SM uitvoeringen
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 19 december 2009 10:53 AM

Ik zie de laatste tijd veel discussies over wat er nu wel of niet op welke SM hoort te zitten.

Zover ik begrepen heb zijn er een aantal uitvoeringen:
- EU
- USA
- IT

Wellicht nog meer.
Wat zijn nu precies de verschillen?
Een USA heeft natuurlijk een andere neus en standaard zijreflectoren. Een Italiaan weer andere knipperlichten.

Verder begrijp ik ook dat er verschillende kentekenplaat verlichting is geleverd op bepaalde uitvoeringen.

Zijn er nog grote verschillen terug te vinden in het interieur?
Afgezien dat in bepaalde landen een MPH meter geplaatst is.

Ik ben benieuwd hoe het allemaal zit Smile
Foto’s helpen natuurlijk altijd bij zoiets als dit.

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 19 december 2009 04:54 PM
  [ # 1 ]

motorisch gezien heb je de

In amerika
2.7 carbu automaat
3.0 carbu automaat

met afwijkende neus

De canadese versie had de eurpese neus ( denk ik) maar wet het speciale uitlaatsysteem.


De europese

2.7 carbu
2.7 injectie
3.O automaat

en een paar 100

3.0 liter carbu met gewijzigd blok.

3 liter bussen in een 2.7 steken gaat dus niet zomaar. Het hele blok is versterkt.

De italiaanse hadden wat verschillen in de lichten net zoals de belgische sm tegenover de franse
franse achteruitlichten zijn rood belgische wit.

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 19 december 2009 05:03 PM
  [ # 2 ]

In de USA had je natuurlijk ook de 2.7 handbak en 3.0 handbak hé.
Franse achteruitrij-lampen zijn oranje, niet rood.

Verder had je de CH en Noorwegen uitvoeringen met anti-smog-luchtpomp maar zonder de USA uitlaatspruitstukken, en hadden de CH sm’s het remsysteem van de USA Sm’s.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 19 december 2009 06:09 PM
  [ # 3 ]

klopt, rood - oranje als je kleurenblind bent wordt het moeilijk hé

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 20 december 2009 11:40 AM
  [ # 4 ]
waterman schreef:

Verder had je de CH en Noorwegen uitvoeringen met anti-smog-luchtpomp maar zonder de USA uitlaatspruitstukken, en hadden de CH sm’s het remsysteem van de USA Sm’s.

Wat is dat anti-smog systeem precies?

Is dat vergelijkbaar wat ik op mijn Duitse CX heb zitten met M25/667 blok?
Daar zit ook een soort circulatie systeem op om uitstoot te verminderen.

Is een originele NL SM gelijk aan een FR?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 20 december 2009 12:54 PM
  [ # 5 ]

Originele NL-sm’s verschillen ook weer van Franse. Achteruitrijlampen zijn anders bv.

Dat anti-smog-systeem is per land verschillend.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 20 december 2009 12:58 PM
  [ # 6 ]

Best een lastig verhaal dus al die verschillende uitvoeringen…

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 20 december 2009 03:05 PM
  [ # 7 ]

ja nu dat anti smog gedeelte halen de meeste mensen er wel uit denk ik.

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3704
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 20 december 2009 03:21 PM
  [ # 8 ]

Anti Smog systeem:
Geleverd in USA en Canada, en tot 9/72 ( d.w.z op de carburateurs) ook in Zweden en waarschijnlijk ook in Duitsland en Zwitserland.
Doel: Uitlaatgassen schoner maken ( of laten lijken).
Werking:Uitlaatgascirculatie naar de inlaat, onder de carbuartoren: geeft armer mengsel door vermenging en naverbranding van te rijke uitlaasgassen.  Werkt met pomp, die naast de Airoc pomp is gemonteerd.
Het systeem werkt volgens de weteelijke regels, met alleen carbu’s haalde je de USA emissie normen niet.
Bij vrijwel alle SM’s is het er af gehaald, want het verouderd erg snel ( lekkage of valse lucht aanzuiging), en dan wordt het een ramp om de craburateurs goed afgesteld te krijgen. Het kan goed werken.
De USA versie hebben ook andere staitionnair sproeiers, ik vermoed rijker, om de reciculatie to compenseren.

groet,
P

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 20 december 2009 04:34 PM
  [ # 9 ]

Mijn CH- SM, van 01-1974 met 3.0 motor had ook een anti-smog systeem. Direct, samen met de automaat, in de oud ijzerbak gesmeten Cool

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook