3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 

De verschillende CX-spiegels
trxke
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1361

- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Gepost: 16 december 2009 10:12 PM
  [ # 31 ]
Arjan Verkade schreef:

...

Je 86er 22 TRS is vreemd. Een serie 2 heeft toch altijd 2 spiegels? Misschien is je deur is vervangen voor 1 zonder spiegel montage punt?

Auto was met zekerheid origineel,ik herinner me dat de CX op de afbeelding in het instuktie boekje ook maar 1 spiegel had.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27947

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 16 december 2009 10:16 PM
  [ # 32 ]

Foto’s in instructieboekjes of op promotiematriaal staan er wel om bekend niet altijd geheel te kloppen.

Ik ben nog niet overtuigd dat een serie 2 ook met 1 spiegel geleverd is, maar sluit het ook niet uit.
Misschien verschilt het ook nog per land. Mijn idee heeft een NL serie 2 CX altijd 2 spiegels, een Franse denk ik ook.
In België misschien anders?

Profiel  

Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6503

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 17 december 2009 09:48 AM
  [ # 33 ]

Ik heb vorig jaar een ritje gemaakt (samen met medeforummer Tinfoil) in een naar Nederland gehaalde Franse TRS uit ik meen 1986 of 1987, zonder VIP-interieur, die ook maar 1 buitenspiegel had. Dibert had dit wel vaker gezien. Dat schijnt voor de TRS en RE/RD voor de thuismarkt (Frankrijk dus) gebruikelijker te zijn geweest dan hier, zeker de eerste serie 2-jaren.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  

Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5231

Gepost: 17 december 2009 11:00 AM
  [ # 34 ]
cx25gtit2 schreef:

bij mijn serie 1 prestige heb ik een origineel en passend middenconsole bakje gevonden. zo redelijk nette en originele opstelling voor een nageplaatste nieuwe rechter spiegel.

Kan daar een fotootje van worden geplaatst. Da’s wel handig voor alle eventueel nog komende ‘naplaatsers’ onder ons.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3907

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 18 december 2009 12:39 AM
  [ # 35 ]
Robin Visser schreef:
cx25gtit2 schreef:

bij mijn serie 1 prestige heb ik een origineel en passend middenconsole bakje gevonden. zo redelijk nette en originele opstelling voor een nageplaatste nieuwe rechter spiegel.

Kan daar een fotootje van worden geplaatst. Da’s wel handig voor alle eventueel nog komende ‘naplaatsers’ onder ons.

sommige hadden deze dus, dat onderste opberg vakje met een opstaande hoek, waar die joystick voor electrische bediening netjes in past, en de bekabeling netjes achter zit:
ene is een prestige c-matic. dus af fabriek zo geleverd (deze niet in Fr.)
de andere is uit de GTi Turbo serie 1 folder. zie je die joystick net zitten.
de 3e is dus een “naplaatser”, waarbij de joystick naast het stuur is gemonteerd - is daar een gaatje geboord. vaak werd dat ergens in de middenconsole gedaan. op die foto zie je dat meest voorkomende bakje zonder die opstaande linker hoek.
‘78 had daar de asbak. vanaf ‘79 zat daar dat opberg vakje.

ik heb een complete middenconsole gekocht alleen voor dat bakje. overdreven ? weet ik niet. maar ik had een NOS rechter buitenspiegel, compleet met joystick+bekabeling. dan wilde ik ook een nette plek voor die joystick en geen gaten in mijn console.
en, ik heb er 1 euro voor betaald op ebay. niemand bood mee.  hahahahahaha.

wie weet andere modellen die daar zo’n opberg vakje hadden met joystick ??

Afbeelding Bijlagen
Kép 025.jpgPagina 03 gti t1 (Small).jpgbuitenspiegel bediening re.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 18 december 2009 12:40 AM
  [ # 36 ]

dubbele post, sorry

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  

Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 18 december 2009 11:29 AM
  [ # 37 ]

Dank je voor deze heldere uitleg. Het heeft één nadeel. Je wordt er hebberig van. Want nu wil natuurlijk ook zo’n bakje met hoekje voor raamversteller. Kun je detailfoto’s plaatsen ? Dan is te zien hoe het na te maken. Ik denk namelijk, dat ik kan zoeken tot sint jutemis naar zo’n bakje. En ik deel je mening, dat het in de middenconsole niet mooi is.

Profiel  

Jelte Feenstra
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 312

- CX 25 GTi
Gepost: 18 december 2009 11:34 AM
  [ # 38 ]
Robin Visser schreef:

Dank je voor deze heldere uitleg. Het heeft één nadeel. Je wordt er hebberig van. Want nu wil natuurlijk ook zo’n bakje met hoekje voor raamversteller. Kun je detailfoto’s plaatsen ? Dan is te zien hoe het na te maken. Ik denk namelijk, dat ik kan zoeken tot sint jutemis naar zo’n bakje. En ik deel je mening, dat het in de middenconsole niet mooi is.

En hier nog iemand met interesse in foto en wellicht in namaak actie als ze inderdaad moeilijk te krijgen zijn.

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 18 december 2009 11:44 AM
  [ # 39 ]
Robin Visser schreef:

ach, die zullen vast wel her en der liggen (de dedicated CX-garages). beetje geluk op een grotere Citroen meeting / Citromobile of zo.
ik heb het geluk (?) dat ik een zwarte nodig had. andere kleuren wellicht minder voorkomend ? of bruin dan. detail foto volgt wel. moet dan even bij de Prestige zijn, maar er staat een Turbo 2 hinderlijk voor geparkeerd Wink

(en voor het verzagen/aanpassen heb ik nog wel een zwart bakje over.)

ik weet dus niet of alleen de Prestiges en Turbo 1 die zo hadden. wie weet meer ? wellicht de Pallas uitvoering met rechter buitenspiegel ...... 
ik dacht dat ik wel rechter spiegels met gezien met bediening op de rechter deur…..
maar zijn er series 1 met zwarte rechter buitenspiegel met bediening in de middenconsole ?

Profiel  

Robin Visser
> 5000 berichten

Gepost: 18 december 2009 12:28 PM
  [ # 40 ]

Als de bediening op de deur zit, dan is dat een mechanisch verstelbare spiegel, die volgens mij als optie leverbaar was en ook ‘after market’.

Profiel  

Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2214

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 18 december 2009 09:54 PM
  [ # 41 ]

hmmmm interessant,

ik moet zelf nog steeds mijn rechter buitenspiegel vv voor het chrome electrisch type em ik heb er een liggen met een heel kort stuk kabel met schakelaar zodat de bediening eigelijk alleen op het deurpaneel kan zitten. Vind dit wel een beetje raar want je moet dan scheef in de auto zitten en net zolang gokken totdat het goed staat. Kan natuurlijk ook een franse oplossing zijn. cheese

Het is natuurlijk ook mogelijk dat er nog een stuk kabel in de auto zit waar het uit komt daar ik het zelf niet uitgebouwd heb.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  

citroencx.eu
Facebook

Profiel  

Gijs de Jonge
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18

Gepost: 19 december 2009 12:05 AM
  [ # 42 ]

Rechterspiegels zijn bij citroen een moeizaam verhaal geweest bij levering af fabriek.
Als de chrome rechterspiegel ‘af fabriek’ geleverd werden, kon het toch nog zo zijn dat deze bij de importeur geplaats werden. Gevolg de electrische bediening kon overal zitten, maar vooral niet in het bijzondere muntenbakje. In die periode van ik chefmonteur en leverde nieuwe en gebruikte Cx-en af.
Van de eenvoudige tot de allerduurste, je kwam vanalles tegen en meestal wat niet in de folder stond.
En als de klaant teleur gesteld was, kon je als garage spiegels wisselen om de klant tevreden te stellen.

Profiel  

Ree
> 5000 berichten
Totaal aantal Berichten: 5165

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 19 december 2009 10:47 AM
  [ # 43 ]

Evan heeft een loper/sloper gekocht waarvan hij het volgende zegt:

Evan schreef:

overigens zit er wel elektrische besturing van de beide (nu witte eerst chromen) spiegels in, waarvan de rechter vanaf de middenconsole bestuurd wordt.

De liefhebber kan dit vast van hem lospeuteren Wink

http://www.citroen-forum.nl/index.php/forums/viewthread/186130/P540/#1114057

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  

Robin Visser
> 5000 berichten

Gepost: 16 januari 2010 12:43 AM
  [ # 44 ]

Zouden die mooie RVS-exemplaren echt ook op een Jag hebben gezeten ? http://www.leboncoin.fr/vi/67207254.htm?ca=7_s

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 16 januari 2010 12:50 AM
  [ # 45 ]

Nee man! Die hele voet is anders, joh!

Profiel  

3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook