1 van de 10
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Mathijs’ XM Turbo CT | Wonderdoosje.
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 15 december 2009 12:05 AM

Omdat de Xantia in elkaar zit en de GSA niet geschikt is voor de winter moest er een vervanger komen voor de Xantia. Op internet vonden we een XM TCT SX uit ‘96 met ABS en airco met slechts 320.000 op de teller. De kleur is donkerrood (ik weet de naam zo niet). Na een ritje van Hengelo naar Oude Pekela kwamen we aan bij de XM. Ziet er van buiten nog best goed uit voor een auto met ervaring. Van binnen nog als nieuw, geen vlekken en gaten in de bekleding of een doorgehangen hemel. Natuurlijk zitten er wel wat beschadigingen op en een minpuntje is de roest aan de binnenkant van de bestuurdersdeur maar daar was de prijs ook naar. Na een proefritje meteen verkocht. Tijdens de proefrit kwam er wel direct iets naar boven. Het stoplampje met koelvloeistofniveaulampje gingen branden. Volgens de verkoper kwam dat doordat er een nieuw expansievat is op gezet. Sinds dien gaat dat lampje af en toe branden. Niveau is verder goed, even naar kijken dus. De motor sloeg direct aan en loopt nog super. De turbo maakt geen rare geluiden, je hoort hem amper, maar je voelt hem goed. Wat een power zit er in zeg! De vering werkt ook goed, comfortabeler dan de Xantia. Ook de sportstand werkt. Binnenkort maar eens wat foto’s maken overdag.

Todo listje:
- foto’s maken,
- CV vergrendeling op afstand monteren,
- contacten schoonmaken (af en toe een gekraak bij het dashboardkastje en wat geknipper op het dashboard)
- netjes poetsen,
- foto’s maken Razz,
- winterbanden,
- mistlampen checken, die werken niet,
- massa verbeteren, met de knipperlichten knipperen ook de achterlampen.

En wat er al is gedaan.
- Radio geinstalleerd Smile

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 15 december 2009 12:31 AM
  [ # 1 ]

Gefeliciteerd man! Laten we ze zondag of zo maar even naast elkaar zetten, dan zorg ik dat mijn XM er zaterdag weer toonbaar bij staat Smile

Hengelo wordt nog altijd mooier!

Dat met dat KVS lampje heb ik ook af en toe, ook nog vlak na het bijvullen. Ik verdenk de sensor o.i.d., maar ik kan me er niet echt druk om maken.

Profiel  
 
Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 15 december 2009 12:51 AM
  [ # 2 ]

Gefeliciteerd!!

En zo als Wouter al zei, gewoon regelmatig de sapjes checken, dan kan er weinig mis.
Ik check elke laatste vrijdag van de maand alle sapjes, dan heb ik zo’n 750 tot 1000 km gereden.
Zo voorkom je een hoop ellende.

Profiel  
 
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 15 december 2009 09:35 PM
  [ # 3 ]

Is goed Wouter! Hoe laat ongeveer? Ergens in de middag doen?

Ik denk dat de sensor voor de Climate Control niet meer goed is. Maakt af en toe erg veel herrie, alsof je met nagels over een schoolbord gaat…

En een vraagje of twee, wat zit er bij het dashboard kastje aan electra? In ieder geval een of ander relais. Die kraakt af en toe ook. En vanaf wanneer is de antizink ingevoerd? De auto zakt heel langzaam naar slaapstand. Of zou het kunnen zijn dat die bol gewoon plat is.

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 15 december 2009 09:46 PM
  [ # 4 ]

Ergens midden in de middag lijkt me handig, ‘s ochtends mag ik niet rijden op zondag (en dat heeft niets met een bepaalde overtuiging te maken Wink)

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 15 december 2009 11:14 PM
  [ # 5 ]
mathijs schreef:

Ik denk dat de sensor voor de Climate Control niet meer goed is. Maakt af en toe erg veel herrie, alsof je met nagels over een schoolbord gaat…

En een vraagje of twee, wat zit er bij het dashboard kastje aan electra? In ieder geval een of ander relais. Die kraakt af en toe ook. En vanaf wanneer is de antizink ingevoerd? De auto zakt heel langzaam naar slaapstand. Of zou het kunnen zijn dat die bol gewoon plat is.

Waarschijnlijk viezigheid. Glaasje voor de lampjes in het dakconsole er uit wippen, twee schroefjes los, dakconsole er af en je ziet een kokertje met een fannetje met een sensortje er voor. Dat even schoonmaken, dan loopt het fannetje niet meer aan.

Anti-zinksysteem (SC-MAC) is voor de TCT’s vanaf modeljaar ‘96. Zit er bij jou dus wel op. Bol kan plat zijn. Wordt niet altijd tjdig vervangen door de onbereikbaarheid van die bol.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 16 december 2009 12:47 AM
  [ # 6 ]

Hoe betrouwbaar zijn de orga decoders op internet? Mijn nummer code is 6436 en dat zou 22 juni 1994 moeten zijn terwijl er op de papieren 1996 staat. Kan natuurlijk zijn dat het een showroom model was en pas 2 jaar later op kenteken is gezet. In dat geval zit er dus geen SMAC op en is het een hele vroege serie 2. Zou dat kunnen?

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3247
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 16 december 2009 09:52 AM
  [ # 7 ]

Zou zomaar kunnen Mathijs. Mijn ORGA-nummer begint met 66 en dan nog wat. Ze zou eind november ‘94 van de band gerold zijn en is in januari ‘95 op kenteken gezet. En ze SMACt niet Wink
Jouw HD-pomp heeft ook een eigen snaar?

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 16 december 2009 09:54 AM
  [ # 8 ]

Die van mij heeft een hoger ORGA-nummer en ook die gekke bol niet.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 16 december 2009 09:59 AM
  [ # 9 ]
mathijs schreef:

Hoe betrouwbaar zijn de orga decoders op internet? Mijn nummer code is 6436 en dat zou 22 juni 1994 moeten zijn terwijl er op de papieren 1996 staat. Kan natuurlijk zijn dat het een showroom model was en pas 2 jaar later op kenteken is gezet. In dat geval zit er dus geen SMAC op en is het een hele vroege serie 2. Zou dat kunnen?

Je hebt dus modeljaar ‘95 en niet ‘96 en dan heb je idd geen SC-MAC.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 16 december 2009 08:08 PM
  [ # 10 ]

Ik geloof niet dat ik dat heel erg vind Smile. De pomp heeft een eigen snaar ja. Dat viel me direct al op. Ik verwachtte een multiriem. Ik moet nog wel even wennen aan de “hand"rem. Ik trapte er net bijna op onder het rijden. Lijkt me verstandig om de knop uitgetrokken te houden.

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 16 december 2009 09:01 PM
  [ # 11 ]

Knop zeker uitgedrukt houden, je zult maar per ongeluk met dit gladde weer met je natte voet van de koppeling afglijden. In de winter kun je toch beter de auto in de versnelling wegzetten, hoef je de versnelling helemaal niet te gebruiken Wink

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3247
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 16 december 2009 09:11 PM
  [ # 12 ]

Eigen snaar, dan hebben we het ‘oude’ type motor. Ach onderscheid moet er wezen bleh Voordeel is wel dat als de multiriem het begeeft, wij nog hydraulische druk hebben.

In het instructieboekje staat ook heel nadrukkelijk dat de knop tijdens het rijden niet ingedrukt mag worden. En ik weet uit eigen ervaring waarom: trap je op de parkeerrem tijdens het rijden, dan blijft ‘ie niet aangetrokken. Dat doe je eens maar nooit meer!

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 20 december 2009 01:26 PM
  [ # 13 ]

Omdat de auto gisteren niet omhoog ging wilde ik even onder de kap kijken. Open ging al lastig maar dicht helemaal niet! Net wel gelukt aan een kant te sluiten maar dat is niet goed genoeg. Ik ga er vanuit dat de kabels bevroren zijn. De reden dat het systeem niet op druk kwam is denk ik de pomp. Als de pomp koud is maakt het een geluid van een bak knikkers. Er zit wel genoeg LHM in maar heeft een beetje een geel/grijze kleur. Snel vervangen dus en alles spoelen.

Iemand een tip voor het ontdooien der kabels? Ik heb geen idee waar ze lopen.

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 20 december 2009 02:05 PM
  [ # 14 ]

Gewoon gaan rijden. Als 1 kant dicht zit, zal de kap niet open vliegen, en door de motorwarmte ontdooit het daar allemaal wel.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 20 december 2009 03:46 PM
  [ # 15 ]

Is alweer gelukt. De stang was er af gegaan maar zit er weer op. Oja, het is nu geen klusweer!! Mijn handen zijn nu bevroren…

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
 
1 van de 10
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook