k, even voorstellen. Nu ja, “even” ik ben zelden kort en bondig, dat kan vervelend zijn, maar goed, dat is dan meteen het eerste dat je moet weten. Wie ben ik:
Ik ben Alban-paul, 29, fotograaf/graficus woonachtig in Amsterdam, groot gebracht met Citroëns en Alfa’s (afgewisseld met een nogal genante Mazda 626 en een sublieme Renault 25, Opron was nu eenmaal geniaal, ongeacht het merk…). De eerste auto waarin ik als kind vervoerd werd was een ex-fleuristen Bestellertje met vrolijk gekleurde strepen over de flanken, was van mijnoom, maar mijn vader reed erin. Later hadden we thuis een blauwe GSA Break met bruin skai (loeiheet in de zomer, mijn beentjes leken altijd aan de zitting vast te smelten), en later een blauwe 2cv als tweede auto naast de Alfa Romeo’s. Oma had een mooie zwarte deux, later in bezit geweest van mijn oom die het dametje (de eend, niet mijn grootmoeder) met behulp van en ophaalbrug in het hartje van de stad danig om zeep heeft geholpen. Er is ook nog een tijd een Charleston, in de familie geweest, mijn oom heeft eigenlijk altijd wel een 2cv gehad, inclusief een mooie rode Belgiche “luxe” eend uit de jaren 50 (zo eentje met mooie stukjes extra chroom en beugeltjes op de bumpers, rolt nu voor dagelijks in een BX en gerucht gaat dat er aan een Godin gedacht wordt. Gecombineerd met Panhards.
Nu heb ikzelf tot voor korte nooit reden gehad om uberhaupt een auto te hebben, laat staan de mogelijkheid maar wel altijd geweten dat wanneer het zover zal komen Citroën erg hoog op het verlanglijstje staat (samen met Panhard, maar da’s toch echt nog even te kostbaar)
_________________
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela
ff Voorstellen
Hallo,
Ik zal mij nog even voorstellen:
Ik ben Jeroen, 44 jaar. Sinds 20 jaar in het bezit van een ID19P van juni 1964. Na 1 jaar rijden heeft íe 17 jaar stil weg staan kwijnen. 2 jaar geleden toch maar opgeknapt. Technisch is de wagen nu 100% en ook (helaas voor de orginaliteits freaks) omgebouwd naar groen systeem. Voor de mooi moet íe nog een keer opnieuw gespoten worden. Mijn eerste wagen was een D super 5. Mijn andere citroens waren 1x Dyana, 1x Acadyana, 2x GSA en 2x BX. De laatste BX was zo’n drama dat ik hem met 2 ton op de teller (diesel) uit frustratie naar de sloop heb gedaan. Verder alleen maar goeie Citroen gehad. Maar toch rij ik duitse techniek voor dagelijks waardoor ik het comfort van de ID steeds meer waardeer.
Groet,
Jeroen.
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Welkom allemaal!
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Na enige maanden meegelezen te hebben vandaag aangemeld om te kunnen reageren in het onderwerp TA gespot.
Sinds afgelopen vrijdag ben ik weer in het bezit van een Citroen: een nieuwe C1 in de kleur bleu electra.
In 1981 leerde ik mijn ex-man kennen, die me paaide met een puzzelrit met een Traction Avant . We kregen een relatie en spoedig kwam mijn eerste Citroen: Acadiane. Daarna 15 jaar lang veel tussen de Citroens gezeten, vele ICCCR’s en andere Citroen-evenementen bezocht. Na de Acadiane in het bezit geweest van een 2CV en ook nog een tijd een AK400. Daarna de 2CV weer terug gekocht en daar 5 jaar in gereden.
Deze werd toch wel erg slecht en weer verkocht aan de vorige eigenaar, die hem weer volledig heeft gerestaureerd.
Na bijna 6 jaar in een Fiat Panda gereden te hebben, weer terug dus bij Citroen.
beter wat later dan nooit…...
ik ben marjolein, eigenwijs & nieuwsgierig, maar dat zit in de familie dus daar kan ik niks aan doen .
ik kom uit een echte citroenfamilie. mijn ouders hebben altijd citroen gereden en mijn ooms van mijn vaderskant ook. mijn ouders en ooms gaan ook naar meetings, zitten nu op de wereldmeeting in Tjechie.
mijn vriend en ik hebben een saxo 1.4 gehad, nu hebben we een xsara phase 3 en zelf heb ik sinds februari mijn eigen saxo 1.1. het onderhoud van mijn saxo doe ik samen met mijn broer(tje) die is citroenmonteur. zelf ben ik, nog niet, zo handig, maar wel nieuwsgierig…...
ik vind het leuk om op het forum te lezen en mee te raden naar het plaatje.
grtz
une nouvelle vie
Hallo ik ben Rene 41 jaar uit Brabant.
Heb al verschilende Citroens gehad van 2CV tot ID 20F en van BX naar XM.
Na een tijd vreemd te zijn gegaan (Alfa 75) en tot 1 februari in bezit van een leasebak!
(Kia Sportage) gaat er weer een XM komen binnen nu en 2 weken!
Overigens is er nog steeda een Berlingo HDI in ons gezin die hebben we in 2002 nieuw gekocht.
Ik sleutel zelf ook wel maar ben van nature lui aangelegd dus als het enigzins kan besteed ik het uit!
Ik heb hier al veel gelezen met veel plezier!
Groeten,
Rene
Hallo,ik ben Alfred(1970),kom uit Noordwijkerhout en sinds exact 1 jaar eigenaar van een Xantia 1.8i X break. Lekker basis dus,maar het gaat om de bolletjesvering he? Ik heb al van alles gereden,voornamelijk Duits en Japans,maar er moest en zou een keer een Citroen met bollenvering komen. Electrische ramen en Airco vind ik allemaal niet zo boeiend,kan het ook niet stuk. Wat ik ook niet boeiend vind is een niet orgineel lekkend dakraam,maar daar is de mijne helaas wel van voorzien… Ook hou ik van oude Benzen,ik heb sinds kort mijn 2e,een 280 SE W116 uit ‘74,maar daar heb ik weer een ander forum voor.Zo blijf je lekker bezig,toch? Nou,eerdaags even bollencheckje voor mijn Xant en dan zweven we vrolijk verder.Ik zit ook vaak op het Xantia-forum en leer daar veel van,maar aangezien veel andere modellen mij ook kunnen bekoren heb ik me hier ook aangemeld. Mvg Alfred.
Xantia 1.8i 16V Pallas ‘99 en een MB 280 SE W116 uit ‘74
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
Ik lees al een tijdje mee, dus tijd om mezelf te introduceren op de valreep van het jaar. Ik ben Michiel, ben 29 jaar, woon in Delft en heb afgelopen maand mijn eerste auto aangeschaft.
Toen ik klein was al besmet met de Citrobe, getuige onderstaande foto gemaakt in de ouderlijke GS Spécial break, duidelijk geintrigeerd door alle metertjes.
Begin deze maand ben ik met Michiel Katgert in België een mooie bruine GS 1220 Club break gaan ophalen. Ik heb wel wat sleutelervaring aan andere auto’s maar ik zal het forum regelmatig gaan raadplegen of besmeuren met vragen! Alvast een gelukkig nieuwjaar allemaal!
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Ah, dus die leuke break is naar jou gegaan.
Welkom hier, veel plezier van de dame en natuurlijk alvast de beste wensen voor 2010!
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Ha Michiel, toch maar eens een bericht geplaatst
Welkom hier, en dat je nog maar lang met je GS mag blijven rijden.
Mijn eerste bericht heb ik vandaag al geplaatst en hier dus mijn intro.
VUTter, getrouwd een zoon en een dochter. Opleiding Werktuigbouw. Afstudeerrichting in Delft: Automobieltechniek, maar nooit één uur gewerkt in de branche. Wel altijd belangstelling voor auto’s en autotechniek gehouden. Hele werkzame leven in de scheepsbouw/offshore gezeten.
Zoals bij zovelen begon het met de ouders die Citroen reden. Dat was begin 60er jaren niet zo verwonderlijk, want je had keus tussen een Kever en een Eend.
Na de scooters, waaronder een prachtige Heinkel, kwam de eerste 4-wieler.
B.j. ’59 2CV AZ 425 cm3. Rampenplan. Niet vooruit te branden en met ijzerdraadjes bij elkaar gehouden.
B.j. ’58 Opel Rekord 1488 cm3. Je had geen last van wegligging, want die had hij niet. Ongeleide starre achteras met bladveren.
B.j. ’70 Renault R4 Export 845 cm3. Erfenis van m’n ouwe heer. Briljant concept. Maar als de aandrijfassen niet braken, moesten de remmen wel ontroest en losgeslagen worden, of zakte je door de stoelen.
B.j. ’74 GSpecial Break 1222 cm3. Eindelijk een echte auto. Helaas was de kwaliteit niet veel beter. Na 100 000 km begonnen ze uit elkaar te vallen.
B.j. ’79 GSpecial Break 1129 cm3. Mijn eerste nieuwkoop, maar dat was eens maar nooit meer. Na 1,5 jaar vielen de gaten al in de motorkap. Waarschijnlijk een partijtje AlfaSud staal.
B.j. ’83 BX 1,4 E. Lekkere ruime en lichte auto met prima wegligging. Kwaliteit nog steeds zwak.
B.j. ’90 Renault R19 GTS. Door mijn baas verplicht over te nemen als leasebak van een vertrekkende collega. Nuttige auto, maar geen karakter en ziel.
B.j. ‘94 BX 1,6 Break TGI. Leasebak. Fijne ruime auto, maar rond 120 000 km ging er weer van alles mis.
B.j. ’97 Xantia 1,8i 8V SX Break. Leasebak, in ’00 privé overgenomen. Na 1 ton op de teller nog geen rammeltje en geen spatje roest. Wat een verademing. Met 3 ton idem. Na 12 jr. en 3,2 ton krijg je toch wel een speciale verhouding met zo’n bak.
B.j. ‘01 Xantia 3,0i V6/24V Break. Wat een kanon.
Tot aan de leasebakken zagen mijn auto’s nooit een garage van binnen. Maar als je wat ouder en luier wordt en wat meer geld te besteden hebt, laat je steeds meer aan garagisten over.
Zoonlief heeft ook al een Citroenvirusje gekregen. Hij heeft zojuist een puntgave GS Club Break via B. uit F. geïmporteerd. Zie draadje van MIGS op het GS/A forum. En dan is het wel makkelijk als je ouwe heer nog de GS werkplaatshandboeken heeft bewaard.
Adri
nou, dan zal ik mij ook maar even voorstellen, ik ben ron, 44 en vanaf overmorgen(6-1-2010) in het bezit van een citroën c2 ligne prestige uit 2004.
op oudejaarsdag jl, heb ik mijn volvo 460 2.0 ingeruild, dankzij de slooppremie ,voor deze zeldzaam mooi rode c2, om vast wat wegwijs te worden op dit forum, na vastgeroest(ahum) gezeten op het volvo forum, is het nu tijd voor verandering, na een hele reeks duitse automobielen,1 zweed en 1 diane 6.
créative technologie
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Welkom Adri en Ron!
zwarte
Een Belg op zoek naar informatie! Deze BX 16 RS Break heeft de meeste km’s in Belgie rondgetuft omgeving Antwerpen maar besloot in een wijs ogenblik om naar het noorden te verhuizen en daar nog aan het vergroten van het file probleem mee te werken.
Deze 16 heeft overigens een half jaar geleden een Franse BX 15 RE afgelost na een verblijf alhier van ongeveer 14 jaar.