Hallo,
ik heb een ax 1.1i van 91. Het type blok met de verdelerkap.
Het probleem is dat hij niet aanslaat. startmotor draait normaal, maar hij doet verder 0,0 helemaal niets. Wel een vonk, en spuit ook brandstof in.(tenminste, ik heb de slang eraf gehad. Als ik de sleutel omdraai komt er ong. 3 sec benzine uit)
De relais van het injectiesysteem vervangen als gok (1 v/d 2 zwarte onder de ecu) Geen resultaat…
Ik kreeg een tip dat het de bdp sensor zou kunnen zijn, maar voor zoverre ik heb kunnen uitdokteren heeft dit type motor deze niet. Alleen een lose draad (stekker op de bobine niet aangesloten) wat naar mijn inschatting is voor afstelling v/d ontsteking. Klopt dit??
Kortom, ik weet het nu niet meer. Aangezien het een paar knaken autootje is probeer ik er zelf uit te komen. Misschien dat hier iemand een aantal tips voor mij heeft?
Alvast bedankt.
Groeten
Danny
Totaal aantal Berichten: 2864
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
De type I AX met verdelerkap heeft alleen een BDP-sensor zodat men in de garage de ontsteking en toerental kan uitlezen, en normaal hangt deze inderdaad doelloos onaangesloten aan de bobine.
Als je er zeker van bent dat de ontsteking goed staat en dat er brandstof aanwezig is dan zou, mits de timing van de D-riem nog goed is en niet versprongen (!), het blok moeten lopen.
Als je alles hebt gecontroleerd, moet je eens proberen wat remmenreiniger in het injectiehuis te spuiten en dan te starten.
Geeft ze nu tekenen van leven? -> brandstofprobleem.
‘Spirit of avant-garde’
Ik zou eens een andere ontstekingsmoduleproberen, het blokje vlakbij je bobine.
Emiel
Oke. Distributie is het denk ik niet, want dat hoor je wel met starten lijkt mij. Of zie ik dat verkeerd?? Ik heb een keer een auto gehad waarbij dit gebeurde en toen startte hij als het ware 2x zo snel. hij start verder normaal zoals anders. Ik heb hem ook goed weggezet, maar een week niet gebruikt. Hij stond in een plas water(regen) onder de motor wat kan betekenen dat iets kapot is gegaan door vocht o.i.d. In ieder geval in de garage gezet, en daar staat hij nu al een week, kachel erbij gehad, dus vocht zal het probleem niet meer zijn denk ik.
Hij spuit ook brandstof in weet ik nu(ook de injector), maar toch doet hij nul komma nul. Zojuist geprobeerd te slepen, maar met hetzelfde resultaat. Noppes…
Bougie geeft een goede vonk, maar is het mogelijk als de ontsteking verkeerd staat dat hij helemaal niets doet?
Lijkt mij dat hij toch altijd even een keer moet pruttelen o.i.d
Totaal aantal Berichten: 2864
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Start eens volgas en hou dat even vol, misschien issie gewoon verzopen..
Anders even de truc met remmenreiniger uitproberen
‘Spirit of avant-garde’