2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Condensvorming
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 13 december 2009 03:46 PM
  [ # 16 ]
PSA schreef:

Ik denk dat vrijwel niemand zijn airco zo vroeg al uitzet, maar gewoon altijd op AUTO heeft staan. Bij goed onderhoud aan airco is het ook helemaal niet meer nodig, naar mijn mening. Toen de eerste airco’s in auto’s verschenen, 35 - 40 jaar geleden, was dat wellicht noodzakelijk.

Yeah right…

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 13 december 2009 04:00 PM
  [ # 17 ]

Het vocht moet wegkunnen. Hete lucht veroorzaakt in het begin juist meer condens, evenals je lichaamswarme en adem.
Ik rij ‘s ochtends altijd eerst met de raampjes deels open of met het schuifdak ietsjes open. Het is even fris, maar dat heb ik liever dan dat ik op de tast moet rijden.

Jeroen

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 13 december 2009 04:18 PM
  [ # 18 ]
JaapJ schreef:
PSA schreef:

Ik denk dat vrijwel niemand zijn airco zo vroeg al uitzet, maar gewoon altijd op AUTO heeft staan. Bij goed onderhoud aan airco is het ook helemaal niet meer nodig, naar mijn mening. Toen de eerste airco’s in auto’s verschenen, 35 - 40 jaar geleden, was dat wellicht noodzakelijk.

Yeah right…

Het zou natuurlijk het beste zijn om de airco idd even voor aankomst uit te zetten. In de praktijk ben ik het echter met PSA eens dat van de mensen die climate control hebben vrijwel niemand dit doet. Ik in ieder geval niet.

Profiel  
 
PSA
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 03-11-2005

- GS/GSA GSpecial 1015
Gepost: 13 december 2009 04:43 PM
  [ # 19 ]
toniclight schreef:

Het vocht moet wegkunnen. Hete lucht veroorzaakt in het begin juist meer condens, evenals je lichaamswarme en adem.
Ik rij ‘s ochtends altijd eerst met de raampjes deels open of met het schuifdak ietsjes open. Het is even fris, maar dat heb ik liever dan dat ik op de tast moet rijden.

Jeroen

Precies, even raam open dan is het vocht ook weg. Kwartier airco uit is m.i. echt niet nodig meer. Voor diegenen die zich er prettig bij voelen moeten dat vooral doen. Ik dwing niemand om het niet te doen! Smile

Profiel  
 
treris
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 12-12-2009

Gepost: 13 december 2009 06:01 PM
  [ # 20 ]

Als ik de airco elke keer een kwartier voor aankomst zou moeten uitzetten zou ik er amper gebruik van kunnen maken, veel van mijn autoritten zijn korter dan een half uur.
Als ik de airco overigens uit zou zetten tijdens het rijden, wat ik ‘s winters helemaal probleem vind, beslaat mijn voorruit in minder dan geen tijd en zie ik alsnog niks.

De hoeveelheid lucht die er uit de ventilatieopeningen onder de voorruit komt is ook vreselijk weinig, zeker in vergelijking met de kracht van de overige ventilatieopeningen in het dashboard.

Ik ben inderdaad met een niet volledig ontwasemde voorruit gaan rijden, da’s misschien stom, maar ik ga ook geen belangrijke afspraken afzeggen omdat de voorruit van m’n auto beslagen is…...

Ik ga hierover verder in overleg met mijn dealer. Mocht dit probleem zich blijven voordoen ga ik deze auto zeer zeker weer verkopen ondanks dat ik ‘em pas enkele maanden heb. Ik wil een auto die mijn mobiliteit vergroot en niet één waarvan ik gewoon niet zeker weet of ik er veilig mee onderweg kan.

Dan maar een wat minder mooie auto, uiteindelijk is het toch wel de bedoeling van een auto dat je er snel en veilig mee van plek A naar plek B kan komen.

C4 Coupé 1.6 VTR+

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 13 december 2009 06:22 PM
  [ # 21 ]
PSA schreef:
toniclight schreef:

Het vocht moet wegkunnen. Hete lucht veroorzaakt in het begin juist meer condens, evenals je lichaamswarme en adem.
Ik rij ‘s ochtends altijd eerst met de raampjes deels open of met het schuifdak ietsjes open. Het is even fris, maar dat heb ik liever dan dat ik op de tast moet rijden.

Jeroen

Precies, even raam open dan is het vocht ook weg. Kwartier airco uit is m.i. echt niet nodig meer. Voor diegenen die zich er prettig bij voelen moeten dat vooral doen. Ik dwing niemand om het niet te doen! Smile

Ik weet niet hoor, ik heb ook wat aircoproblemen gehad, en zoekende op sites vind je nog steeds dat een airco het best enkele minuten (een kwartier is natuurlijk overdreven) voor de eindbestemming uit gezet kan worden. Ik denk dat dat los staat van het feit of het CC is of niet. Da’s om de condensor de kans te geven nog droog te worden, en ook om stankproblemen tegen te gaan. (En ook ik dwing niemand om het wel/niet te doen Wink )

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 13 december 2009 06:53 PM
  [ # 22 ]

Bij mij is toen de airco afwatering verstopt geraakt. HEt water kwam dus in de auto zelf via de onderkant van het dashbord kwam ook wel eens een straaltje water. Op deze maniet bleef het maar vochtig in de auto. Het voorraam ging op een gegeven moment wel, maar de zijruiten waren kleddernat. Ook had ik altijd een natte honde lucht in de auto. Nadat de afwatering is doorgeblazen nooit meer last gehad. Dat is trouwens een C4 kwaal dus een dealer zou daar altijd als eerste mee moeten beginnen. Maar ik heb nu geen klagen meer over de ontwaseming van de C4

Profiel  
 
PSA
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 03-11-2005

- GS/GSA GSpecial 1015
Gepost: 14 december 2009 08:45 AM
  [ # 23 ]

mmm klinkt inderdaad als eenvoudige oplossing. Ben benieuwd of dit al gecheckt.
Waarschijnlijk als dit verhaal meldt aan de dealer doen ze daar net of jij de eerste en enige bent dit probleem heeft en dat het zeker NIET kan liggen aan dat verstopte slangetje, omdat er zogenaamd helemaal geen slangetje inzit. Wink (sorry)

Profiel  
 
treris
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 12-12-2009

Gepost: 14 december 2009 10:12 AM
  [ # 24 ]

Ik ga die informatie zeker even doorspelen ja, kijken wat ze zeggen….
Gezien de hoeveelheid vocht die in het interieur achterbleef, zelfs met airco aan, zou het me idd niet verbazen als dat slangetje (half) verstopt blijkt te zijn.

C4 Coupé 1.6 VTR+

Profiel  
 
oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1761
Geregistreerd: 19-05-2006

Gepost: 14 december 2009 01:27 PM
  [ # 25 ]

Ik vind het prima als er mensen zijn die vinden dat een climate control zo geavanceerd is dat je alleen nog maar zelf hoeft te sturen, maar toch zit in het airco-gedeelte wel een probleem.
Ik weet dat 95% van de automobilisten met climate control dit ding nooit uitzetten, en dat hoeft ook niet. Maar de meesten beseffen ook niet dat het airco-gedeelte ook uit kan terwijl de climate control toch gewoon doorwerkt. Zeker als het buiten niet bloedheet is werkt dat prima.
Ikzelf gebruik de airco dan ook alleen als ondersteuning van de cc: ontwaseming, of sneller van temperatuur veranderen. Daarna gewoon het airco-deel uit…

Maar iedereen het zijne…

Peteryed schreef:

Ook had ik altijd een natte honde lucht in de auto.

Kan door het slangetje komen, maar is ook een bekend probleem van het niet laten drogen van de airco…

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 14 december 2009 03:46 PM
  [ # 26 ]

Bij mijn Xantia gaat de airco automatisch aan wanneer je de ontwaseming aanzet en de CC hebt staan op <auto>.

Jeroen

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 14 december 2009 04:14 PM
  [ # 27 ]

De Xantia heeft geen knopje om de airco uit te zetten ?

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 14 december 2009 04:41 PM
  [ # 28 ]

Jawel, maar bij de stand <ontwasemen> gaat de airco automatisch aan. Mijn vorige Xantia (type1b) had dit trouwens niet.

Jeroen

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5490
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 14 december 2009 05:08 PM
  [ # 29 ]

@treris

Als je alle lucht via de ventilatieopeningen onder de voorruit wil laten komen. Sluit je dan de overige ventilatieopeningen in het dashboard af? Want hierdoor zal de kracht van de luchttoevoer via de ventilatieopening onder de voorruit groter worden.

In mijn Xsara heb ik altijd de ventilatierooster boven de radio afgesloten, waardoor bij de voorruit\zijruiten meer kracht qua luchttoevoer komt.

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 14 december 2009 09:44 PM
  [ # 30 ]

Ik heb de cc altijd op auto staan. Dan bepaald hij ook zelf of de airco aan moet. Tenminste onder de 4 graden ofzo gaat de airco niet aan. Maar dan wel weer als je hem op voorraam ontwasemen hebt. Dat ik andere ventilatie roosters dan sluit is ook niet meer nodig. Mijn vader doet dat nog wel en ik heb hem wel eens verteld dat dat niet meer nodig is en dat, dat in zijn BX vroeger nog wel eens zin had maar een C4 is dat niet meer nodig.

In elke Citroen die ik had met airco stond hij bijna altijd aan en nog nooit heeft hij naar natte hond geroken. Zelfs niet in de Xantia die ik had. Volgens mij zijn de hedendaagse airco’s wel bestand tegen altijd aanstaan.

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook