tegen alle testen in, heb ik (en nog meerdere mensen waarmee ik spreek) toch echt wel het idee
dat winterbanden in de regen een hele goede grip hebben..
In de nieuwste autoweek:
Op nat wegdek, een hele serie winterbanden, en een zomerband ter referentie. Remweg op nat wegdek vanaf 100 km/u. De slechtste winterband heeft er 59,9 meter voor nodig. De beste winterband 50,5 meter. Een vierseizoenenband 48,8 meter.
En dan de zomerband: 45,7 meter. De winterbanden doen gemiddeld zo’n 50 meter, dus het scheelt meer dan een wagenlengte.
En natuurlijk merk je dat alleen maar in een noodsituatie, bij normaal gebruik zul je het verschil inderdaad helemaal niet merken.
Voor de TS: koop de huidige autoweek, staat dus een hele test in van winterbanden. Beoordeling Uitstekend:
Goodyear ultragrip 7+, Conti wintercontact TS830, Dunlop SP Winter Sport, Semperit Speed-Grip.
Michelin Primacy Alpin PA3, Vredestein Snowtrac 3, Kumho I’Zen KW23 en Pirelli W210 Sottozero Serie II zijn goed-zeer goed.
iedereen moet doen wat ie zelf goed vindt…
wel of geen winterbanden moet ieder zelf weten..
enige waar ik mij nu wel over verbaas is het volgende…
hier wordt autoweek als referentie aangehaald..
ik lees hier vaker als autoweek weer eens een Citroen de grond in boort.. tja autoweek dat is ook geen autoblad en de gekende commentaren..
pas op Harm dit is niet op jouw persoonlijk maar dit is een algemene opmerking..
hier wordt autoweek als referentie aangehaald..
ik lees hier vaker als autoweek weer eens een Citroen de grond in boort.. tja autoweek dat is ook geen autoblad en de gekende commentaren..
Er wordt zelden echt iets afgekraakt. Echter, in autobladenland is een auto alleen maar goed als ie strak stuurt, stuitert, communicatie met de weg biedt, en meer van dat soort dingen waar de doorsnee automobilist niet op zit te wachten. Bij vergelijkende tests tussen auto’s weegt dat altijd heel zwaar, en is een Citroën vaak te comfortabel (terwijl ik bijvoorbeeld een C4 een stuiterbak vind, maar vooruit).
Die vergelijkende tests zijn vaak behoorlijk subjectief, maar ik zie ze vaak zat erg positief zijn over de nieuwe C5 (afzeikpunten zijn terecht de 4-trapsautomaat en de achterhaalde benzinemotoren), C3 en C4 Picasso en de nieuwe C3. Eigenlijk valt het dus nog wel mee.
Die bandentest is anders: er worden alleen maar harde meetgegevens gebruikt zoals tractie (in Nm) op verschillende wegdekken, maximale bochtsnelheid, remweg, afrolgeluid, enz. Daar valt dus weinig tegenin te brengen. Komt nog bij dat die test uit Autobild vertaald is, en in Duitsland weten ze wel iets van winterbanden. In het begeleidende artikel wordt dan voor de Nederlandse situatie nog even gemeld dat winterbanden onzinnig zijn, maar dat is dus op basis van die harde meetgegevens.
winterbanden ik zweer er nu ook bij heb ze nu ook een paar weken er onder liggen
aanzienlijk meer grip op nat wegdek en nu helemaal met de sneeuw die ernu ligt
ik zeg winterbanden doen
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 05-01-2009
- Berlingo Multispace 1,6 HDI 90 pk
Het is voOr mij een normale zaak dat ik de zomerbanden verwissel in OKTOBER/NOVEMBER van de BERLIGO EN DE SMART voor winter banden EN OMSTREEKS MAART WEER ANDERSOM.
Ik hoef maar 10 mtr een beetje omhoog als ik uit de garage kom en dat verschil merk je heel goed.
Deburen hebben mij wel eens geholpen door even te duwen
Groeten Jelle Adema Polen :?:
Deze Citroen"s heb ik gehad.
AMI 6 Break 1969 ROOD / AMI 8 Break GROEN / DYANE LICHTBLAUW / VISA BRUIN /BERLINGO 1,9 D MULTISPACE 1999 GOUDGEEL EN DEZE KOMENDE WEEK BERLINGO 3 1,6 HDI 90 pk MULTISPACE ZANDBEIGE NIEUW MODEL