Gais schreef:Daar staat ze zielig te zijn Net nog even een leidingrubbertje gescoord bij de dealer dus morgen maar weer trachten te fiksen.
Maar daar staat ze dan, eindstation voor deze 16v. Rit naar huis verliep soepeltjes en zo’n 16 kleppert is heul niet verkeerd
Foto´s doen ´t niet
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Ik weet het maar dat ligt aan het Citroen forum.
Edit: Ah, Citroenforum kan niet met spaties omgaan
Snif Toch 10 jaar plezier gehad van dit 16-kleppertje.
Ga dit topic nu met meer dan gemiddelde belangstelling volgen!
Groet,
Wijnand
Ooit gehad: BX 14E (1984), BX 16TRI (1987), AX 10E (1987), BX TRD Turbo (1988), BX TZD Turbo (1990), XM 2.0 (1992), XM Turbo D12 (1992), AX 11 SPOT (1996); Xsara Turbo D Break LP (1999); Saxo 538 Sport (1999); BX Gti 16V (1988); C5 2.0 HDI LP (2001); C5 2.0 HDI Exclusive (2005); Xsara 1.8 16V (1998); XM Turbo D aut. (1998); C5 2.2 HDI Exclusive aut. (2005)
Ships, leiding naar de SB is zojuist overleden.
Kan ik de uitgang van de debietregelaar aan de retour van de SB hangen?
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
16v: supervet. Ik ben vanochtend half 4 teruggekomen van een 1200 km Engeland-trip door barre omstandigheden, en de BX is een goede reisauto gebleken, alleen beetje veel lawaai als je doorrijdt .
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Zet die muziek dan ook niet zo hard
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Dat is juist het probleem, die gaat nu nog niet hard genoeg om goed te kunnen horen bij snelheden >120 kmh .
Wat gaat er niet hard genoeg? De versterker of de luidsprekers? (lees: gaat het hoog vervormen of ‘rammelen’ de speakers op het ritme van de bassen?)
Nog een tip voor de mensen met hetzelfde probleem (SB leiding lek) Had gelukkig een oude leiding van de juiste diameter, die in de debietregelaar geschroeft en de andere kant op de retour van de SB. Vervolgens had ik geen druk maar geen nood, waterpomptang erop en net zolang knijpen tot de pomp druk op begint te bouwen en je kan weer Bij de blok-ombouw komt er wel weer een nieuwe leiding op.
Oja, uit de aanvoer en retour van de SB zit nog wat LHM wat eruit komt als je aan je stuur draait
Vermond schreef:16v: supervet. Ik ben vanochtend half 4 teruggekomen van een 1200 km Engeland-trip door barre omstandigheden, en de BX is een goede reisauto gebleken, alleen beetje veel lawaai als je doorrijdt .
Daar twijfel ik niet aan, elke keer dat ik naar Arnhem vlam stap ik steeds weer met een grijns van oor tot oor uit. Zou vanavond eigenlijk ook even op en neer moeten maar denk dat ik dat maar uitstel.
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Het mooiste is nog dat niemand er iets van snapt als je tot 7400 rpm doortrekt en wegvlamt .
@Bunny, oorzaak voor mijn geluid is: niet goed afsluitende deurpanelen, frontjes die mee vibreren, en maar 1 unit per kant in de deur en geen aansluitend hoog in het dashboard. Ik weet goed hoe ik dit kan en ga verbeteren, alleen dat heeft geen prioriteit.
Weer zowat een maand verder en nog steeds niks gedaan vanwege de kou… Maargoed, de Alfetta staat weer op haar bandjes dus kon ik de grote wisseltruuk doen. 16v staat nu onder de carport en morgen begin ik met slopen, hoop er wat vaart achter te kunnen zetten want ik wil mijn GTi nu weleens rammelvrij hebben. Moet lukken aangezien mijn laptop finaal is gecrasht
Afgezien van het interieur en typeplaatjes zijn er nog vrij veel onderdelen beschikbaar dus mocht iemand nog iets zoeken…
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Zou je deze motor ook met bak en al eruit kunnen tillen?
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Als hij niet veel groter is dan een sport blok kan dit zat! (nouja zat…) Wat bij mij hielp is de dynamo en hd pomp te demonteren. (hd pomp mischien niet eens nodig)
Andere uitsteeksels eraf wil ook wel werken, radiateur er ook ff uit.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Ik doe ze los van elkaar, bak pluk je zo weg en dan kan het blok zo recht omhoog eruit. Lijkt mij makkelijker in je eentje.
Met de bak eraan moet je het hele gebeuren kantelen denk ik?
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
hoeft niet, schuin erin. de bak kan voor de accusteun langs. Ik heb het ook in mijn 1tje gedaan met het sport blok. Ik denk dat je beter even een half uurtje langer kan frutten dan de bak eraf en er weer op (tenzij de koppeling toch vervangen moet worden)
Het is wel even een karwijtje en zonder bak wel makkelijker daar ben ik het wel mee eens.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!