heb jij je koplamp nog wat aangepast ? Of gingen de lampjes er exact passend in? Nog naar je lichtbeeld gekeken? halve maantjes of keurige lijnen ?
wimb schreef:En vervolgens de gaten groter vijlen, gaten in de doppen en in het donker het handeltje terug zetten.
dus….
overigens wel tijd om hier of daar een enkel chevronnetje op de kop te tikken !
XM V6 24v Exclusive
Xsara Picasso 1.8
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Vandaag inbouwen? Dat zal knap koud zijn geweest (vond het fietstochtje van 27 kilometer ook al niet echt warm).
Is het in echt dezelfde kleur als op de foto? Dan ben ik er meteen uit welke kleur xenon ik wil.
Een enkele chevron op een nette manier bemachtigen is moeilijker dan je denkt Toen ik haar kocht, ontbrak de hele middenspijl en leek ze tandenloos Maar dit is tijdelijk, de hele grille hangt van toeval aan elkaar en moet vervangen worden. Het is nu eigenlijk window dressing
Ik heb de gaten wat ruimer gemaakt want ik durfde het lamparmatuur niet smaller te maken
Vanavond een poging gedaan de lampafstelling te controleren maar ik heb de <zelfcensuur> aan kou, dus dat geloofde ik al snel. Van de week maar bij de garage langs.
Wel effe bij buuf Beatrix langs geweest. De weg naar d’r buitenhuisje is onverlicht, prachtig om dat licht te testen.
Wim,
Disciplus Simplex
Ha Poekoek, nee gisteren het ‘zware’ werk gedaan. Vandaag alleen die trafo’s vastgezet. Helaas zijn de kleuren op de foto niet echt goed: zonder flits dus langere belichtingstijd. Er is bijna geen verschil te zien tussen het geel van de Xenons en het groot licht. In het echt is er duidelijk verschil in kleur tussen de xenons, groot licht en mistlampen die gewoon wit zijn.
Wim,
Disciplus Simplex
zijn de chevrons op een T2 XM dezelfde als op een Xantia T2?
Zo ja heb ik er toevallig 2 liggen inclusief zwarte achterplaatjes….
XM V6 24v Exclusive
Xsara Picasso 1.8
Of je gaat gewoon naar de dealer en koopt voor 7.80 inclusief btw een setje van 2 chevrons..
Als dat de kosten al zijn..
Marco
Ik ben ooit ‘ns op de sloop op jacht geweest naar chevrons: Citroën heeft daar heel consequent geen standaard afmetingen voor gehanteerd.
Maar, het boeit me niet zo. Toen ik haar kocht ontbrak de hele dwarsspijl en dat was geen gezicht. Met die spijl smoelt het veel beter. Maar het is tijdelijk want de grille is overal gescheurd en kapot en zit met geluk en ijzerdraad vast. Er moet t.z.t. een fatsoenlijke komen. Dan kan ik alsnog die chevrons kopen als het nodig is.
p.s. Ik weet het; niets duurt langer dan tijdelijk
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Mooi om te zien Wim, lijken een beetje groenig licht af te stralen…..
Ik ga er nog eens goed over nadenken wat ik nu ga doen, ik zit niet op troubles te wchten…....
Eerst maar eens m’n parkeerhulp doen volgende week of zo.
Vandaag met de dame naar het werk en vanmiddag naar de nieuwjaarsborrel (je kunt er tenslotte niet vroeg genoeg bij zijn ) ‘s Avonds naar huis een stukje file gereden. Geen probleem gehad, alles functioneert hetzelfde als voor de inbouw.
Inderdaad, het geel neigt een beetje naar groen. Maar het bevalt mij uitstekend.
Wim,
Disciplus Simplex
Heee Wim,
Ik heb je topic doorgelezen en heb een paar vragen.
Ik heb als gevolg van “een ongelukje” en gebrek aan geld, een XMII met een XM I voorgevel, met dus XM I lampen…
Nu rij ik niet zoveel ‘s nachts, maar de lichtopbrengst is niet echt denderend….
De vragen :
- welke set heb je precies gebruikt…??
- ik dacht gehoord/gelezen te hebben dat gele lampen niet meer toegestaan waren..??
- kan ik die ook in XM I koplampen gebruiken..??
- heeft het zin (als het mogelijk is) om ze ook of alléén in de bermlampen te plaatsen..??
- heeft iemand tips om mijn XM I koplampen en bermlampen te demonteren en “schoon” te maken…??
Wèl veel vragen, maar ja ik weet ook niet zo veel….
En ik vind je velgen harstikke mooi hoor ....<grijns>.....
groet
Lody
Wat ik in het grijze verleden heb bereden en heb besleuteld..:
Eend (2x), bestelEend, Dyane, GSBreak (2x), Traction Avant Normale (2x), BX GTI 24v, CX 2500D, XM 2.0i(3x) en dan nu een XM V6 Exclusive….....nee…zucht…. afkicken zit er niet in.
xenon gaat ja in t1 lampen.
Ik heb ze er ook in zitten (weliswaar niet dezelfde als wim)
In de berm / mistlampen schijnen ze ook te kunnen maar daar moet wat voor gemodificeerd worden als ik het me goed herinner. Volgens mij heeft sweef xenon in de bermlampen.
Ik hoop dit tzt ook nog te maken. (T1 gaat het nu over eej, t2 bermlampen is een heel ander verhaal)
Dat geel licht verboden is heb ik nog niet van gehoord.
XM V6 24v Exclusive
Xsara Picasso 1.8
Beste Lody,
Geel is absoluut niet verboden; ze mogen of wit of geel zijn. En met geel ben ik zonder opmerkingen door de APK gekomen
Ik heb mijn setje van VVME.com. Die adverteert ook op ebay en is daar goedkoper (inclusief verzendkosten) dan via de eigen webhalte.
Wat ik gezien heb is het grote verschil tussen T1 en T2 lampen het andere glas (dat met beugeltjes vast zit) en bij de T1 een extra plastic glaasje waardoor ze nog minder licht geven.
Als je je koplampen wilt schoonmaken, lijkt me dit de beste methode (zegt de ervaringsdeskundige ):
Stadslichten er uit. Dan grille verwijderen, die zit met 5 M10 bouten vast waarvan 2 achter de stadslichten. Per koplampunit zitten er aan de bovenkant 2 M10 bouten en 1 rechtsonder. Die laatste doe ik op de tast en dat gaat wonderlijk goed. Temeer omdat de claxon er ook aan hangt.
Demonteren van de bermlampen heb ik geen ervaring mee…
Overigens zou ik persoonlijk gaan voor geel dimlicht i.p.v. verstralers. Niet alleen voor het mooie, maar je hebt ook meer contrast.
En die velgen? Ach, IK vind ze mooi en dat vind ik weer belangrijk (En Gompy sinds hij ze in het echt heeft gezien )
Wim,
Disciplus Simplex
Hee WimBie,
Bedankt voor de info, mooie klus voor volgend jaar…. samen al de andere klussen <beuuuhhh>......
Met dat van die koplampen bedoel ik eigenlijk, dat ik weet dat je het glas eraf kunt halen en dan de reflectoren schoonmaken, maar dat is me in het verleden ontraden.. heb je dáár misschien ervaring mee..??
Dat van die bermlampen vroeg ik omdat mijn huidige op het moment weinig doen, d’r zit e.e.a. los in… en ik dacht als ik ze toch uitelkaar moet halen, dan misschien maar meteen xenoniseren….
Die velgen ... ik heb alu velgen en die zijn lichtelijk aangetast en niet iedereen kan ze balanceren (ze zien er geen gat in….<grijns>.....) en die van jou zijn wel errug mooi…
Waar heb je ze vandaan….???
groet
lody
Wat ik in het grijze verleden heb bereden en heb besleuteld..:
Eend (2x), bestelEend, Dyane, GSBreak (2x), Traction Avant Normale (2x), BX GTI 24v, CX 2500D, XM 2.0i(3x) en dan nu een XM V6 Exclusive….....nee…zucht…. afkicken zit er niet in.
Oh bedoel je dat. Dat is mij ook altijd afgeraden. En niet voor niets, het is een waanzinnig dun laagje zilver dat opgedampt is. Wat ik gedaan heb is met een zachte pluizige doek de stoflaag voorzichtig weggeveegd. Door de hitte van de lamp verdampt het metaal langzaam. En da’s de volgende reden waarom ik xenon in de dimlichten heb: die gebruik je het meest. En xenon wordt minder heet => reflectors gaan langer mee
En die velgen heb ik, samen met de banden van een forumlid overgenomen. Dus daar kan ik je verder niets over vertellen.
Wim,
Disciplus Simplex