Hoi allemaal,
Een vriend van mij heeft een Xsara Picasso, nu maakt de koppeling een kabaal als je het pedaal intrapt.
Koppeling is dus versleten (km.stand 250.000), maar ook ontstaat na 10 minuten een brandlucht in de Picasso, is dit van de koppling die versleten is ???
En brandt touwens het onderste oranje ronde lampje van de temperatuursmeter altijd ??
Groet,
Bob
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
Druk lager is defect. Niet alng mee door rijden, al;s deze uitmekaar knapt, dan is je bak ook aan gort, met een beetje pech ...
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
citroënmonteurtje schreef:...al;s deze uitmekaar knapt, dan is je bak ook aan gort, met een beetje pech ...
Leg uit!
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Even verplaatst naar het Picasso gedeelte.
Totaal aantal Berichten: 43323
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
patje74 schreef:citroënmonteurtje schreef:...al;s deze uitmekaar knapt, dan is je bak ook aan gort, met een beetje pech ...
Leg uit!
Ja, leg eens uit! Ik heb toch zeker zo’n 100 druklagers uit elkaar zien ploffen, maar een bak aan gort? Vertel eens?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
ok, begrijp ik goed dat de brandlucht dus zeker van de druklager komt!?
Hoe ontstaat precies die brandlucht?
Bob
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
Ik maak maandag of dinsdag een foto… Druklager was bij ongeveer een RPMN van 3500 uitmekaar geknapt, tegen koppelingshuis aangekomen, olie er uit, je kunt het wel voor de geest halen… (als de bak er nog ligt maak ik een foto )
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Dat hoeft helemaal niet het geval te zijn. Buiten het schakelen om, doet een druklager helemaal niets als je gewoon aan het rijden bent.
Wanneer begint het te stinken? Is de koppelingsplaat soms ook versleten en slipt die door? Kan je de geur ook omschrijven?
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
@citroënmonteurtje
Misschien kan je in het vervolg een beetje completer zijn in je berichten. Dit zijn geen voor de hand liggende en veelvoorkomende dingen. We zijn er hier voor elkaar om elkaar in te lichten en ervaringen te delen, niet om raadspelletjes te houden.
patje74 schreef:Dat hoeft helemaal niet het geval te zijn. Buiten het schakelen om, doet een druklager helemaal niets als je gewoon aan het rijden bent.
Wanneer begint het te stinken? Is de koppelingsplaat soms ook versleten en slipt die door? Kan je de geur ook omschrijven?
Koppeling slipt niet, bij intrappen van pedaal hoor je een aanloop geluid.
Na 10 minuten rijden ontstaat er een stank, kan het niet anders omschrijven als een brand lucht.
Totaal aantal Berichten: 2507
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Die onderste opmerking roept bij mij wel vragen op, klinkt alsof dat niet hoort.
En brandt touwens het onderste oranje ronde lampje van de temperatuursmeter altijd ??