Gezien de verzekerings premie’s voor 18-23 jarige ben ik aan het kijken voor een AX.
Aangezien ik nog een 1,5 maand moet wachten ben ik in gedachte al flink aan het sleutelen aan mijn AX.
Voor het Car-Fi gebeuren zou ik graag de afmetingen van de kofferruimte van een AX willen weten.
Wie kan mij hieraan helpen?
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Omdat we je zo gemist hebben hier, ben ik speciaal voor jou wezen meten:
breedte tussen wielkasten 108 cm; hoogte tot aan “hoedenplank 45 cm.;
lengte 60 cm. op de bodem.
Jeroen
Dank U, Dank U… :thumbsup :kroon
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Gaat het toch echt een AX worden :
Tsja, dat is toch een beetje een poorman’s bx/cx/xantia/xm/cx
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
AX is leuk om mee te beginnen, rijd helemaal niet verkeerd Kijk wel uit voor de eerste serie, koppakking
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Is een WA verzekerde BX dan echt zoveel duurder?? Het rijdt inderdaad best wel lekker, zo’n AXje. Helemaal niks mis mee. En ze zijn ook nog wel te vinden met mooie kilometerstanden. Je bent op zoek naar een 1.4 zeker??? Succes!!!
Tsja, als ik de ax ga vergelijken met de bx…een AX GTI(95pk) en een BX14(75pk) dan is de keus snel gemaakt. Verzekering en WB voor de bx is duidelijk hoger, het enige waar ik winst uit haal is dat de bx waarschijnlijk goedkoper is in aanschaf.
ook begin ik een beetje bang te worden, want als ik een goedkope bx koop wat staat me dan te wachten aan extra kosten? Nu dus maar een non-hp auto(citroën) onder het motto: wat er niet op zit kan ook niet kapot
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
idd, met goedkope bxen moet je echt geluk hebben. Met mijn tweede auto ook voor de keus gestaan, ax of bx. bx rijdt beter en het is bx geworden maar heb er toch behoorlijk wat kosten aan gehad. helemaal omdat ik er geen verstand van heb. ax is simpeler dus wat makkelijk zelf aan te sleutelen. En verder ook goedkoper in verz, wb, verbruik, en onderhoud etc.
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Kijk motorisch maakt het geen donder uit, bx is wat duurder in wb, verz(vreemd genoeg) en het verbruik van een bx14 en ax gti licht gelijk.
Maar je zal maar draagarmlagers krijgen(nu ik heb gezien hoe dat moet kan ik dat zelf ook wel) octopus of HD pomp..zijn toch niet van die dingen die je zelf even reviseert…
En dan natuurlijk dat de ax gti met zijn 95pk’s en nog geen 800kg rijdt als een voorwiel aangedreven kart
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Ik hoor het al, het wordt ax
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Mwa, ik zeg niets…
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Volgens mij heb je al eentje op het oog of zelfs al gekocht of niet?
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Een écht mooie GTI (95 pk) zijn redelijk zeldzaam aan het worden. Een gewone GT (75 PK) vind je veel meer. Enne… alvast veel plezier op het AX forum
Citroen AX 1.4 GT ‘91
Citroën AX 1.1 First Injection ‘91
Popmart schreef:Een écht mooie GTI (95 pk) zijn redelijk zeldzaam aan het worden. Een gewone GT (75 PK) vind je veel meer. Enne… alvast veel plezier op het AX forum
Dank je en dat laatste zal wel lukken, in vergelijking tot het xantiaclubnl forum wordt er op het ax forum meer aandacht geschonken aan het verbeteren van de auto. bij de xantia herstellen ze hooguit de problemen…
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Even voor de goede orde… Ik hoop niet dat ik je droom ruw de grond in trap? Maar een AX GTI is lastiger te verzekeren en zal in de praktijk zeker duurder zijn dan een BX 1.4. Verzekeraars zijn bang voor GTI’s, vooral als je nog geen 25 bent. En daarnaast, als je een goede wil (goed zoeken!) ben je al snel 1500-2000 euro kwijt. Zie daar maar eens een BX 1.4 voor te vinden!
En daarbij rijdt een BX 1.4 ook een stuk zuiniger. Een GTI koop je niet om netjes te rijden, en ik haal dan ook zelden een verbruik beter dan 1 op 12, en dat zijn best goede cijfers als ik vergelijk met andere clubleden:
Als het om budget gaat AX GT is dan een betere keus. Makkelijk te verzekeren, goedkoper in alles (onderhoud, GTI heeft specifiekere onderdelen, benzine, verzekering, HSB) en ook best vlot!
De funfactor van een GTI is wel een stuk hoger dan dat van een GT Vandaar dat ik een GTI heb, ik vind het echt een fantastische wagen. Maar kost wel wat meer dus en dat heb ik er voor over.
Trouwens, de vorige eigenaar van mijn GTI beweerde dat zijn vrouw 1 op 14 heeft gehaald in de AX. Dus het is wel mogelijk.
Eigenlijk is de BX 1.4 vooral gericht op comfort en een AX GT/GTI vooral op sportiviteit. Daarom is een BX voor mij geen optie. Ik denk trouwens dat wanneer je een BX vergelijkt met een AX GT dan de laatste goedkoper is over het algemeen.