nah ja zoals de title al doet vermoeden sluit de bestuurders deur niet als t gevroren heeft
als de auto iets is opgewarmd van binnen na 10 min ofzo valt ie wel in zn slot
iemand enig idee wat dit kan zijn en hoe dit op te lossen?
groet Emil
ik zeg maar zoo das korter dan dierentuin:))
Haha, heb je mijn post niet gezien??? Ik had dus precies hetzelfde, heb WD40 erop gespoten. Hoop dat dat bij jou ook werkt!
David01 schreef:Haha, heb je mijn post niet gezien??? Ik had dus precies hetzelfde, heb WD40 erop gespoten. Hoop dat dat bij jou ook werkt!
nee had wel even gezocht maar niks gevonden
wd40 waarop?
slotmechaniek in portier er lekker mee inspuiten. Jouw probleem klinkt als vastgevroren sloten door vocht. WD40 is redelijk vochtwerend en smerend. Zou dan niet meer moeten bevriezen.
Trots op m’n Troen (en nu dus op m’n Peug…)
Citroën ZX 2.0i 16v -Green Lady- Adieu mon cheri…
Citroën Xsara Coupe VTS -SuperFred- The story has ended
Peugeot 306 Cabriolet - Miss Sunshine-
Die staat onder de jouwe. WD40 op het slotmechanisme aan de zijkant van je deur. Dus niet waar je de sleutel in steekt, maar het slot zelf!
ik zou eerder op de vaseline vertrouwen…
Dat kan natuurlijk ook. WD40 dringt wat dieper binnen denk ik. Combineren, heb je t allebei!
Trots op m’n Troen (en nu dus op m’n Peug…)
Citroën ZX 2.0i 16v -Green Lady- Adieu mon cheri…
Citroën Xsara Coupe VTS -SuperFred- The story has ended
Peugeot 306 Cabriolet - Miss Sunshine-
tnx all
heb slot ff ingespoten met wd40 morgenochtend maar ff kijken hoe t gaat
i’ll keep u posted
Totaal aantal Berichten: 35
- ZX 3 deurs
Er word niet meer gereageerd , ik heb goede ervaring met…. Slotontdooier! Die heb ik niet in het cilinderslot maar in de deur in de schoot zeg maar gespoten. de deur gaat nu ook met vrieskou gewoon dicht….. Hopelijk morgenochtend ook weer. Ill keep you guys posted….
Ik heb het zelfde probleem met de bijrijders kant. De bijrijder moet bij het sluiten van het portier een flinke opwaartse ruk geven om ‘m dicht te krijgen… Het gekke is, gisteren de hele middag in een verwarmde loods met de auto bezig geweest, en toen sloot het portier normaal, zonder problemen. Het slotmechanisme is goed vet, loopt gesmeerd zeg maar, ook in de vrieskou… Even geprobeerd de deur iets te stellen, maar dat hielp niet. Van het voorjaar doettie wel weer normaal denk ik. Succes in ieder geval
alles is te maken, ook mijn ZX
Totaal aantal Berichten: 35
- ZX 3 deurs
Nou die slotontdooier was dus ook maar van korte duur qua werking. Ik merk wel aan het aantal reacties op dit topic dat het een veel voorkomend euvel en dus inherent aan deZX is….
ik heb er nu een lading teflon spray direct op het deursluitmechanisme gespoten en hij heeft sindsdien niet meer vervelend gedaan.
Huidig: Citroen BX Chic 1.6 en Hyundai Kona EV 64 kw
Ex: Peugeot 308 SW Blue HDi, Citroën Xsara Picasso 1.8i 16v, Renault Megane Scenic 1.9dt, Citroën BX 1.6 TGI Break, Citroën ZX 1.4
Kalm an en rapn beetje!
Ik heb het idee dat m’n deur te laag hangt, probleem is er nog steeds.
dat kun je checken door te kijken of de naad onder bij de deur ongeveer gelijk is. Misschien kun je hem wat verstellen?
Huidig: Citroen BX Chic 1.6 en Hyundai Kona EV 64 kw
Ex: Peugeot 308 SW Blue HDi, Citroën Xsara Picasso 1.8i 16v, Renault Megane Scenic 1.9dt, Citroën BX 1.6 TGI Break, Citroën ZX 1.4
Kalm an en rapn beetje!