1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Winter & Hydrauliek
Magic-Mike
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 217
Geregistreerd: 10-05-2006

- XM Turbo Musketier
- GS/GSA Pallas
- C4 (2004-heden) Coupe 2.0 HDI FAP VTS
Gepost: 14 december 2009 12:49 AM

Vanochtend had ik het zelfde probleem als vorige winter.

Mijn trouwe XM musketier had 1 dag stil gestaan tot vanmorgen.
Starten en lopen (geen probleem) echter duurt het zeker 1 minuut voordat mijn hydrauliek op druk is (beetje lang naar mijn idee)

Nu is afgelope zomer mijn druk accumolator & hydrauliek olie vervangen.
Echter hoor ik bij stationair draaien van de motor een sisends geluid in mijn HD-regelaar. (weet niet wat het precies is en of het ermee te maken heeft.)


Heeft iemand een idee wat ik eraan kan doen?


Thanx,

Mike

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 14 december 2009 12:53 AM
  [ # 1 ]

Lijkt me een kapotte voorraadbol.

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
Magic-Mike
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 217
Geregistreerd: 10-05-2006

- XM Turbo Musketier
- GS/GSA Pallas
- C4 (2004-heden) Coupe 2.0 HDI FAP VTS
Gepost: 14 december 2009 01:03 AM
  [ # 2 ]
Dirk de Pirk schreef:

Lijkt me een kapotte voorraadbol.


die is dus vervangen samen met de hydrauliek olie.
tevens is dat niet het enige wat ik heb laten vervangen dit jaar. stiekem een hele waslijst Very Happy

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 14 december 2009 02:40 AM
  [ # 3 ]

Als je bij de huidige temperaturen al last zou hebben van hydrauliek problemen zouden er massa’s hier mee te maken hebben.

De zwervers slapen nog gewoon op straat dus je Xm kan het ook nog prima hebben.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 14 december 2009 09:33 AM
  [ # 4 ]

Ik vermoed dat de HD-pomp wat oud begint te worden. Door de kou is de LHM wat dikker en daar krijgt de pomp dan wat moeite mee.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Magic-Mike
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 217
Geregistreerd: 10-05-2006

- XM Turbo Musketier
- GS/GSA Pallas
- C4 (2004-heden) Coupe 2.0 HDI FAP VTS
Gepost: 14 december 2009 07:50 PM
  [ # 5 ]

even een update:

Volgensmij rakt mijn xm maa 1 dag stilstaan volledig drukloos. Waardoor hij de nodige tijd nodig heft om alles weer van druk te voorzien.

Mijn hydrauliek pomp werk nog voldoende.

Aangezien er een sissend geluid uit mijn hd-regelaar komt dsenk ik dat hij daar ook zijn lakkage heeft.

Zal er ene inwendige lakkage in de hd-regelaar kunnen zitten?? of word dit geluid mischien veroorzaakt door een andere object? bv. stuurhuis?

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 16 december 2009 03:44 PM
  [ # 6 ]

Bij een sissend geluid uit de HD regelaar denk ik aan de ontlastschroef, die niet helemaal vast zit. Die draai je los om het systeem drukloos te maken, om een bol te wisselen. Even voelen met sleutel 12. Wie weet.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Magic-Mike
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 217
Geregistreerd: 10-05-2006

- XM Turbo Musketier
- GS/GSA Pallas
- C4 (2004-heden) Coupe 2.0 HDI FAP VTS
Gepost: 17 december 2009 10:48 PM
  [ # 7 ]

die zit goed vast. als ik hem een beetje open draai is het sissend geluit weg.

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 17 december 2009 11:15 PM
  [ # 8 ]

Hoe weet je dat je pomp nog goed is?
Hoe gaat het als je een beetje gas bij geeft, dus wat meer toeren maakt dan stationair?
Hoe is het met de vorst van de laatste dagen?

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 18 december 2009 01:48 AM
  [ # 9 ]
Magic-Mike schreef:

die zit goed vast. als ik hem een beetje open draai is het sissend geluit weg.

He , da`s vreemd !
Als je de ontlastschroef verder open draait , moet `ie nog harder gaan sissen tot er helemaal geen druk meer opstaat.
Wedden dat het toch je ontlastschroef is?
Wellicht zit er wat vuil tussen , waardoor `ie niet meer goed sluit , wat het sissen veroorzaakt en waardoor het lang duurt voor`ie weer op druk is .
Draai de schroef eens een paar keer wat verder open en weer dicht .
Denk er om, niet te ver! , anders schiet je kogeltje er uit .

Succes,
Dirk X-mas

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
PSA
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 03-11-2005

- GS/GSA GSpecial 1015
Gepost: 20 december 2009 05:06 PM
  [ # 10 ]

Het sissen treedt kennelijk op wanneer er druk op het systeem staat.

Ik geloof niet dat het de ontlastschroef is, maar iet anders. Zeker, omdat het sissen stopt als je de schroef open draait.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 20 december 2009 05:15 PM
  [ # 11 ]

Toch zou ik daar maar eens verder zoeken. Het kan zijn dat het kogeltje achter de ontslastschroef beschadigd is. Eruit en een nieuwe erin.
Ik heb dat ooit eerder gehad, ik meen met een DS.
Als je enige probleem langzaam op druk komen en dat geluid is kan je ook gewoon doorrijden tot helder wordt wat het is.
Geld uitgeven en uren erin steken kan altijd nog.

Ik heb trouwens een goed werkende HD regelaar liggen.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
PSA
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 03-11-2005

- GS/GSA GSpecial 1015
Gepost: 20 december 2009 05:17 PM
  [ # 12 ]

Ik zou het zeker controleren, maar ik denk dat het helaas wat anders is.

Profiel  
 
Magic-Mike
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 217
Geregistreerd: 10-05-2006

- XM Turbo Musketier
- GS/GSA Pallas
- C4 (2004-heden) Coupe 2.0 HDI FAP VTS
Gepost: 21 december 2009 07:32 PM
  [ # 13 ]

Als ik de ontlastbout losdraai, Moet er dan een veer en kogenl uit komen? evt. met magneet?

dan zal ik vanavond eens wisselen met mijn andere XM, die is nog zo goed als nieuw (132000km orgineel) Very Happy

Mijn musketier heeft er alweer 251000km op zitten en gaat maar door…

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 21 december 2009 07:49 PM
  [ # 14 ]

Ik ben niet anders gewend dat het met koude veel langer duurt voordat de auto op hoogte is. Ik heb een Xantia eerste type, die dus nog helemaal inzakt.
Ook in dit geval hoor je met koude start redelijk wat gesis, maar eenmaal op hoogte en eenmaal op temperatuur geen extra tikken van de HD pomp.

Ik zal je draadje even volgen voor het verdere resultaat.

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Laurens66
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 30-01-2010

Gepost: 30 januari 2010 08:56 PM
  [ # 15 ]

Hallo,

Vandaag proef gereden in XM. In verleden ooit eens een BX gehad.
Vandaag was het koud, zo om het vriespunt. Wat me opviel was dat als je de auto laat zakken om hem vervolgens weer op rijhoogte te brengen, dit naar mijn gevoel te lang duurde. De verkoper zei dat door de lage temperaturen de olie dikker is waardoor dit langer duurt.
Nu is mijn vraag: hoe lang mag zat duren bij een HD2, en kan dat aanduiden dat pomp op einde loopt. En wat kost zoiets om dat te herstellen?

btw: een XM1 heeft een mooier dashboard dan een XM2, toch?


groet Laurens

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook