Help Kachel
Elvis
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 313

Gepost: 17 december 2009 05:47 PM

Hallo beste forumleden,

De AX van mijn vrouw heeft een probleem, de kachel geeft geen warme lucht in de auto. Waar ligt het probleem hij blaats wel koude lucht en op alle standen.

Wie weet raad

The King is in de building

Citroen C4 Grand Picasso 16VTI LPG G3 2011

Citroen C3 14 exclusief 2003

Profiel  

Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2864

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 17 december 2009 05:56 PM
  [ # 1 ]

De kachel van een AX wordt, net als in bijna alle auto’s, continue gevoedt met warm/ heet koelwater.
Het is de stand van het kleppenmechanisme (die je bedient middels de schuifjes in het dashboard) die ervoor zorgt dat de warme lucht de cabine in wordt geleidt of niet.
Als er voldoende koelvloeistof aanwezig is, zou ik het probleem dus zoeken in die schuiven; waarschijnlijk is er een bedieningsstangetje losgeschoten ofzo.
Daar kun je bijkomen als je de zijkanten van de middenconsole/ voetenbak even demonteert, is niet zo veel werk.
Succes!

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  

Rio97
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 367

- LN/LNA 11 RE Cannelle
- Xantia Turbo CT VSX break
Gepost: 18 december 2009 01:16 AM
  [ # 2 ]

Is dit jullie eerste winter met deze AX en nog niet eerder met de kachel aangereden?
Een lekkende kachelradiator wordt nog wel ‘s “opgelost” door in het motorcompartiment de toe en afvoer van de kachel eenvoudigweg door te lussen zodat er helemaal geen kvs meer door de kachel stroomt.
De toe en afvoer voor de kachel zit ongeveer achter het injectiehuis op het schutbord.
Bij de doorvoer is de toevoer naar de kachel de onderste slang. Dit wil ook nog wel’s omgedraaid worden bij een reparatie.

Groet, Rogier

Profiel  

Elvis
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 313

Gepost: 20 december 2009 03:50 PM
  [ # 3 ]

Bedankt voor jullie info ik ga erachter aan zodra het wat beter weer is en mijn arm weer kan bewegen en anders ga ik wel even naar de garage

The King is in de building

Citroen C4 Grand Picasso 16VTI LPG G3 2011

Citroen C3 14 exclusief 2003

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook