1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Contact geschakelde radio
easternnl
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004

- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Gepost: 04 september 2005 02:21 AM

Vandaag heb ik een Parrot Carkit in mijn auto gebouwd. Deze komt tussen de radio en de speakers te zitten. De radio aansluiting van de BX is echter niet geschakeld op het contact. Dit houdt in dat de accu continue belast wordt omdat de carkit niet uitgeschakeld kan worden. Ook is het een Bluetooth carkit, dus kunnen anderen continue proberen om hem te kraken oid.

Heeft iemand ervaring met het schakelen op het contact van de radio?

Profiel  
 
deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2121
Geregistreerd: 11-11-2004

- BX Chic
Gepost: 04 september 2005 02:56 AM
  [ # 1 ]

Re: Contact geschakelde radio

Ja, ik heb gewoon een draadje van m’n deurverklikker naar de contact pin van de radio gelegd.. die deurverklikker is ook contactgeschakeld namelijk..

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 04 september 2005 03:57 AM
  [ # 2 ]

Re: Contact geschakelde radio

deur63 schreef:

Ja, ik heb gewoon een draadje van m’n deurverklikker naar de contact pin van de radio gelegd.. die deurverklikker is ook contactgeschakeld namelijk..

De originele bedrading van een type 2/3 is contactgeschakeld; even zoeken naar het juiste draadje dus; een grijze draad met een rode stekker (als die er nog op zit).

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1055
Geregistreerd: 13-03-2004

- BX 16V
Gepost: 04 september 2005 02:28 PM
  [ # 3 ]

ik heb een type 2, maar geen geschakelde draad hoor.

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 04 september 2005 02:31 PM
  [ # 4 ]

ik heb ‘m bij mijn type 3 ook nog nooit kunnen vinden hoor. Bij de TZI heb ik nog wel gezocht, bij de break niet eens…

Profiel  
 
janneman
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 263
Geregistreerd: 08-11-2004

Gepost: 04 september 2005 03:06 PM
  [ # 5 ]

Ik heb hem geschakeld aan mijn sigarettenaansteker, die is ook contactgeschakeld, want het licht gaat aan als hij op contact staat.
Ook kan je hem schakelen aan bijvoorbeeld de evt. electrische achterramen (daar heb ik mijn versterker op contactschakeling.) moet je wel even het goeie draadje opsporen.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 04 september 2005 03:38 PM
  [ # 6 ]

wat schrijf je nu van dan kraken?
heb je de handleiding al wel gelezen?
is het de Parrot 3000?
het enige waar je schrik voor moet hebben is dat hij inderdaad constant op staat, je batterij leeghaalt

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 04 september 2005 05:26 PM
  [ # 7 ]
janneman schreef:

Ik heb hem geschakeld aan mijn sigarettenaansteker, die is ook contactgeschakeld, want het licht gaat aan als hij op contact staat.
Ook kan je hem schakelen aan bijvoorbeeld de evt. electrische achterramen (daar heb ik mijn versterker op contactschakeling.) moet je wel even het goeie draadje opsporen.

Dat lampje gaat altijd aan bij contact aan; de sigarettenaansteker blijft altijd aan (tenzij er een creatieve geest bezig geweest is).

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 04 september 2005 05:27 PM
  [ # 8 ]
voge schreef:

ik heb ‘m bij mijn type 3 ook nog nooit kunnen vinden hoor. Bij de TZI heb ik nog wel gezocht, bij de break niet eens…

Vreemd, want zo hoort het wel te zitten van origine. Het zat zo bij mijn berline (half type 3) en breaks (typen 3) oorspronkelijk wel zo aangesloten. Zat…

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
janneman
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 263
Geregistreerd: 08-11-2004

Gepost: 04 september 2005 10:18 PM
  [ # 9 ]
karel schreef:
janneman schreef:

Ik heb hem geschakeld aan mijn sigarettenaansteker, die is ook contactgeschakeld, want het licht gaat aan als hij op contact staat.
Ook kan je hem schakelen aan bijvoorbeeld de evt. electrische achterramen (daar heb ik mijn versterker op contactschakeling.) moet je wel even het goeie draadje opsporen.

Dat lampje gaat altijd aan bij contact aan; de sigarettenaansteker blijft altijd aan (tenzij er een creatieve geest bezig geweest is).

Nou, dan is er een creatieve geest bezig geweest, nog sterker: als ik de dashboardverlichting dim (door dat draaiding onderaan de stuurkolom) dan gaat zelfs het licht van de sigarettenaansteker dimmen, en als ik hem dan helemaal op zijn laagst heb, dan gaat mijn radio uit!!

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 05 september 2005 04:07 AM
  [ # 10 ]
janneman schreef:
karel schreef:
janneman schreef:

Ik heb hem geschakeld aan mijn sigarettenaansteker, die is ook contactgeschakeld, want het licht gaat aan als hij op contact staat.
Ook kan je hem schakelen aan bijvoorbeeld de evt. electrische achterramen (daar heb ik mijn versterker op contactschakeling.) moet je wel even het goeie draadje opsporen.

Dat lampje gaat altijd aan bij contact aan; de sigarettenaansteker blijft altijd aan (tenzij er een creatieve geest bezig geweest is).

Nou, dan is er een creatieve geest bezig geweest, nog sterker: als ik de dashboardverlichting dim (door dat draaiding onderaan de stuurkolom) dan gaat zelfs het licht van de sigarettenaansteker dimmen, en als ik hem dan helemaal op zijn laagst heb, dan gaat mijn radio uit!!

Lampje v/d sigarettenaansteker en de aansteker zelf zitten verschillend geschakeld; je hebt dan het verkeerde draadje gepakt.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
janneman
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 263
Geregistreerd: 08-11-2004

Gepost: 05 september 2005 02:06 PM
  [ # 11 ]
karel schreef:
janneman schreef:
karel schreef:
janneman schreef:

Ik heb hem geschakeld aan mijn sigarettenaansteker, die is ook contactgeschakeld, want het licht gaat aan als hij op contact staat.
Ook kan je hem schakelen aan bijvoorbeeld de evt. electrische achterramen (daar heb ik mijn versterker op contactschakeling.) moet je wel even het goeie draadje opsporen.

Dat lampje gaat altijd aan bij contact aan; de sigarettenaansteker blijft altijd aan (tenzij er een creatieve geest bezig geweest is).

Nou, dan is er een creatieve geest bezig geweest, nog sterker: als ik de dashboardverlichting dim (door dat draaiding onderaan de stuurkolom) dan gaat zelfs het licht van de sigarettenaansteker dimmen, en als ik hem dan helemaal op zijn laagst heb, dan gaat mijn radio uit!!

Lampje v/d sigarettenaansteker en de aansteker zelf zitten verschillend geschakeld; je hebt dan het verkeerde draadje gepakt.

Maar als je de aansteker zelf zou pakken, zou hij niet meer contactgeschakeld staan, want de aansteker zelf, doet het ook zonder het contact (heb ik gisteren even uitgeprobeerd)

Profiel  
 
easternnl
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004

- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Gepost: 05 september 2005 07:33 PM
  [ # 12 ]
janneman schreef:

Ik heb hem geschakeld aan mijn sigarettenaansteker, die is ook contactgeschakeld, want het licht gaat aan als hij op contact staat.
Ook kan je hem schakelen aan bijvoorbeeld de evt. electrische achterramen (daar heb ik mijn versterker op contactschakeling.) moet je wel even het goeie draadje opsporen.

OK, gaat het draad van de achterramen door de middentunnel?

* De sigaretten stekker zal ik ook ff checken *


Ik heb de draad van de verlichting van het klokje gebruikt. Die is geschakeld en niet gedimmed.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 06 september 2005 02:28 AM
  [ # 13 ]
janneman schreef:
karel schreef:
janneman schreef:
karel schreef:
janneman schreef:

Ik heb hem geschakeld aan mijn sigarettenaansteker, die is ook contactgeschakeld, want het licht gaat aan als hij op contact staat.
Ook kan je hem schakelen aan bijvoorbeeld de evt. electrische achterramen (daar heb ik mijn versterker op contactschakeling.) moet je wel even het goeie draadje opsporen.

Dat lampje gaat altijd aan bij contact aan; de sigarettenaansteker blijft altijd aan (tenzij er een creatieve geest bezig geweest is).

Nou, dan is er een creatieve geest bezig geweest, nog sterker: als ik de dashboardverlichting dim (door dat draaiding onderaan de stuurkolom) dan gaat zelfs het licht van de sigarettenaansteker dimmen, en als ik hem dan helemaal op zijn laagst heb, dan gaat mijn radio uit!!

Lampje v/d sigarettenaansteker en de aansteker zelf zitten verschillend geschakeld; je hebt dan het verkeerde draadje gepakt.

Maar als je de aansteker zelf zou pakken, zou hij niet meer contactgeschakeld staan, want de aansteker zelf, doet het ook zonder het contact (heb ik gisteren even uitgeprobeerd)

Klopt, dat is dezelfde groep als de radiostekker.
Ik zie net in het originele schema dat de originele radiodraad inderdaad niet geschakeld is.

Maar het aansluiten op de lampjes is kansloos, dan blaas je hooguit de dimmerweerstand op.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
MXNEORTIC
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 01-11-2005

Gepost: 04 november 2005 05:43 PM
  [ # 14 ]

Even een TIP :  In het zekeringhuis zit achter de eerste rij zekeringen twee niet gebruikte kabelschoen aansluitingen. De voorste is niet actief, de achterste echter wordt bekrachtigd via het contactslot !

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 04 november 2005 06:04 PM
  [ # 15 ]

Bij mij is de radio nooit contactgeschakeld geweest. Ik heb alleen maar types 2 en 3 gehad. Ik zou het ook superirritant gevonden hebben, zo’n contactgeschakelde radio.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook