9 van de 11
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende > 
   
motor zit vast
ted.kampen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007

- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 11 december 2009 12:03 AM
  [ # 121 ]

Jammer voor je dat ik het nu pas lees. Mijn zus woont in Doesburg en daar ben ik toevallig gisteren mee naar Paul McCartney in Gelredome geweest. Ik had het haar wel mee kunnen geven. Enfin, zo’n ding kun je ook kopen. Kost de wereld niet: paar tientjes.

Profiel  
 
xm-green
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 82
Geregistreerd: 30-10-2009

- XM 2.0i 16v
Gepost: 11 december 2009 01:15 AM
  [ # 122 ]

is geen probleem
na een belrondje was het wel duidelijk he, vandaag de kop gelicht en weg gebracht en wordt morgen gebeld met de uitslag van het onderzoek.
voor mij als leek zou ik zeggen dat de schade best meeviel maar dan weet je het wel, ben benieuwd waar het op uitkomt.

Profiel  
 
xm-green
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 82
Geregistreerd: 30-10-2009

- XM 2.0i 16v
Gepost: 12 december 2009 11:17 AM
  [ # 123 ]

schade cilinderkop: 8 uitlaatkleppen krom, 1 inlaat beschadigd
kop wordt hersteld en alle inlaat geslepen in de zitting. verder wordt in het uitlaat spruitstuk alle bevestigingsbouten van het hitteschild uitgeboord omdat deze allemaal zijn afgeknapt.
met een beetje geluk is de kop maandag middag al weer klaar en kan ik het weer opbouwen.

Afbeelding Bijlagen
11122009197.jpg11122009195.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 12 december 2009 12:41 PM
  [ # 124 ]

Jammer dat de uitlaatkleppen en 1 inlaatklep beschadigd zijn, maar binnenkort heb je weer een mooi lopende XM Wink .

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
xm-green
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 82
Geregistreerd: 30-10-2009

- XM 2.0i 16v
Gepost: 12 december 2009 04:07 PM
  [ # 125 ]

zoals je op de bijgevoegde foto kan zien staan de zuigers gelijk, hoe is de afstelling nu, gaat men ervan uit dat de eerste cilinder het verste weg is van de versnellingsbak.
op dit moment staat de krukas vast met de borging en zou dus theoretisch goed moeten staan.
en is de tijd op de eerste cilinder afgesteld.

Profiel  
 
Dick Kampen
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 178
Geregistreerd: 26-08-2008

- C6 (2005-2012) 2.7 HDi Exclusive
- Xsara Picasso 2.0HDI
Gepost: 13 december 2009 06:52 PM
  [ # 126 ]

Weet je heel zeker dat je na al deze inspanningen je looprol laat zitten…..zou ik niet doen..

Armoede = Je in iets anders moeten verplaatsen dan een Citroen…

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 13 december 2009 06:54 PM
  [ # 127 ]

1 = vliegwielzijde.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
xm-green
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 82
Geregistreerd: 30-10-2009

- XM 2.0i 16v
Gepost: 14 december 2009 12:15 AM
  [ # 128 ]

kan natuurlijk gewoon doordraaien maar de bout van de looprol gaat zo zwaar dat ik bang ben dat deze afbreekt en dan heb ik echt een groot feest.
kan ongeveer 3 halve slagen maken en dan loopt ie heel zwaar of dat de schroefdraad kapot is, dus vertel mij maar hoe ik dat oplos.

Profiel  
 
ted.kampen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007

- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 14 december 2009 01:25 AM
  [ # 129 ]

Steeds een klein slagje in het “moeilijke”  gebied verder, weer terug, weer klein slagje verder, weer terug en zo met monnikengeduld de bout eruit krijgen. Eventueel mbv kruipolie. Als dat niet lukt dan bout uitboren en nieuwe bout van een slopert scoren.
Zo te zien staat cilinder 1 90 gr voor BDP. Controleer of dat met paspen erin ook zo hoort te zijn. En zoals al gezegd: voordat je start met hand rondtornen om te controleren of je niets raakt.

Profiel  
 
xm-green
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 82
Geregistreerd: 30-10-2009

- XM 2.0i 16v
Gepost: 14 december 2009 01:34 AM
  [ # 130 ]

oke dit kan ik inderdaad wel proberen maar uitboren gaat niet lukken omdat je er niet bij komt dus moet je de motor lichten en daar heb ik de capaciteiten/ middelen niet voor.
de foto is genomen met de paspen erin en blokkering extra op het vliegwiel.
ga inderdaad na de montage eerst met de hand rond tornen

Profiel  
 
xm-green
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 82
Geregistreerd: 30-10-2009

- XM 2.0i 16v
Gepost: 16 december 2009 01:15 PM
  [ # 131 ]

nou Ted bedankt voor de tip voor het losnemen van de bout. Het is gelukt en heb het lager en bout vervangen.
intussen is de cilinderkop weer terug en gemonteerd maar zoals het hoort bij citroen gaat het niet van een leie dakje.
tegenslag met de brandstof gallerij, lekken als een zeef. dit was uiteindelijk makkelijk te verhelpen en het voordeel was dat ik er nog 1 had liggen en deze dus goed kon bekijken. probleem was fat de rubberringetjes bovenin eraf waren op 2 inspuiters.
motor loopt weer en zeker gelijk matig.
maar het blok is leeg van koelwater en de thermostaat dicht dus er komt geen koelwater in het blok.
het uitlaatspruitstuk is ook onderhanden genomen en de aansluiting naar de pijp is geschuurd nu blijft ie daar lekken omdat ik de orginele bouten heb gebruikt en nu staan de veren niet onder spanning waardoor de aansluiting lekt en lawaai maakt.
ga denk ik proberen met extra plaatjes druk op de veren te krijgen waardoor deze de delen beter tegen elkaar klemt en anders toch maar andere bouten gebruiken.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7317
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 16 december 2009 01:32 PM
  [ # 132 ]
xm-green schreef:

het uitlaatspruitstuk is ook onderhanden genomen en de aansluiting naar de pijp is geschuurd nu blijft ie daar lekken omdat ik de orginele bouten heb gebruikt en nu staan de veren niet onder spanning waardoor de aansluiting lekt en lawaai maakt.
ga denk ik proberen met extra plaatjes druk op de veren te krijgen waardoor deze de delen beter tegen elkaar klemt en anders toch maar andere bouten gebruiken.

Ik zou fff een nieuw pakking setje ophalen bij de dealer daar de pakking tussen spruitstuk en pijp hard geworden is en maar geschikt is voor 1 malig gebruik. Dan krijg je er 2 bouten,moeren,schoteltjes en veren bij !!

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
xm-green
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 82
Geregistreerd: 30-10-2009

- XM 2.0i 16v
Gepost: 16 december 2009 01:36 PM
  [ # 133 ]

er is bij de demontage geen pakking vrij gekomen en in de nieuwe pakkingset zit geen nieuw spul voor de uitlaat

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7317
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 16 december 2009 01:42 PM
  [ # 134 ]

Klopt !! is een apart setje. nummer 14 beslaat de de set (fixing kit)

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
xm-green
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 82
Geregistreerd: 30-10-2009

- XM 2.0i 16v
Gepost: 16 december 2009 01:47 PM
  [ # 135 ]

oke dan ga ik die halen. weet je wat ook een verrassing is als je nieuwe kopbouten krijgt met uitwendig torx aansluiting en daar kom je dan achter om 20.00uur

wat is eigenlijk het probleem/risico als je de oude kopbouten nog een keer gebruikt

Profiel  
 
 
9 van de 11
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook