1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
Condensvorming
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 05 december 2008 05:02 PM

Wat mij de laatste tijd er opvalt is dat mijn ramen van de C4 behoorlijk beslagen zijn. Het begint bij het rechter zijraam en links boven het voorraam. Dan moet ik de aanjager weer van automatisch afhalen en op het voorraam zetten. Het wordt dan extreem warm in de auto maar het blijft beslagen. De achterramen aan de zijkant hangen druppen aan en het achterraam moet herhaaldelijk de achterruitverwarming aan. Ik heb climat control met airco en wat ik heb begrepen doet dan de airco niks bij lage temperaturen.

Heeft iemand hier ook ervaring mee? Wat kan ik er aan doen? Ik heb een tijdje geleden een vochtprobleem gehad met de airco. Het afwaterslangetje zat verstopt waardoor het vocht in de auto komt. Kan dit nog van invloed zijn?

Profiel  
 
Mattijn1980
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 67
Geregistreerd: 05-10-2006

Gepost: 05 december 2008 05:27 PM
  [ # 1 ]

Ik vind zowieso de ontwasseming van ce C4 zeer slecht.
Alles moet door een kleine opening bij de voorruit.

C4 Coupe 1.6 16v VTS!!!

Profiel  
 
XerroR
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 258
Geregistreerd: 06-01-2004

Gepost: 05 december 2008 06:34 PM
  [ # 2 ]

Daar heb ik ook last van ik zet gewoon de airco aan en de achterruit verwarming. (al zie je met dit weer toch niet veel door de achterruit van de coupe Wink )

Profiel  
 
BIG charlie
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 798
Geregistreerd: 24-07-2005

Gepost: 05 december 2008 07:11 PM
  [ # 3 ]

Onder de ( ik dacht 4° C ) slaat de airco idd niet meer aan om bevriezingsverschijnselen te voorkomen.
Mijn vorige Citroen ( xsara Picasso ) en mijn huidige Berlingo had/heeft dit ook.
Bij mijn xsara Picasso stond dit zelfs in de handleiding.
Bij de Berlingo heb ik dit nog niet gechekt.
Deze week verschillende keren met regen en 2°C rondgereden en dan heb je er inderdaad last van.
De ramen geraken dan wel veel slechter ontwasemt.
Geen reden voor paniek dus ... voorlopig.  Wink

Greetz

BIG charlie

Picasso was niet alleen een schilder…......

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 05 december 2008 08:08 PM
  [ # 4 ]

Alle auto’s hebben hier wat last van.
Enkele weken geleden als er hier sneeuw lag dan had zowel mijn wagen (C4 picasso) als de wagen van men vader (mercedes E) als die van men nonkel (mercedes ML) hier veel last van.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
C4yourself
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 29-06-2007

- DS 4 1.6 THP EGS 155 So Chic
Gepost: 06 december 2008 01:49 PM
  [ # 5 ]

@ Peteryed

Ontwaseming is idd een “crime” bij de C4. Helemaal als de “ontwaseming / defrost” geautomatiseerd is.
Hiebij bepaald de C4 zelf hoe hard de ventilator moet draaien en dat is meestal veel te langzaam en stopt
veel te vroeg.
Dus…... hup de (dure) airco-automaat eraf en met de hand de fan toeren laten maken. Dan wordt het lekker (veel te) heet in de auto maar de ramen zijn (grotendeels) schoon.  Evil or Very Mad

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 06 december 2008 06:14 PM
  [ # 6 ]

Dan blijkt inderdaad wel weer dan de ontwaseming knap k*t is. Inderdaad dan maar gewoon op het voorruit richten. Op automatisch werkt het niet. Das wel jammer want wat je zegt het wordt echt vreselijk heet in de auto. Ook niet echt veilig ofzo. Evil or Very Mad

Profiel  
 
treris
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 12-12-2009

Gepost: 12 december 2009 02:22 PM
  [ # 7 ]

Ik heb helaas al een paar keer gehad dat de voorruit echt pas na meer dan 10 kilometer ontwasemd was. En dat was met de airco en ventilatie volop gericht op de voorruit en alles. Erg irritant en vooral ook gevaarlijk, ik kan dan echt niets zien.

Daarnaast heb ik ontzettend veel last van condensvorming, ik moet echt constant met de airco aan rijden anders beslaat de voorruit. Auto is er gister voor naar de garage geweest (onder garantie) maar het is nog steeds opgelost helaas…

C4 Coupé 1.6 VTR+

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 12 december 2009 02:36 PM
  [ # 8 ]

Staat bij de ontwaseming met airco bij de C4 de recirculatie van de ventilatie soms aan ? Dat lijkt me haast de enige verklaring als het 10 km duurt voordat de voorruit schoon is. Tenzij er een kachel lek is of zo.

Profiel  
 
PSA
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 03-11-2005

- GS/GSA GSpecial 1015
Gepost: 12 december 2009 02:43 PM
  [ # 9 ]

Of de auto lek is Wink

Profiel  
 
treris
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 12-12-2009

Gepost: 12 december 2009 04:38 PM
  [ # 10 ]

Auto lek hoop ik niet, auto is net door de wasstraat geweest shock

Ze hebben gister bij de garage wel een recirculatieklep weer los gemaakt, die zat kennelijk ergens vast. Ben erg benieuwd of ik de komende dagen, het wordt immers wat kouder naar het schijnt, er nog veel last van ga hebben.

Met kachel lek bedoel je dat er kachelvloeistof mee wordt genomen in de lucht die naar de voorruit gaat? Heb ik bij een eerdere auto wel es wat last van gehad, maar daar rook je het ook heel erg, hier ruik ik verder eigenlijk niks bijzonders…  huh

C4 Coupé 1.6 VTR+

Profiel  
 
PSA
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 03-11-2005

- GS/GSA GSpecial 1015
Gepost: 12 december 2009 05:45 PM
  [ # 11 ]

Die vastzittende klep kan het probleem zijn. Alhoewel, ik stapte net in de C5 en direct sloegen alle ruiten aan. ‘t was 4 graden dus airco sloeg niet aan. De voorruit bleef zeker 3 minuten aangeslagen. Meer auto’s kampen er nu mee zag ik al.

Kun je nagaan als je in de GS stapt haha, dat is constant poetsen en de kachel op maximaal vermogen.

Profiel  
 
treris
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 12-12-2009

Gepost: 12 december 2009 05:51 PM
  [ # 12 ]

Ik ga het zo meemaken, moet zo nog ff weg, kwartiertje rijden ofzo, maar es kijken of ik de voorruit een beetje schoon kan krijgen/houden…..

Is het overigens bij andere C4 bezitters ook zo dat de voorruit ventilatie veel zachter blaast dan bijvoorbeeld de ventilatie in het dashboard. Zit bij mij echt aardig verschil ik kracht tussen, wat gezien het formaat van de voorruit wel jammer is.

C4 Coupé 1.6 VTR+

Profiel  
 
fjr1300
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 75
Geregistreerd: 06-12-2009

- C4 (2004-heden) Coupé 1.6 VTi by Loeb
- C2 1.4 VTR
Gepost: 12 december 2009 06:43 PM
  [ # 13 ]

De ontwaseming van de C4 kan inderdaad wel beter, de zijruiten van mijn coupé blijven langer beslagen (ligt overigens ook aan het weer type). Het helpt wel om de ruiten goed schoon te houden van binnen. Vettige ramen beslaan eerder en blijven langer beslagen.

Profiel  
 
oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1761
Geregistreerd: 19-05-2006

Gepost: 13 december 2009 02:00 AM
  [ # 14 ]
treris schreef:

Ik heb helaas al een paar keer gehad dat de voorruit echt pas na meer dan 10 kilometer ontwasemd was. En dat was met de airco en ventilatie volop gericht op de voorruit en alles. Erg irritant en vooral ook gevaarlijk, ik kan dan echt niets zien.

Maar je gaat desondanks wel rijden?  stupid

Algemene vraag aan de berijders die hier last van hebben: zetten jullie de airco wel zo’n kwartier vóór aankomst uit? Anders droogt de airco niet, en kun je juist hierdoor condensproblemen in de auto krijgen/verergeren…

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  
 
PSA
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 03-11-2005

- GS/GSA GSpecial 1015
Gepost: 13 december 2009 12:46 PM
  [ # 15 ]

Ik denk dat vrijwel niemand zijn airco zo vroeg al uitzet, maar gewoon altijd op AUTO heeft staan. Bij goed onderhoud aan airco is het ook helemaal niet meer nodig, naar mijn mening. Toen de eerste airco’s in auto’s verschenen, 35 - 40 jaar geleden, was dat wellicht noodzakelijk.

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook