8 van de 9
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 Volgende > 
   
Mijn DIGIT!!!  UPDATE 7/2012
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 15 december 2009 02:13 PM
  [ # 106 ]

Loodvervanger zal geen betere loop bij koud weer geven. Is wel beter voor je klepzittingen. Overigens kun je loodvervanger ook kopen bij (sommige) tankstations, en dan gewoon bij de superplus of euro gooien.
Misschien dat de slang voor de luchtvoorverwarming niet goed meer is? Dat is de slang van het uitlaatspruitstuk naar de inlaatluchtslang. Voorverwarmde lucht is eigenlijk wel een must bij dit weer met een carburateur-auto.

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 15 december 2009 07:16 PM
  [ # 107 ]
woutersmits schreef:

Volgens mij zijn er nog geen tien die echt rijden of makkelijk rijdbaar zijn.

Ik heb er twee.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 15 december 2009 07:20 PM
  [ # 108 ]

En zo op deze manier blijven de Digits van eigenaar wisselen… Volgens mij ben ik de enige echt hardcore eigenaar en fanaat in dit land. Rijd al 5 jaar met deze dashboards en wil dat nog minimaal vijf jaar blijven doen. Ik heb ook niet voor niets al sinds ik op dit forum zit hetzelfde avatar plaatje.

Aan Hans: vervang eens de KVS-temp sensor, de Digit heeft wel vaker een sensor die foute waardes doorgeeft zodat ‘t lampje bij ‘t minste geringste gaat knipperen. Deze motoren krijgen ‘t niet snel heel warm. Zolang de koelfan niet op de hele tijd op tweede snelheid blijft draaien is er weinig aan de hand.
Mits je koelsysteem echt in orde is natuurlijk.

Verder is loodvervanger niet nodig, de motor heeft gewoon geharde klepzittingen. Officieel hoort deze motor benzine te krijgen met octaangetal 96! Wat je dus kan doen is 2/3 tanken met 95 en 1/3 98. Ik rijd eigenlijk altijd op 95.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 15 december 2009 09:00 PM
  [ # 109 ]

De kvs temperatuur sensor zal toch niets aan de loop van de motor veranderen… Rolling Eyes

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 15 december 2009 10:14 PM
  [ # 110 ]

Het ging toch over het knipperen van ‘t KVS-temp lampje een tijdje terug?

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3834
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 15 december 2009 10:29 PM
  [ # 111 ]
Alcyone schreef:
woutersmits schreef:

Volgens mij zijn er nog geen tien die echt rijden of makkelijk rijdbaar zijn.

Ik heb er twee.

Niet, je hebt er 1. En die gaat ook nog eens digit af…
Helaas kun je niet in al die auto’s tegelijk rijden. Eigenlijk lijkt me een digit dash in de GT ook wel leuk. Maar ik heb geen zin en tijd om dat te gaan vervangen.

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 15 december 2009 10:33 PM
  [ # 112 ]

Ik geef toe, Flying Frankenstein is geen echte Digit meer, maar voor mij voelt ‘t wel zo. Ik zou ‘t toch overwegen om de GT om te bouwen naar digitaal, dit keer gaat ‘t sneller en ik help wel.

Maar de PH-85-BJ blijft voorlopig wel een echte Digit, ik heb geen haast en vanaf morgen is ‘t ding APK gekeurd.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3834
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 15 december 2009 10:36 PM
  [ # 113 ]

top!

Profiel  
 
www.citrofiel.tk
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 640
Geregistreerd: 30-03-2006

Gepost: 15 december 2009 11:18 PM
  [ # 114 ]

@ jdt,
Doe maar eens een ideetje dan komt dat goed.

@ de rest,
Koelprobleem is alweer achterwege, heb beetje aan de stekkers gerommeld en alles werkt weer naar behoren.

Echt lekker lopen doet hij inderdaad niet nu met die kou. Soms lijkt hij eerst op 3 cilinders te lopen en andere keren wilt hij weleens bijna uitvallen. Over het algemeen rijdt hij verder wel goed. Rij er elke dag mee naar mijn werk momenteel.

In mijn optiek loopt hij het lekkerst op V-power van Shell (wat volgens mij 97 bevat). Mijn top ligt echter op 160 wat volgens mij niet echt de top van een DIGIT hoort te zijn.

Misschien eerst eens nieuwe bougies en kabels? Of zou dat niks aan af doen?

Hans

BX DIGIT 1985, C35 2.2D 1979, CX 2.5RI Familiale 1986, C2 1.4VTR en voor dagelijks een C6 3.0D V6 2012.

http://www.citrofiel.tk

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 15 december 2009 11:52 PM
  [ # 115 ]

Ontstekingsgebeuren, kan nooit kwaad. Bougies en bougie-kabels, maar misschien ook wel de bobine? Verdelerkap goed, rotor ook?
En last but not least: de carburateur, is die nog goed, zonder speling etcetera? Mijn GT liep door een slechte carb erg beroerd, vooral net na de koude start. Als ie warm was ging het redelijk tot ongeveer 120 km/h, dan was de rek er wel uit. Dat kwam dus door een versleten carburateur.

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 16 december 2009 12:11 AM
  [ # 116 ]
www.citrofiel.tk schreef:

In mijn optiek loopt hij het lekkerst op V-power van Shell (wat volgens mij 97 bevat).

Goh, mijn Digit liep vreselijk op dat spul… Het beste reed hij op 98 van Total. Op V-power liep hij veel te nerveus, en zoop hij nogal.

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 16 december 2009 12:53 AM
  [ # 117 ]

Honderdzestig? Op de teller of op de GPS? Ik heb maar 1 keer flink gas gegeven (ben niet zo’n hardrijder) en haalde met gemak 180 op de teller, rek was er nog niet uit. Dat was met een blok met 250K KM achter de kiezen, zelfde blok wat nu ligt in de PH-82-BJ, de welbekende blauwe Digit op dit forum. De fabrieksopgave voor topsnelheid is 185. Overigens overdrijft die teller ontzettend.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15824
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 16 december 2009 01:36 AM
  [ # 118 ]

Met de PH-85-BJ heb ik ooit 197 km/h gehaald. Toen kwam Harm me in zijn GTI nauwelijks voorbij met 200+ km/h.

Ik heb bij zowel mijn GT als mijn Digits voornamelijk gewone euro95 getankt met af en toe wat euro98 erbij om het wat te mengen. Daarmee moet ik echt veel harder dan 160 km/h kunnen.

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 16 december 2009 09:16 AM
  [ # 119 ]

Vlotte jongen dus, die 85. Dat soort dingen doe ik maar niet. Maar dat ie sneller is dan destijds mijn Digit is duidelijk. Zal wel door die Weber komen. Honderzevenennegentig op een Digit dash, das dan rond de 183 in werkelijkheid. Dus Harms GTI was een beetje lui.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
www.citrofiel.tk
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 640
Geregistreerd: 30-03-2006

Gepost: 22 maart 2010 10:14 PM
  [ # 120 ]

Op zich gaat het nu wel weer oké met de DIGIT.
Heb vrijdag even het foute BX 16RS bordje eraf gestoken om het originele DIGIT bordje erweer op te zetten voor de meeting in Hedel.

Was geslaagd, BXje reed prima naar Hedel, alleen moet die stangetjes van het schakelmechanisme nu maar eens gaan vervangen. Heb ze al heel lang in huis liggen, maar is er nooit van gekomen nog. Regelmatig moet ik tegenwoordig stoppen om even het kogeltje in het gewrichtje te duwen achter het blok, maar als je het weet maakt het niet uit.

Alycone, moeten maar eens keertje naar het blokje kijken en zien wat er nog aan moet gebeuren. Op termijn iig de startmotor dus en het V-snaartje moet ook gebeuren want dat piepen is wat hinderlijk. De boardcomputer werkt weer naar behoren door jou, thnx!

Hans Arrow

BX DIGIT 1985, C35 2.2D 1979, CX 2.5RI Familiale 1986, C2 1.4VTR en voor dagelijks een C6 3.0D V6 2012.

http://www.citrofiel.tk

Profiel  
 
 
8 van de 9
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook