Totaal aantal Berichten: 15702
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Het is niet omdat Subaru geen dieselmotoren in haar automobielen levert dat ze die niet maken he, met die japanse concerns weet je nooit wat er allemaal uit de mouw kan komen, het kan wel een dieselmotor zijn die in djokdjakarta gebruikt wordt om stroom te leveren voor de laptop van de burgemeester…
Hy met ander bak….
Ehm….even niet vergeten dat de traction en ID/DS-motor andersom draait ten opzichte van de HY-motor, de bak van de HY zit dan ook achter de motor in plaats van er voor… En die omgebouwde HY zou een Daihatsu-motor hebben, heb er wel een foto van gezien, maar om daar nu zo vrolijk van te worden….De bak schijnt een omgebouwde DS-bak te zijn maar echt eenvoudig zal dit niet geweest zijn….
De eenvoudigste manier om je HY te tunen is 19-400 banden monteren, en er schijnen ook wel speciale tandwielen te zijn voor de bak….maar ach, is het nu echt zo erg om met oorverdovend kabaal 90km (met de oudere exemplaren en dieseltjes mag je blij zijn als je dat überhaupt haalt) per uur door het land te tuffen?! Het is en blijft wel een HY! met drie versnellingen dus…en een achteruit.