2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
HELP Slecht starten bij deze kou
oops
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 05-04-2009

- C5 Tourer V6 HDI Exclusive
Gepost: 14 december 2009 11:32 PM
  [ # 16 ]

Inderdaad, bij een dw8 heb je inderdaad vaker last van te weinig klepspeling dan bij een XUD

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 14 december 2009 11:34 PM
  [ # 17 ]

DW8 is HDi.

Jeroen

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 14 december 2009 11:35 PM
  [ # 18 ]

Nope.
DW8 is ook 1.9D, net als de XUD9.

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 14 december 2009 11:36 PM
  [ # 19 ]

De DW8 is het ongeblazen zusje van de HDI.

Profiel  
 
oops
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 05-04-2009

- C5 Tourer V6 HDI Exclusive
Gepost: 14 december 2009 11:39 PM
  [ # 20 ]

EW: DW8 is geen hdi, maar de opvolger van de XUD.

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 14 december 2009 11:40 PM
  [ # 21 ]
oops schreef:

EW: DW8 is geen hdi, maar de opvolger van de XUD.

Dat zeg ik: het ongeblazen zusje van de HDI.

De HDI’s zijn namelijk ook DW-motoren, maar dan voorzien van turbo.

Profiel  
 
oops
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 05-04-2009

- C5 Tourer V6 HDI Exclusive
Gepost: 14 december 2009 11:43 PM
  [ # 22 ]

Dat weet ik.. je was alleen sneller met reageren.

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 14 december 2009 11:53 PM
  [ # 23 ]

De HDI’s zijn namelijk ook DW-motoren, maar dan voorzien van turbo.

Het hebben van een turbo maakt van een dw8 toch geen HDi?
Ik was in de veronderstelling dat een dw8 per definitie HDi is, maar dat is dus niet zo.
Enfin, niet van belang voor dit draadje.

Jeroen

Profiel  
 
Chris Berrens
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 04-02-2009

Gepost: 16 december 2009 10:34 PM
  [ # 24 ]

Ik heb ook het zelfde probleem met mijn 19 D met dit koude weer. Hij wil ook niet starten s’morgens maar als hij start en ik deze dan even laat draaien dan start hij de volgende keer wel, maar dan moet dit starten wel gebeuren binnen de 8uur ongeveer.
Wat kan het dan zijn.

Mvg
Chris

Profiel  
 
BIG charlie
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 798
Geregistreerd: 24-07-2005

Gepost: 17 december 2009 08:27 AM
  [ # 25 ]
Chris Berrens schreef:

Ik heb ook het zelfde probleem met mijn 19 D met dit koude weer. Hij wil ook niet starten s’morgens maar als hij start en ik deze dan even laat draaien dan start hij de volgende keer wel, maar dan moet dit starten wel gebeuren binnen de 8uur ongeveer.
Wat kan het dan zijn.

Mvg
Chris

Dit lijkt op één of meerdere gloeipluggen die overleden zijn.
Heb dit vorige winter ook gehad met onze 1.9D ( DW8 Wink  ) , heb deze zelf vervangen en probleem opgelost…..
Start nu als een zonnetje met dit koude weer.

Greetz
BIG charlie

Picasso was niet alleen een schilder…......

Profiel  
 
patrijsraam
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 30-04-2007

- Overig 350 NDP
- Berlingo 1.6 hdi multispace
- Overig 450 NYDP ( in onderdelen)
Gepost: 17 december 2009 09:09 PM
  [ # 26 ]
EW schreef:
oops schreef:

EW: DW8 is geen hdi, maar de opvolger van de XUD.

Dat zeg ik: het ongeblazen zusje van de HDI.

De HDI’s zijn namelijk ook DW-motoren, maar dan voorzien van turbo.

Volgens mij is er een groot verschil tussen een dw8 en een HDI.
een dw8 is een 1868cc indirekt ingespotendiesel, dus met wervelkamers.
Een HDI is een1997cc direkt ingespoten diesel zonder wervelkamer
met Commonrailtechniek,
en elektronisch geregelde inspuiting.
een behoorlijk verschil.
gr Jan

Profiel  
 
richard1
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 27-09-2009

- BX 1.6 TZI
Gepost: 17 december 2009 09:16 PM
  [ # 27 ]

Een collega had vorig jaar de zelfde problemen. Hoe kouder het werd des tew moeilijker de auto aan wilde slaan,zelfs na een paar keer gloeien. Nieuwe gloeibouigies erin en het probleem was over.

Richard.

Profiel  
 
Alexxx
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 18-12-2009

Gepost: 18 december 2009 12:06 PM
  [ # 28 ]

Kan een oude accu het probleem niet zijn?

Ik heb hetzelfde probleem nu. Moet 2x goed doorstarten om de auto aan te krijgen met deze kou. Daarna start hij weer prima. Met wat warmer weer heeft de motor minder moeite met starten.

Volgens mij zijn de gloeiboegies vorig jaar al een keer vervangen namelijk. Vandaar dat ik begin over de accu. Heb her en der wat rondgelezen, maar begreep dat dat ook een oorzaak kan zijn en naarmate een accu ouder word deze niet de optimale kracht kan geven om de motor in het rond te slingeren doordat het koud is en de olie wat dikker is enzo…Heb ook geen verstand van auto’s maar met wat speurwerk kom je een heel eind. Mijn vraag is of het inderdaad de accu kan zijn, want dat heb ik hier nog niet voorbij zien komen als mogelijke oorzaak.

Mijn Peugeot Partner 1.9d is van 2002 en de accu is nog nooit vervangen, wel zit er allemaal rotzooi rond de plus pool zag ik gisteravond.

Profiel  
 
Bertberlingo
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 17-11-2009

Gepost: 18 december 2009 11:13 PM
  [ # 29 ]

Heren, probleem is heel simpel op te lossen.

laat u kleppen stellen !!!!

Heb het zelf onlangs gehad, berlingo van 99 gekocht 2 maand geleden, af een slechte start, gloeibougies vervangen en werd iets beter. Na wat rondvragen her en der toch de tip gekregen om de kleppen te stellen en voilá.....de buren zijn mij dankbaar want ze hebben geen last meer van laaghangende mist.

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 19 december 2009 10:20 AM
  [ # 30 ]
Bertberlingo schreef:

Heren, probleem is heel simpel op te lossen.

laat u kleppen stellen !!!!

Dat ligt aan het type 1.9D dat je hebt: een DW8 is er bekend om. Een XUD9 kan het wel bij helpen maar komt het minder voor.

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook