het Total?
Ik heb wel vaker een Total tankwagen brandstof zien lossen bij Witte pompen, sterker nog Total heeft hier net voor Schiedam een onbemande pomp waar je 7 cent korting krijgt.
De brandstof van Witte pompen is net zo schoon als die van Shell, BP, Esso, etc. Ik heb in Delft gewerkt vlakbij de Makro, die Makro daar heeft ook een (eigen) Witte pomp waar iedereen kan tanken, dus niet alleen voor klanten. (8 cent korting). Een stukje verder is een bedrijf wat lab-analyse apparatuur maakt, grote raffinaderijen hebben een apparaat van dit bedrijf in huis om de brandstof te controleren en te verbeteren. We hebben daar een keer een proef gedaan met monsters van diverse pompstation, incl de Witte pomp van de Makro. Het bleek dat de kwaliteit van de Witte pompen uitstekend was. Diesel van de Makro pomp was zelfs beter dan die van Shell, o.a. minder Zwavel en andere verontreinigingen.
Hm, ik heb net vandaag V-spul getankt…
Reed wel harder…
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
bogaard77 schreef:Nee hoor… V-power is beter mooier en gezonder!!!!!!
EN DUURDER!!!!!
Dat zeg ik, dezelfde onzin
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Toch zit er verschil tussen de pompen naja meer de brandstoffen….
Zo tankt mijn pa altijd argos of tango en de auto (chrysler) rookt verschrikkelijk….
Laatst zijn we er achter gekomen dat hij met Shell brandstof (Diesel) helemaal niet rookt, zelfs niet bij volgas….
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
in de AutoVisie van vandaag staat een artikel over V-Power.
men heeft een vergelijkende test uitgevoerd met een Smart, ‘t scheelt wel iets, maar niet echt wereldschokkend.
Ze hebben trouwens ook een Pluriel met V-Power over de 200 km/h gekregen, die zonder het spul niet boven de 190 kwam…
Dus het help wel iets !
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)