wij zijn sinds een maand de trotse bezitters van een hele mooie DS 21 Pallas uit 1967. Kenteken AH-31-31; weet iemand iets meer over de geschiedenis van deze auto?
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 31-03-2006
- ID/DS Dspecial
- C3 1.4i
Gefeliciteerd met deze mooie dame, en…. welkom op dit forum!
Robert
Dit is mijn project… http://www.nieuwzaailand.nl/over_het_project
En natuurlijk onze sleutelplek http://www.sleuteltje-11.net (We hebben nog plaats in de stalling)
Help! Mijn kachel doet het nauwelijks; ik kan nog net mijn voorruit ontwasemen maar daarmee houdt het wel op. Weet iemand waar ik moet zoeken voor oplossingen?
zijn verschillende oorzaken voor: kachelhuis raakt verstopt, kachelkraan en zijn “voeler” verliezen hun werking en het verwarmingssysteem algemeen van de ID/DS is Nooit !! geweldig geweest. remedie is het kachelradiateur (8) door te spoelen om te zien dat die niet verstopt is. dan kachkraan (20) openzetten (op warm dus) en zien of de slang achter de kachelkraan (13) warm wordt. wordt de kachelradiateur (in slakkenhuis(17)) warm ??? zo niet, dan blijft er (na mijn idee) geen optie over dan een 2e kachelradiateur met slakkenhuis voor de rechter luchtinlaat te bouwen.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het plaatje van Citroen23 is voor een model van na 09-1969.
Een 67-er DS21 Pallas heeft namelijk nog een grote kachelradiateur zonder voeler voor de kraan. Als die radiateur goed doorstroomt moet het echt wel behagelijk te krijgen zijn hoor.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Inderdaad, onder de 80 km/u ook altijd de interieur-ventilator laten draaien om flink lucht door die kachel te blazen.
Citroen!
Bedankt allen voor de reacties!
De uitgebreide verhandeling van Citroen23 is wel heel duidelijk! Maar zal voor mijn oude dame wellicht niet helemaal opgaan? Ik ga er zeker naar kijken…
Vanwege mijn twee linkerhanden ga ik toch effe langs de garage (al was het maar om te vragen of er uberhaupt een tweede radiatorkachel bijgeplaatst kan worden…)
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
2e radiateur is echt niet nodig als je bovenstaande tips volgt.
Citroen!
Weet iemand welk type radio in deze DS thuishoort? Er zit nu een spuuglelijk vreselijk geavanceerde radio met CD wisselaar, navigatie e.d. in (Ik heb de auto gekocht van een echte cultuurbarbaar..).
Ik heb me laten vertellen dat die originele radio’s flink prijzig kunnen zijn. Klopt dat?
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Continental Edison voor jouw type dashbord, wel duur ja. Even kijken op Citromobile volgend jaar, of ebay en dergelijke in de gaten houden.
Een Becker of iets dergelijks kan ook:
kost maar €1500 bij ds-sassen.de, de boef….
Citroen!