Totaal aantal Berichten: 27884
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
de dagen nadat ik de auto net terug had viel de motor weer 2 of 3 keer uit.
ik zag mezelf alweer bij de garage staan…
maar daarna is het beter gegaan
dus de auto is niet meer uitgevallen de laatste dagen.
wat me wel opvalt het lijkt alsof de auto anders trekt met de nieuwe software.
kan dit ermee te maken hebben?
het leek erop alsof de software aan het leren was
heb het zelfde probleem
he arjan,
ik heb hetzelfde probleem met mijn Xsara (1.8i 16v) als de motor koud is valt hij uit als ik de koppeling intrap bij een lage snelheid. De stappenmotor is het bij mij in ieder geval niet. Volgende week komt er een volledig nieuwe computer in en ze hopen dat hiermee het probleem verholpen is…. maar ik vraag me af of dat wel een goede oplossing is. zijn er misschien nog meer oplossingen om mijn (ons) probleem te verhelpen???
- CX 25 GTi Turbo 2
Re: heb het zelfde probleem
velnertje schreef:he arjan,
ik heb hetzelfde probleem met mijn Xsara (1.8i 16v) als de motor koud is valt hij uit als ik de koppeling intrap bij een lage snelheid. De stappenmotor is het bij mij in ieder geval niet. Volgende week komt er een volledig nieuwe computer in en ze hopen dat hiermee het probleem verholpen is…. maar ik vraag me af of dat wel een goede oplossing is. zijn er misschien nog meer oplossingen om mijn (ons) probleem te verhelpen???
ben benieuwd hoe het afloopt. laat het ons nog even weten
bij mij maakt het niet uit of de motor warm of koud is.
software update heeft bij mij wel verschil gemaakt, maar het is helaas nog niet helemaal verholpen.
ik heb er nu even wat minder last van dus laat het nog even rusten.
hebben ze het al over de kosten van een nieuwe computer gehad?
stappenmotor is bij mij nog niet vervangen.
ik heb mijn xsara nog maar 2 weken dus het vervangen van de computer valt nog onder de garantie
- CX 25 GTi Turbo 2
velnertje schreef:ik heb mijn xsara nog maar 2 weken dus het vervangen van de computer valt nog onder de garantie
kijk das niet verkeerd
als het onder garantie is gewoon niet opgeven totdat het goed werkt
- CX 25 GTi Turbo 2
het probleem is helaas nog steeds niet weg.
het echt uitvallen van de motor gebeurt nog wel af en toe, maar niet zo heel erg vaak meer. laten we zeggen eens in de 200 a 300 km (soms paar keer snel achter elkaar maar na tijdje stilstaan niet meer)
wat ik wel regelmatig heb is dat de motor bijna afslaat, dus dan zie ik de toerenteller zakken tot soms onder de 250 rmp.
dan hoor ik in het dash al relais klikken dat de motor afgeslagen is, maar komt dan soms toch nog wel weer op het normale toerental na een aantal keer schommelen.
als je daarna gas geeft voel je ook dat de motor eerst geen toeren op wil bouwen, er gaat een trilling door de auto. (1 a 2 sec)
eenmaal toeren opgebouwd gaat het verder prima.
verder lijkt de auto de ene keer onder de 3000 rmp ook beter te trekken dan de andere keer…
iemand nog ideeën?
Hoi Arjan ,
Misschien zit er wel vuil in je benzinetank/benzinefilter…
Groetjes ,
Pieter
C4 Picasso 1.2 Puretech 130 SHINE EAT6 / Pack Lounge / Pack Detection / Pack Park Assist / Pack Safety / Pack leder ‘Claudia Mistral’ / Pack Connect NAV
Ik denk je gaskleppotmeter !!??
Was teminste de oorzaak bij mijn xsara (coupe 1.8i 16v VTS)
anders misschien je benzinepomp ??
M&M schreef::neenee .. Zie hier voor de Xantia .. misschien bij de Xsara enigzins op dezelfde plek , heb zelf 2 linkerhanden dus
Bij een Xsara 1.8i 16V wel zelfde blok namelijk
- CX 25 GTi Turbo 2
XsaraVTRRR schreef:Hoi Arjan ,
Groetjes ,
Pieter
de Xsara heeft in juni een grote beurt gehad, toen is het filter vervangen.
dus ik hoop er vanuit te kunnen gaan dat dit in orde is.
P.S. nog bedankt voor de foto
XerroR:
ik moet wel zeggen dat ik regelmatig een soort dreun door de auto hoor gaan als ik contact aanzet.
ik heb zo’n vermoeden dat dit de bezine pomp is.
arjan_verkade schreef:XsaraVTRRR schreef:Hoi Arjan ,
Groetjes ,
Pieterde Xsara heeft in juni een grote beurt gehad, toen is het filter vervangen.
dus ik hoop er vanuit te kunnen gaan dat dit in orde is.P.S. nog bedankt voor de foto
XerroR:
ik moet wel zeggen dat ik regelmatig een soort dreun door de auto hoor gaan als ik contact aanzet.
ik heb zo’n vermoeden dat dit de bezine pomp is.
zou kunnen, me zwager die toen een ZX had had precies hetzelfde probleem en dat lag aan de benzinepomp, misschien een keer een bezoekje brengen aan de sloop voor een 2de hands pomp, of ff bij je dealer vragen om er een te proberen. ?!