Heb even een vraag over de kachel van een GSA
Waar gaat het kabeltje heen van de linkse schuif? Hoofd/Voeten? Blijft bij mij op alle manieren enkel op de ruit blazen. Waar stel ik dat af?
Onder de motorkap op het kachelgebeuren vind ik wel de blower en temp-verdeling, maar niet de hoofd/voeten gebeuren.
Totaal aantal Berichten: 79
- Xantia 1.8i 16V Millesime
Die verdeelklep zit in het kachelgedeelte dat binnen tegen het schutbord aan zit, waar de verdeelvin voor de voorruit ook aan vast zit. ‘t Is even een klusje om een en ander te demonteren, maar’verder goed te doen.
dus achter het dashboardkastje als ik het goed heb. Wat moet er allemaal aan de kant om bij te kunnen?
Totaal aantal Berichten: 2777
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Volgens mij is het een stangetje, geen kabeltje. Er zit een koppelingetje op het kachelhuis dat wel eens los wil schieten als het in het verleden iets te ruw is losgemaakt. Dat zit tegen de paravanbak aan. Kun je vrij gemakkelijk bij als je het reservewiel weghaalt. Zoals gewoonlijk moet je wel een beetje lenig en geduldig zijn…
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 79
- Xantia 1.8i 16V Millesime
Het dashboardkastje kan blijven zitten, wil je er echt goed bijkunnen, dan verwijder je de bovenkant van het dashboard (stuk of wat schroeven), de schuiven van de lucht- en warmteregeling en als je niet te brede handen hebt kun je er dan redelijk bij. Afhankelijk van waar het stangetje is losgeschoten, is vanuit de motorruimte een andere optie. Dan moet je reservewiel en kachelhuis losnemen. Dit is makkelijker omdat je daar meer ruimte voor je handen hebt. Is meteen een goede mogelijkheid de blower e.d. te ontdoen van bladeren, takjes en ander ongerief. Is het klepje zelf stuk, dan wordt het een ingrijpender klus. Laat dan even weten, ik kan je er wel bij/mee helpen