Hallo C4 rijders,
Ik wil winterbanden (complete wielen) monteren op mijn C4 Picasso. Deze is uitgerust met hydro pneumatische vering.
Volgens het instructieboekje moet je dan de vering uitschakelen. Waarom?
Ik heb dit gedaan maar merk geen verschil. De bijgeleverde krik moet toch naar de hoogste stand worden gedraaid. Klopt dit?
Bedankt voor jullie antwoorden.
Mvg,
irab
Totaal aantal Berichten: 15707
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ik heb geen antwoord op je vraag, wel een opmerking. Een C4 Picasso heeft geen Hydropneumatische vering, maar een optionele pneumatische vering. Ofwel luchtwering. Dit heeft niets van doen met de voor oudere en/of grotere Citroens zo kenmerkende Hydraupneumatische vering (DS, CX, C5, C6 etc.). Voor een echt antwoord op je vraag zul je helaas moeten wachten tot de andere Picassorijders wakker schieten
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
De vering heeft hoogteregeling. Het is deze die je moet uitschakelen.
Indien je ze niet uitschakkeld kan de vering in de war raken. Omdat de hoogteregeling dan correcties zou uitvoeren om zogezegd de wagen terug vlak te krijgen terwijl hij eigenlijk op een krik staat. Resultaat is het nutteloos oppompen of lucht aflaten van de luchtvering.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Beste Graddus,
Je hebt gelijk. Helaas geen Hydro, doch slechts pneumatisch. Rijdt ook prima. Bedankt.
Beste Picassoke,
Werkt de vering ook actief als de motor uit staat? Lijkt me niet. Hoewel.
Het is dus normaal dat het achterwiel behoorlijk gaat hangen en dat de krik naar zijn hoogste stand moet?
De moter staat natuurlijk af. Maar ik merk geen verschil als ik de hoogteregeling aan of uit zet. Misschien moet ik dan wat langer wachten?
mvg,
irab
Totaal aantal Berichten: 15707
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ik denk dat je ook geen verschil zult merken, maar dat het gedaan wordt om het systeem geen foute signalen te laten krijgen. Of zoiets
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Soms hoor je toch de compressor aanslaan wanneer je de deuren van het slot doet, ook hier draait de motor niet, en desondanks stelt de vering zijn niveau opnieuw vlak zonder draaiende motor. DUs dat kan wel degelijk.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
OK. Bedankt.
Blijft voor mij nog 1 vraag:
Het is dus normaal dat het achterwiel behoorlijk gaat hangen en dat de krik naar zijn hoogste stand moet?
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Als ik het mij goed kan herinneren was dat bij mijne wagen ook zo als hij op de brug stond.
Wiel zakt wrs gewoon naar zijn maximale veeruitslag. Ben ook geen kenner hoor
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km