bezine lucht V6
pieter v6
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 46

Gepost: 19 december 2009 09:39 PM

vanmidag opeens een enorme bezinelucht toen ik bij het verkeerslicht stond, thuis aangekomen (in de schemer) alle slangen in het vooronder nagelopen tot het punt waar deze over gaat in een leiding en met de hand van boven af niet meer te bereikbaar is, hier nergens een lek kunnen vinden. Ook met draaiende motor niet te vinden en het gekke is dat de lucht toen ook was verdwenen. op het moment is het donker en met een pak sneeuw op straat ben ik nog niet onder de auto gaan kijken. De vraag is, waar kan een lek nog meer voorkomen, lucht kwam vlg mij echt van de voorkant. Is de leiding die naar achter loopt een complete leiding of zitten daar nog stuk slang of een filter tussen, iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn?

hoor graag, Bvd

Profiel  

wimdew
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9

- XM break V6 12V automaat
Gepost: 20 december 2009 12:04 AM
  [ # 1 ]

Stond er bij het stoplicht iemand voor je, die die benzinewalm uit de uitlaat blies?

Wimdew

Profiel  

Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1432

- XM TCT
Gepost: 20 december 2009 03:18 AM
  [ # 2 ]

Of had je net getankt en een bocht gemaakt? cheese

XM TCT Ambiance`94

Profiel  

eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4870

- Xsara Scootertje.
Gepost: 20 december 2009 03:24 AM
  [ # 3 ]

De slangetjes bij het schutbord, ik meen als je voor de XM staat bij de linker veerbol in de buurt, kunnen wel degelijk haar scheurtjes hebben en een benzine lucht veroorzaken, kijk daar nog maar een keer naar en anders uitvoorzorg vervangen.

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  

pieter v6
< 100 berichten
Rank

Gepost: 20 december 2009 10:49 AM
  [ # 4 ]

ik had deze slangen al goed bekeken, je zou verwachten dat iets wat zoveel benzine lucht veroorzaakt gemakkelijk te traceren is, al is er een haarscheurtje waardoor benzine komt zou je dat toch moeten ruiken/voelen/zien. Ga zo maar een lange rit maken en kijken of het terugkomt. Maar kan het ook een filter zijn en waar zit die ergens?

Profiel  

eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4870

- Xsara Scootertje.
Gepost: 20 december 2009 11:57 AM
  [ # 5 ]

Het probleem is dat het bij een warme motor bijna niet te traceren is, het verdampt namelijk, mijn vaders tct heeft dit probleem ook gehad, hij heeft die slangetjes laten vervangen en heeft daarna geen last meer gehad.

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  

Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1649

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 20 december 2009 03:55 PM
  [ # 6 ]

Vaak zijn de aanvoer en retourslangen poreus als ze oud zijn. Heb het ook een keer gehad met de vorige V6 en mijn huidige V6, na het vervangen van de slangen en slangklemmen geen benzineluchtjes meer gehad.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  

pieter v6
< 100 berichten
Rank

Gepost: 20 december 2009 04:02 PM
  [ # 7 ]

nou heb de boosdoener toch gevonden, net een flinke rit gemaakt (in de sneeuw) en de lucht kwam terug, was dus toch gewoon een slang, en inderdaad, toen ik de kap opentrok zag ik hem zitten maar binnen een paar sec weer helemaal droog. Had nog slang liggen dus probleemje weer opgelost.

gr

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook