omdat het eindschot van de achterdemper begon door te roesten wilde ik deze even vervangen. Dus ik naar de specialist. Zijn antwoord: die zijn er niet meer; in heel europa niet meer te vinden ... Op de vraag ‘wat moet ik nou?’ luidde het antwoord ‘proberen te lassen’. Of bij CX Basis a 1000,-. Dat was dus even een tegenvaller. Ik Beau gebeld en zo waar: ’ ja die zijn er niet meer, maar ik heb er toevallig 50 laten maken en ik heb er dus wel een’
. Ik dus de boel demonteren en ja hoor: er bleek ook een pijp van de middendemper finaal gebroken. Dus ik bij Beau: ’ geef ook maar een middendemper’. Beau: ‘die zijn er niet meer, ik heb er nog 1 en die wil ik als mal gebruiken bij een bestelling’
. Nu was het een hele mooie breuk die mooi gelast kon worden dus ik heb ik de oude maar weer gebruikt en heb sinds een uur weer een prachtige dichte uitlaat die er weer even tegenkan.
Maar het is toch wel even schrikken dat nu toch het punt bereikt is dat gewone slijtagedelen zeldzaam beginnen te worden… Toch wel iets om in het achterhoofd te houden als je je CX veel gebruikt.





















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Dat draadje ken ik. Maar de schaarste kwam niet echt duidelijk naar voren en het draadje eindigde zonder daadwerkelijk initiatief. Overigens: het lijkt mij dat de CX club zich veel duidelijker moet profileren om juiste de schaarse onderdelen leverbaar te houden. Dat is voor mij een belangrijke toegevoegde waarde en een deel van het bestaansrecht. De courante onderdelen haal ik wel bij de specialist ‘op de hoek’ Gelukkig zijn er mensen als Beau die zelf initiatieven ontplooien. Hulde!























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Ze liggen inmiddels in het clubmagazijn (advertentie op de clubsite en in het blad moeten nog volgen)...
Het gaat dan om de einddemper met dubbele in en uitlaat pijpen. Dit kost 250.00 euro en is van het merk Bosal.
Alléén verkrijgbaar voor leden van de Citroen CX Club Nederland.
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa












































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zijn die nieuwe uitlaten bij de Club van RVS of niet?




Totaal aantal Berichten: 299
Geregistreerd: 06-05-2007
- CX 22RS brk "Jacky Brown"
- Jumpy 2.0HDI
- Xantia 2.0 16V
Nee Arjan die zijn van Bosal-blik en uiteraard ex montage!




















Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
ja he probleem is dat er weinig mensen geintresseerd zijn in de uitlaten die ik kan aanbieden.
de Bosal uitlaten zijn van RVS en je hebt er garantie op zoals op de nieuwe uitlaten. Deze worden naar origineel gemaakt. van voor tot einde. van voor tot einde in rvs voor een 800 euro.
380 ongeveer voor de middelste demper en 350 voor de achterste en 100 voor het voorste pijpje.
spijtig dat de garages ook niet echt geintreseerd zijn. 1000 euro is wel heel veel geld voor alleen de achterste pot in rvs bij CXbasis. Maar het aanbod van 10 stuks bij Bosal is nog altijd geldig…
Ze kunnen zelfs per stuk maken maar dat jaagt de prijs natuurlijk in de hoogte… je rijdt gewoon je cx de bosal fabriek binnen en ze maken volgens originele specificaties de uitlaat…
Ze hebben zelfs van de meeste uitlaten (vooral speciale) een originele hangen in hun (archief) magazijn.
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!




















Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Arjan Verkade schreef:Zijn die nieuwe uitlaten bij de Club van RVS of niet?
Dit zal waarschijnlijk NOS zijn want bosal maakt voor de oude types alleen nog maar RVS-uitlaten
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
nopez, speciaal laten maken… New New Stock dus!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
25trd schreef:nopez, speciaal laten maken… New New Stock dus!
ehhhh…..dus RVS ?
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje




Totaal aantal Berichten: 299
Geregistreerd: 06-05-2007
- CX 22RS brk "Jacky Brown"
- Jumpy 2.0HDI
- Xantia 2.0 16V
ehhh….Jim, old stock in rvs??
Waarom wil iedereen trouwens rvs??























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
cx25gtit2 schreef:25trd schreef:nopez, speciaal laten maken… New New Stock dus!
ehhhh…..dus RVS ?
Antwoord op de vraag was nopez/nee… Dus nee. (ik geef toe, ik was misschien een tikje onduidelijk)
Wat dacht je overigens zelf voor dit geld?
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
25trd schreef:cx25gtit2 schreef:25trd schreef:nopez, speciaal laten maken… New New Stock dus!
ehhhh…..dus RVS ?
Antwoord op de vraag was nopez/nee… Dus nee. (ik geef toe, ik was misschien een tikje onduidelijk)
Wat dacht je overigens zelf voor dit geld?
nee, nu is ‘t duidelijk. ik dacht al…. aanbiedinkje ?
mbt RVS: wie heeft er al niet behoorlijk wat lopen (laten) lassen aan zijn (turbo) uitlaat…. ?
ik wel. achter heb ik al een keer vervangen. voor al wat lekkage….
de oude nog een keertje oplassen, soms staat her en der nog een verdwaalde uitlaatpot (had zelf een redelijk nieuw setje V/A opgepikt voor 100 euro) - zo rekken we het nog een beetje. ik denk met 5 jaar is alles wel redelijk op. dan moet je terugvallen op New New Stock of RVS. het lijkt me dat je met RVS wel even langer klaar bent.
een vriend van mij heeft een brakke DS gekocht voor onderdelen, zat wel een goede RVS uitlaat onder! die uitlaat alleen al was een stuk meer dan wat hij voor die hele auto heeft betaald.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje




















Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Falk schreef:ehhh….Jim, old stock in rvs??
Waarom wil iedereen trouwens rvs??
onder mijn sm zit rvs de uitlaat achteraan van een cx wordt gewoon niet warm genoeg als je niet veel rijdt.plus er blijf altijd wat condens in staan omdat hij omhoog loopt. rvs roest gewoon veel minder snel… tegenover gewoo staal ik begrijp dan ook niet dat ze nieuwe stukken laten maken die niet in rvs zijn…
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Mijn gewone stalen demper heeft er minimaal 9 jaar ondergezeten (hij zat er al onder toen ik hem kocht) dus voor mij heeft RVS niet zoveel toegevoegde waarde. Het prijsverschil gaat dan ook meespelen.




















Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
freek schreef:Mijn gewone stalen demper heeft er minimaal 9 jaar ondergezeten (hij zat er al onder toen ik hem kocht) dus voor mij heeft RVS niet zoveel toegevoegde waarde. Het prijsverschil gaat dan ook meespelen.
o jawel hoor de sm van wbogaerts heeft een rvs uitlaat sinds 1982 en deze zit er nog altijd onder….
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!