Mijn blower van de kachel doet het niet meer in geen enkele stand. is spontaan gebeurt.
Zekering gecontroleerd is goed maar voor de zekerheid vervangen helaas zonder resultaat.
Gemeten op de zekering en daar 12 volt. Gemeten bij de blower schakelaar en daar meet ik o volt, op beide draden ( rood en grijs)
Waar zou ik nog meer kunnen kijken of meten?
Hoe heb je gemeten over de zekering ? Als ik me niet vergis is dit F3
Over de zekering moet dit 0 Volt zijn = geleider. Als je hier 12 V over meet is deze stuk
Bij de klemmen + en - van de blower moet je 12V of hoger meten.
Haal je interieur filter of iets dat er op moet trekken er eens uit en draai eens aan het plastiek van de blower (blower elektrisch af) deze zou vlot moeten draaien.
Zet daarna de blower elektrisch aan (motor aan) stand op 2 of 3 en zie dat de motor mooi draait.
Ik heb gemeten met de zekering eruit.
Zal bij de fan zelf gaan kijken zoals je zegt in je bericht en kijken wat deze doet….
contact slot ???
Totaal aantal Berichten: 651
Geregistreerd: 12-07-2004
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
contactslot…inderdaad.
maar interieurfilter???????
alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Takjes in de blower ?
Tís mij gebeurt, weet niet meer of er zekeringen of zo sneuvelden…..
Ik heb de blower losgehaald en merkte dat deze erg stroef draaide.
Deze maar uit elkaar gehaald, schoongemaakt, lagers gesmeerd en kooborstels voor de zekerheid verwisseld. Nu werkt deze weer als nieuw.
Alle bedankt voor de Suggesties, heeft geholpen.
Leuk om te horen.
wsh waren de lagers gesmeerd met vet dat hard is geworden door de buitentemperatuur.
koolborstels verslijten meestal gelijktijdig met de lagers.