Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 05-04-2009
- C5 Tourer V6 HDI Exclusive
Inderdaad, bij een dw8 heb je inderdaad vaker last van te weinig klepspeling dan bij een XUD
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Nope.
DW8 is ook 1.9D, net als de XUD9.
De DW8 is het ongeblazen zusje van de HDI.
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 05-04-2009
- C5 Tourer V6 HDI Exclusive
EW: DW8 is geen hdi, maar de opvolger van de XUD.
oops schreef:EW: DW8 is geen hdi, maar de opvolger van de XUD.
Dat zeg ik: het ongeblazen zusje van de HDI.
De HDI’s zijn namelijk ook DW-motoren, maar dan voorzien van turbo.
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 05-04-2009
- C5 Tourer V6 HDI Exclusive
Dat weet ik.. je was alleen sneller met reageren.
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
De HDI’s zijn namelijk ook DW-motoren, maar dan voorzien van turbo.
Het hebben van een turbo maakt van een dw8 toch geen HDi?
Ik was in de veronderstelling dat een dw8 per definitie HDi is, maar dat is dus niet zo.
Enfin, niet van belang voor dit draadje.
Jeroen
Ik heb ook het zelfde probleem met mijn 19 D met dit koude weer. Hij wil ook niet starten s’morgens maar als hij start en ik deze dan even laat draaien dan start hij de volgende keer wel, maar dan moet dit starten wel gebeuren binnen de 8uur ongeveer.
Wat kan het dan zijn.
Mvg
Chris
Chris Berrens schreef:Ik heb ook het zelfde probleem met mijn 19 D met dit koude weer. Hij wil ook niet starten s’morgens maar als hij start en ik deze dan even laat draaien dan start hij de volgende keer wel, maar dan moet dit starten wel gebeuren binnen de 8uur ongeveer.
Wat kan het dan zijn.Mvg
Chris
Dit lijkt op één of meerdere gloeipluggen die overleden zijn.
Heb dit vorige winter ook gehad met onze 1.9D ( DW8 ) , heb deze zelf vervangen en probleem opgelost…..
Start nu als een zonnetje met dit koude weer.
Greetz
BIG charlie
Picasso was niet alleen een schilder…......
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 30-04-2007
- Overig 350 NDP
- Berlingo 1.6 hdi multispace
- Overig 450 NYDP ( in onderdelen)
EW schreef:oops schreef:EW: DW8 is geen hdi, maar de opvolger van de XUD.
Dat zeg ik: het ongeblazen zusje van de HDI.
De HDI’s zijn namelijk ook DW-motoren, maar dan voorzien van turbo.
Volgens mij is er een groot verschil tussen een dw8 en een HDI.
een dw8 is een 1868cc indirekt ingespotendiesel, dus met wervelkamers.
Een HDI is een1997cc direkt ingespoten diesel zonder wervelkamer
met Commonrailtechniek,
en elektronisch geregelde inspuiting.
een behoorlijk verschil.
gr Jan
Een collega had vorig jaar de zelfde problemen. Hoe kouder het werd des tew moeilijker de auto aan wilde slaan,zelfs na een paar keer gloeien. Nieuwe gloeibouigies erin en het probleem was over.
Richard.
Kan een oude accu het probleem niet zijn?
Ik heb hetzelfde probleem nu. Moet 2x goed doorstarten om de auto aan te krijgen met deze kou. Daarna start hij weer prima. Met wat warmer weer heeft de motor minder moeite met starten.
Volgens mij zijn de gloeiboegies vorig jaar al een keer vervangen namelijk. Vandaar dat ik begin over de accu. Heb her en der wat rondgelezen, maar begreep dat dat ook een oorzaak kan zijn en naarmate een accu ouder word deze niet de optimale kracht kan geven om de motor in het rond te slingeren doordat het koud is en de olie wat dikker is enzo…Heb ook geen verstand van auto’s maar met wat speurwerk kom je een heel eind. Mijn vraag is of het inderdaad de accu kan zijn, want dat heb ik hier nog niet voorbij zien komen als mogelijke oorzaak.
Mijn Peugeot Partner 1.9d is van 2002 en de accu is nog nooit vervangen, wel zit er allemaal rotzooi rond de plus pool zag ik gisteravond.
Heren, probleem is heel simpel op te lossen.
laat u kleppen stellen !!!!
Heb het zelf onlangs gehad, berlingo van 99 gekocht 2 maand geleden, af een slechte start, gloeibougies vervangen en werd iets beter. Na wat rondvragen her en der toch de tip gekregen om de kleppen te stellen en voilá.....de buren zijn mij dankbaar want ze hebben geen last meer van laaghangende mist.
Bertberlingo schreef:Heren, probleem is heel simpel op te lossen.
laat u kleppen stellen !!!!
Dat ligt aan het type 1.9D dat je hebt: een DW8 is er bekend om. Een XUD9 kan het wel bij helpen maar komt het minder voor.