Is een kwaaltje, dat palletje is lam daarom schiet ie er langs, ander slot erin en opgelost. De sleutel van een ZX past uit ervaring op 3 van de 4 sloten(erg slecht eigenlijk, dus je hebt geen extra sleutel aan je bos hgangen als je een beetje mazzel hebt.
Hij is fijn, slotje zoeken. Hoe zit dat slotje vast, weet jij denk ik ook wel? Van binnenaf zeker?
Trots op m’n Troen (en nu dus op m’n Peug…)
Citroën ZX 2.0i 16v -Green Lady- Adieu mon cheri…
Citroën Xsara Coupe VTS -SuperFred- The story has ended
Peugeot 306 Cabriolet - Miss Sunshine-
Yep, enkel de afdekkap aan de binnenkant eraf en dan zie je een metalen beugel het slot op z’n plek houden. Een schroevendraaier en evt een hamer benodigd meer niet
en je hebt niet per ongeluk nog een goed werkend slotje liggen…??
Belofte maakte schuld, foto’s van hoe m’n auto er momenteel uit ziet. Vergeef me dat ze niet helemaal schoon is, maar desalnietemin ziet ze er goed uit dacht ik!
ziet er erg goed uit ik had alleen die velgen er niet onder gelegt da’s niet mijn smaak.
verder blijft het een mooie kar.
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
toch wel mooi, zo’n fase 2 neusje op een fase 1 ZX.
Mooie auto
@ Stan : tsja, smaken verschillen, maar toen ik de dame voor het eerst zag bij jou voor de deur wist ik al dat deze wielen er een keer onder zouden komen. Maar verder houdt ik em origineel hoor!
@ fabzx : Thanx, en inderdaad, dat fase 2 neusje is erg fraai op n fase 1 ja. Heb er een poosje over gedacht om toch een fase 1 kap te zoeken, maar houd het toch maar hier op. Toch stiekem wel erg fraai…
Mooie zx hoor! Wat voor bandenmaat heb je daar onder liggen? 195/55/15?
Klopt! Michelin Pilot Exalto PE2
APvD schreef:
@ fabzx : Thanx, en inderdaad, dat fase 2 neusje is erg fraai op n fase 1 ja. Heb er een poosje over gedacht om toch een fase 1 kap te zoeken,
Ruilen?
Ze Blijft!
Oke, vereist enige uitleg. Eerst stond hier een mededeling dat de dame te koop werd aangeboden op dit forum, daarna opeens deze kreet, ze blijft. Het zit zo; in plaats van dat ze weggaat omdat ze te duur wordt, is de dame inmiddels eigendom geworden van m’n pappie, met mij nog steeds als vaste bestuurder. Een oplossing waar we allemaal véél gelukkiger van worden!
Tijdje niets van me laten horen, dus maar weer eens een berichtje. De dame doet het nog steeds erg goed. Paar keer ast gehad van een losgeschoten koppelingskabel (uit het pedaal) en daarom het houdertje aan het pedaal maar vervangen voor een nieuwe (laatste in NL, speciaal uit Drachten gekomen…). Kabel zit nu weer stevig vast en m’n pedaal kraakt niet meer. Toch wel prettig.
Het valt me op dat madam de laatste tijd haast geen druppel olie en KVS meer gebruikt, erg prettig om vast te mogen stellen.
Natuurlijk valt er altijd wat te sleutelen, alleen weet ik nog niet precies wat. Wat is er aan de hand? Wel, momenteel heb ik een ingebouwde achterwerk-massage-functie in m’n auto. Bij rijden boven de 110 km/u tot ongeveer 150 km/u (mag niet, weet ik, doe ik toch) gaat er een trilling door de auto, die voelbaar is in je kont en in het stuur. En nee, het komt niet van voren vandaan. Achter dus. Maar waar kan dit van komen? Iemand enig idee? M’n rechterachterwiel staat wel iets scheef (bovenzijde helt naar binnen in wielkast) maar kan dit hier door komen? Iemand ideetjes wat dit kan veroorzaken?
Kijk eens naar het loopvlak van je achterbanden het kan zijn dat je banden aan het cuppen zijn(als het ware kleine vlakke plaatsen).
APvD schreef:Tijdje niets van me laten horen, dus maar weer eens een berichtje. De dame doet het nog steeds erg goed. Paar keer ast gehad van een losgeschoten koppelingskabel (uit het pedaal) en daarom het houdertje aan het pedaal maar vervangen voor een nieuwe (laatste in NL, speciaal uit Drachten gekomen…). Kabel zit nu weer stevig vast en m’n pedaal kraakt niet meer. Toch wel prettig.
Het valt me op dat madam de laatste tijd haast geen druppel olie en KVS meer gebruikt, erg prettig om vast te mogen stellen.Natuurlijk valt er altijd wat te sleutelen, alleen weet ik nog niet precies wat. Wat is er aan de hand? Wel, momenteel heb ik een ingebouwde achterwerk-massage-functie in m’n auto. Bij rijden boven de 110 km/u tot ongeveer 150 km/u (mag niet, weet ik, doe ik toch) gaat er een trilling door de auto, die voelbaar is in je kont en in het stuur. En nee, het komt niet van voren vandaan. Achter dus. Maar waar kan dit van komen? Iemand enig idee? M’n rechterachterwiel staat wel iets scheef (bovenzijde helt naar binnen in wielkast) maar kan dit hier door komen? Iemand ideetjes wat dit kan veroorzaken?
de achterwielen van je dame moet je eens laten uitbalanseren dan kan ook veel helpen.
ik blijf het geweldig vinden dat je zo met deze voiture blijft omgaan ik heb veel respect voor je, kwam pas geleden nog een verhaaltje van je tegen op autoweek revieuw echt gaaf om het zo te volgen.
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere