Wees niet bang, je hebt mijn droom niet in de grond getrapt hoor..
Als het nu geen GTI wordt dan sparen we nog even wat langer door, een GT is leuk, maar daar heb ik zo’n ik wil wel maar kan niet gevoel bij.
Ook zal het dan weer een hobbie auto worden om o.a. de wielnaven etc te gaan vervangen.
En natuurlijk…die laatste 20pk…. dat zint me gewoon niet
Maarja, wie weet wordt het toch een gt..
In een BX1400 wordt het toch ook wel contstant trappen dus kwa verbruik zal het niet al te veel schelen..
En volgense de verzekerings maatschappij scheelt het me ong 100 per jaar…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:
Als het nu geen GTI wordt dan sparen we nog even wat langer door, een GT is leuk, maar daar heb ik zo’n ik wil wel maar kan niet gevoel bij.
en bedankt
Maar het is inderdaad wat Rob zegt. Een goede GTI is een stuk moeilijker te vinden dan een GT, en GTI is inderdaad wat duurder. Een goede GT vind je al voor rond de 1000 euro.
Als je een hobby auto zoekt is het mischien ook een idee om een GT te kopen en er een 16v blok in te lepelen.
In ieder geval succes met de zoektocht
Citroen AX 1.4 GT ‘91
Citroën AX 1.1 First Injection ‘91
Die had ik inderdaad gezien…ik hou ze in de gedachte wilde eigenlijk pas volgende maand een auto kopen
BTW, die rode staat er niet meer.
Dit alles is een beetje in gang gezet doordat ik afgelopen week een leuke bordeaux rode op i-net te koop zag staan..
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
zandvoorta schreef:AX is leuk om mee te beginnen, rijd helemaal niet verkeerd Kijk wel uit voor de eerste serie, koppakking
Alle 1.0, 1.1 en 1.4 TU motoren hebben koppaking problemen.
Maar dat mag de pret niet drukken, waar heb je anders forum vrienden voor
Een AX of ZX met TU motor en een lekke kop koop je voor weinig, effe dagje sleutelen en je heb lekker goedkoop een leuke auto.
Ach, ik repareer mijn auto dan zo dat ik nog 1 keer 1500km kan rijden, even op vakantie bij mijn oom, daar heb ik allen onderdele voor niets of tegen inkoop prijzen, een werklaats met al het denkbare gereedschap en een hoop automonteurs om mij heen…
maja, kan het eigenlijk net zo goed bij msr gaan opknappen…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:Nu dus maar een non-hp auto(citroën) onder het motto: wat er niet op zit kan ook niet kapot
Zoals schokdempers?
Trouwens, je bent handig zat, hoogstens een beetje lui
Wat dacht je van een gewone AX 1.4. Best behoorlijk vlot, maar niet het GTI “magic word” waar alle alarmbellen bij de verzekering van gaan rinkelen.
Zoiets als wat m’n broertje dus een maandje geleden gekocht heeft Prima bakkie om no-claim mee op te bouwen.
Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…
Wat zitten er eigenlijk voor verschillen tussen de 75 en 95 pk?
Zat nu met het idee te spelen om een 1.4/gt te kopen en een zx 1.6 met werk… dan heb ik tijd om dat blok netjes te maken en dan als ik een goede sleutelplek heb dat blok erin te doen…en eventueel weer de 1.4 in de zx…
Ideetje?
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Jij denkt dat een zx 1.6 blok in een ax past? Da’s een XU hoor.
Kan je beter een saxo/106 1.6 blok hebben… dat is een TU
Of gelijk voor de 2.0 16v gaan ofzo, als je toch met een XU gaat beginnen
Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…
Simpele Ziel schreef:Wat zitten er eigenlijk voor verschillen tussen de 75 en 95 pk?
Zat nu met het idee te spelen om een 1.4/gt te kopen en een zx 1.6 met werk… dan heb ik tijd om dat blok netjes te maken en dan als ik een goede sleutelplek heb dat blok erin te doen…en eventueel weer de 1.4 in de zx…
Ideetje?
sleutelen is leuk maar dit is meer als 1 blokje over hangen.
overigens GTI 785 KG 95 PK
GT injectie 730 KG en 75 PK
voor de mensen die denken dat een GT een ik wil wel maar kan niet is. nou shake it.
Bezoek en beleef de enige Citroën AXClub! http://www.axclub.net
en mijn Xantia 2.0SX rijdt ook super!
Joost schreef:voor de mensen die denken dat een GT een ik wil wel maar kan niet is. nou shake it.
Haha, iets te vaak commentaar gehad in die richting? Mensen vergeten gewoon mee te rekenen dat zo’n ding erg licht is dus ook een gewone 1.4 al lekker vlot.
Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…
[status aanvraag] ? [/status aanvraag]
Wat mij betreft? een GTI op Webers op het oog… even de stallings plek regelen en dan wellicht ophalen?
Voor wat betreft het kofferbak idee: Ik heb al een beetje zitten photoshoppen, het idee zit erin, nu alleen nog de afwerking van het plaatje…
En dan maar het verzamelen van de cash en het materiaal
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
maar dus al wel meer dan een maand over tijd
Maar goed, voor de meeting van 15-01 heb je dus wel een auto??
De auto die ik toen op het oog had werd voor mijn neus weggekaapt… iets zegt me dat het maar goed was ook omdat die niet veel later weer te koop stond.
Maar ach ja, ik blijf dromen
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI