Dag allemaal,
Ik heb een Xsara breake 2001 automaat 1.6 143000 km
Nu is mij al een paar keer opgevallen dat mijn snelheidsmeter terugvalt gedurende 1 a 2 sec.(tijdens het rijden,of in de file) naar 0 km/u.en dan gewoon weer terug gaat naar de snelheid die ik op dat moment had.
Vanochtend rij ik op de snelweg 95 km/u, ik voel een klein schokje en de snelheidsmeter zakt weer naar 0 km/u,(ik voel dat de auto inhoud) maar met dit verschil dat het nu 10 sec duurde voor ik een aardig schokje (duwtje in de rug) voelde en de snelheidsmeter weer terug gaat naa 95 km/u. ?????
Wat kan dit zijn ???
Iemand enige idee CQ ervaring hiermee ??
Inmiddels wat suf gesurft op internet waar vaak het vervuilen van de stappenmotor als mogelijke oorzaak naar voren komt?
Weet iemand waar deze zit in de XSARA ?
Inmiddels een afspraak gemaakt met de dealer (volgende week woensdag): uitlezen van het motormanagementsysteem ??
Wat kan men zo al uitlezen ?
Dit had ik verleden jaar ook , toen is de stappenmotor en de gasregelunit vervangen , , dit bij 180.000 KM , en toen was dit over , helaas !! groeten Ton
In bezit :
Xsara 1.6 VTR 16v
ID 19b (1971)
in bezit gehad :
CX
GSA X3
Xantia
tonnyboy2 schreef:Dit had ik verleden jaar ook , toen is de stappenmotor en de gasregelunit vervangen , , dit bij 180.000 KM , en toen was dit over , helaas !! groeten Ton
Mag ik vragen wat dit geintje heeft gekost?
Hoi ,, als je het zelf doet , dit kan makkelijk ,als je een beetje handig bent , € 225.00 euro , bij de garage , om en nabij de € 400.00 . maar dan ben er gelijk voor 150.000 KM weer vanaf . Groeten Ton
In bezit :
Xsara 1.6 VTR 16v
ID 19b (1971)
in bezit gehad :
CX
GSA X3
Xantia