k, even voorstellen. Nu ja, “even” ik ben zelden kort en bondig, dat kan vervelend zijn, maar goed, dat is dan meteen het eerste dat je moet weten. Wie ben ik:
Ik ben Alban-paul, 29, fotograaf/graficus woonachtig in Amsterdam, groot gebracht met Citroëns en Alfa’s (afgewisseld met een nogal genante Mazda 626 en een sublieme Renault 25, Opron was nu eenmaal geniaal, ongeacht het merk…). De eerste auto waarin ik als kind vervoerd werd was een ex-fleuristen Bestellertje met vrolijk gekleurde strepen over de flanken, was van mijnoom, maar mijn vader reed erin. Later hadden we thuis een blauwe GSA Break met bruin skai (loeiheet in de zomer, mijn beentjes leken altijd aan de zitting vast te smelten), en later een blauwe 2cv als tweede auto naast de Alfa Romeo’s. Oma had een mooie zwarte deux, later in bezit geweest van mijn oom die het dametje (de eend, niet mijn grootmoeder) met behulp van en ophaalbrug in het hartje van de stad danig om zeep heeft geholpen. Er is ook nog een tijd een Charleston, in de familie geweest, mijn oom heeft eigenlijk altijd wel een 2cv gehad, inclusief een mooie rode Belgiche “luxe” eend uit de jaren 50 (zo eentje met mooie stukjes extra chroom en beugeltjes op de bumpers, rolt nu voor dagelijks in een BX en gerucht gaat dat er aan een Godin gedacht wordt. Gecombineerd met Panhards.
Nu heb ikzelf tot voor korte nooit reden gehad om uberhaupt een auto te hebben, laat staan de mogelijkheid maar wel altijd geweten dat wanneer het zover zal komen Citroën erg hoog op het verlanglijstje staat (samen met Panhard, maar da’s toch echt nog even te kostbaar)
Hallo,
Ik zal mij nog even voorstellen: