Totaal aantal Berichten: 4569
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
garagestmarien schreef:Mijn Pallas uit 81 had ook zo’n chroom blok…. ?
In de folder modeljaar 1980 en later staat de Pallas met plastic spiegels afgebeeld.
Heb je nog een plaatje van je Cx?
Jeroen

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Ik heb nog wel plaatjes, maar over de hele geschiedenis van die auto weet ik niks. Er kan vanalles op gezet worden. Links zat zo’n chroom blok, rechts zo’n plastic blok. Die laatste volgens mij niet origineel, maar het is voor mij ook zo lang geleden, dat ik niet eens meer weet of die spiegels elektrisch te bedienen waren of niet.

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
DT-93-ZT is toch 81?
Mod: Nee, 1979.

Totaal aantal Berichten: 3907
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
in Fr. vaak geen rechter spiegel.
kon nageplaatst worden.
mbt de luxe RVS versie, daarvoor waren universele setjes en ook complete/originele Citroen setjes met de correcte voet. ik heb een universeel setje voor rechts gehad met een universele bevestiging voor op de deur. dan heb je alleen de verkeerde hoek tov de auto en staat ie dus scheef. die Citroen voet maakt een hoek van zo’n 30-40 graden. dan weet je dat iemand een universeel setje na heeft gemonteerd, en geen citroen setje met correcte voet. die uni bevestiging heb ik hier nog wel liggen, de spiegel zit al op een mooie prestige !
ik ben vergeten waar die spiegel ook op gemonteerd werd, een jaguar geloof ik. ga ik opzoeken !
zijn de plastic versies rechts ook electrisch geweest?
dacht wel op de gti turbo (serie 1 dus).
dan bediening op de middenconsole of op de deur ?
in de eerste folder van de eerste laagdak Prestige staat overigens “per ongeluk” een verkeerde spiegel afgebeeld, nog een prototype. uiteindelijk nooit gemonteerd, maar wel even in de folder.
de serie 2 is wat makkelijker. electrisch of mechanisch. ook op een TVR gemonteerd dacht ik
TVR
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Totaal aantal Berichten: 27947
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Niet alleen op de TVR
Lees dit maar eens door: http://www.autoweek.nl/forum/read.php?6,3350744
CX serie 2 spiegels zijn dus op echt vanalles gemonteerd, meestal dure auto’s

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Arjan Verkade schreef:Niet alleen op de TVR
Lees dit maar eens door: http://www.autoweek.nl/forum/read.php?6,3350744
CX serie 2 spiegels zijn dus op echt vanalles gemonteerd, meestal dure auto’s
zo uitgebreid zelfs ? das grappig !
maar weet je dan ook waar die RVS (serie 1 pallas/prestige) spiegels op zaten ??
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

- CX 25 GTi Turbo 2
Geen idee
Serie 2 is een stuk eenvoudiger.
Uiterlijk allemaal hetzelfde. Altijd in kleur meegespoten (raar, want bij de XM is dat weer niet..)
1. Je heb handbediend
2. Je heb elektrisch + verwarmd
3. Ik weet niet of ook alleen elektrisch bediend bestaat?

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Serie 2 spiegels zelfs op een Renault, dat is grappig.
Ik wist het van een paar auto’s (TVR, Jag) maar dat de lijst zo lang is…
Maar ik begrijp het wel, want de spiegels zijn verreweg het mooiste van een serie 2…

Totaal aantal Berichten: 3673
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Robin Visser schreef:En volgens mij, zijn er alleen RVS elektrisch verstelbare en niet plastic verstelbare spiegels. Nooit anders dan zo gezien.
Om een klein stukje van dit prangende vraagstuk te beantwoorden:
Hier bij ons staat toevallig een 1985 GTi Turbo 1 met gespoten stalen bumpers (het zogenoemde “tussentype”) en die heeft dus echt een elektrisch verstelbare rechter zwart-plastic buitenspiegel. Zeer zeldzaam, want alleen op deze types zijn ze gemonteerd. Maar het bestaat dus echt. Op Série 1 Prestiges was een (elektrische) RVS buitenspiegel trouwens wel een optie, niet standaard.
Verder ben ik niet zo’n freak die al dat soort details kent, maar dit wist ik toevallig uit eigen ervaring.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
La Léo schreef:Robin Visser schreef:En volgens mij, zijn er alleen RVS elektrisch verstelbare en niet plastic verstelbare spiegels. Nooit anders dan zo gezien.
Om een klein stukje van dit prangende vraagstuk te beantwoorden:
![]()
Hier bij ons staat toevallig een 1985 GTi Turbo 1 met gespoten stalen bumpers (het zogenoemde “tussentype”) en die heeft dus echt een elektrisch verstelbare rechter zwart-plastic buitenspiegel. Zeer zeldzaam, want alleen op deze types zijn ze gemonteerd. Maar het bestaat dus echt. Op Série 1 Prestiges was een (elektrische) RVS buitenspiegel trouwens wel een optie, niet standaard.
Verder ben ik niet zo’n freak die al dat soort details kent, maar dit wist ik toevallig uit eigen ervaring.
ja, dat dacht ik ook - de turbo serie 1 heeft een electrisch verstelbare rechter.
ik vroeg me af, om het overzicht compleet te maken, waren er ook andere rechter (plastic) die verstelbaar waren ? en dan bedienbaar op de middenconsole of op de deur ?
soms werd de rechter (RVS) inderdaad nageplaatst, en zit de joystick bediening i/d middenconsole niet altijd op de zelfde plaats, werd er ergens een gaatje geboord. daar heb ik “toevallig” een beetje naar gekeken. bij mijn serie 1 prestige heb ik een origineel en passend middenconsole bakje gevonden. zo redelijk nette en originele opstelling voor een nageplaatste nieuwe rechter spiegel.

Totaal aantal Berichten: 7588
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Arjan Verkade schreef:Geen idee
Serie 2 is een stuk eenvoudiger.
Uiterlijk allemaal hetzelfde. Altijd in kleur meegespoten (raar, want bij de XM is dat weer niet..)
1. Je heb handbediend
2. Je heb elektrisch + verwarmd
3. Ik weet niet of ook alleen elektrisch bediend bestaat?
Hm. Op mijn serie 2 prestige zijn we wel electrisch bediend. Maar van verwarming merk ik niets (en ja, ik weet dat daarvoor de achterruitverwarming aan moet staan). Ik zal nog eens goed opletten.

- CX 25 GTi Turbo 2
Ik weet dat een 25 GTi Turbo 2 standaard verwarming heeft.
Volgens mij een 25 GTi met VIP optie pakket ook.
Ik zou ook niet uitsluiten dat de verwarming stuk is op de spiegels na 20 jaar
Bij mij werken ze in elk geval beide wel

Totaal aantal Berichten: 2474
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
ja heb een cx 22trs zonder bediening ook geen elektrische maar wel met verwarming. En deze werkt wel enkel op de linker spiegel.
ja blijkbaar zijn mijn 2 spiegels verwarmbaar…
Op de gti turbo is alles elektrisch bij mij…
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Totaal aantal Berichten: 1361
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Mijn ‘88er 22TRS is origineel geleverd met VIP pakket en heeft zowel links als rechts elektrisch bediende en verwarmde spiegels (die het na 21j nog volledig doen)
M’n Serie 1 GTi Turbo heeft links een kabelbediende niet verwarmde spiegel en rechts een elektrisch bediende en verwarmde spiegel.
M’n ‘77er Prestige injection heeft enkel links een spiegel (in RVS) en electrisch bediend.
Heb trouwens nog een ‘86er 22TRS gehad die rechts geen spiegel had en de linkse was electrisch bediend en vewarmd, de rechtse was toen nog een optie bij de berline.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

- CX 25 GTi Turbo 2
Ik denk dat veilig is om te zeggen dat een serie 2 CX met VIP optie pakket dus 2x elektrisch en verwarmde spiegels heeft.
Dat zal dan wel voor de 22 TRS, 25 GTi en de diesels gelden.
Je 86er 22 TRS is vreemd. Een serie 2 heeft toch altijd 2 spiegels? Misschien is je deur is vervangen voor 1 zonder spiegel montage punt?