Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
de uitlaat heeft ook een duwtje gehad ? ene pijpje lijkt wat scheef…..
maar al met al is dat natuurlijk te overzien.
als er verder geen grote dingen aan zitten te komen (koppeling) best nette auto.
750 euro om die deuk te laten herstellen ?
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 27931
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
CX Turbo met ABS en airco is altijd leuk
Helemaal als het schuifdak achterwege is gelaten.
Leer hoeft van mij zo nodig niet, als het er origineel in zit leuk maar zeker geen must.
Ik vind de prijs nog best pittig met dit deukje.
De velgen even opknappen en je ben alweer een heel eind.
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Een bumper in die kleur is niet zo makkelijk aan te komen, denk ik…
En reken ook maar 4 nieuwe TRX’en want hij heeft er niet voor niets Alfa’s onder geschroefd…
En dan nog de nodige honderden euro’s om de turbo velgen te laten opknappen.
Antiroest behandeling 700 euro.
Al met al denk ik dat je rond de 7 mille uit komt, maar dan rij je wel in een heel bijzondere en fraaie turbo 2…
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
par eXeMple! schreef:Een bumper in die kleur is niet zo makkelijk aan te komen, denk ik…
En reken ook maar 4 nieuwe TRX’en want hij heeft er niet voor niets Alfa’s onder geschroefd…
En dan nog de nodige honderden euro’s om de turbo velgen te laten opknappen.
Antiroest behandeling 700 euro.Al met al denk ik dat je rond de 7 mille uit komt, maar dan rij je wel in een heel bijzondere en fraaie turbo 2…
ik zou eerst antiroesten, dan achterstallig onderhoud. ergens dat deukje een keer doen evt later die velgen. (T2 rijden op moderne inchers trekt mij steeds meer - hoewel die T-velgen verreweg de mooiste zijn !)
bumper gaat nog wel. 1x een paaltje of muurtje schuren en ......
dan spreidt je de kosten wat.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Hallo mijn naam is Rene,
Ben een aantal jaren zonder echte Citroen geweest (leasebak) en moet nu weer een eigen auto gaan aanschaffen.
Dit wordt een XM of een CX.
Nu vond ik deze op autotrack: http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occ_detail.detail?p_spr_id=205520161&p_type_lijst=RL&o_id=6535927
Kent iemand deze voiture?
Is dit iets?
Ik heb geen ervaring met de CX wel BX XM ID20F 2CV Acadiane AX!
Kan redelijk sleutelen!
Alvast bedankt!
Rene
Javel schreef:Hallo mijn naam is Rene,
Ben een aantal jaren zonder echte Citroen geweest (leasebak) en moet nu weer een eigen auto gaan aanschaffen.
Dit wordt een XM of een CX.
Nu vond ik deze op autotrack: http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occ_detail.detail?p_spr_id=205520161&p_type_lijst=RL&o_id=6535927Kent iemand deze voiture?
Is dit iets?Ik heb geen ervaring met de CX wel BX XM ID20F 2CV Acadiane AX!
Kan redelijk sleutelen!Alvast bedankt!
Rene
da’s een Croisette, wel apart.
Het Douvrin blok hoeft geen problemen te geven, mits het goed onderhouden is.
Let vooral op de bekende roestplekken, distributieriem, en je moet een eind komen.
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Dat weet je pas als je gaat kijken… Bij zo’n auto zijn er 3 dingen heel belangrijk; roest, roest en roest!
Haal de kunststof dorpels allemaal los en kijk goed of daar roest te ontdekken is, als dat zo is, moet je je ernstig afvragen of je deze auto mee wilt nemen.
Maar goed, dat zegt niets over deze specifieke auto, dat is allemaal op de foto’s niet te zien.
Succes!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Dank u heren! is het zo dat de latere CX en beter tegen roest zijn behandeld?
Zijn die kunststof dorpelbeschermers er makkelijk af te krijgen?
Rene
Totaal aantal Berichten: 27931
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Die kunstof kappen zijn er vrij makkelijk af te krijgen. Er zitten een soort plastic schroeven aan de onderkant.
Maar reken toch dat je snel een half uur verder ben om ze eraf te halen en weer terug te zetten.
Helaas weer niet met een schroevendraaier, daarom is het een beetje aanklooien.
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Javel schreef:is het zo dat de latere CX en beter tegen roest zijn behandeld?
Daar zou ik niet op rekenen…
Betere anti-roestbehandeling kennelijk vanaf modeljaar 1981.
Aangezien het daarvoor slecht was wil dat niet zeggen dat het daarna goed was.
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Arjan Verkade schreef:Die kunstof kappen zijn er vrij makkelijk af te krijgen. Er zitten een soort plastic schroeven aan de onderkant.
Maar reken toch dat je snel een half uur verder ben om ze eraf te halen en weer terug te zetten.Helaas weer niet met een schroevendraaier, daarom is het een beetje aanklooien.
wie golft er ?
met zoiets als een spike wrench kan je ze losmaken. die is voorzien van 2 pennetjes. die ronde dopjes waar die zwarte plastic dorpelkappen mee vastzitten hebben alleen 3 gaatjes, maar met grip op op 2 gaatjes krijg je ze ook wel los of vast.
tenminste met mijn spike wrench, past precies ! weet niet of de afstand tussen die 2 pennetjes en diameter van die pennetjes standaard is, maar mijne was de goedkoopste in ‘t rek en doet het !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Lijkt me dat ‘spikes’ een standaardmaat hebben… Ik vind dit de tip van de (komende) week! Ik ga gelijk zo`n ding kopen!
EDIT: ik heb er maar 2 besteld daar ik anders een toeslag van 6 euro moest betalen wegens te laag bestelbedrag, ik raak die 2e vast wel kwijt aan één of ander clublid!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
25trd schreef:Lijkt me dat ‘spikes’ een standaardmaat hebben… Ik vind dit de tip van de (komende) week! Ik ga gelijk zo`n ding kopen!
EDIT: ik heb er maar 2 besteld daar ik anders een toeslag van 6 euro moest betalen wegens te laag bestelbedrag, ik raak die 2e vast wel kwijt aan één of ander clublid!
mijne was ws. iets van 5 euro of zo. niet zo’n dure uitvoering als die in die link.
je draait dus wat eccentrisch tov het middelpunt van die zwarte doppen, maar dat gaat wel.
of je neemt zo’n zwarte dop mee naar een golf winkel. even passen.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
par eXeMple! schreef:En dan nog de nodige honderden euro’s om de turbo velgen te laten opknappen.
Recht toe recht an velgen laten doen, kost E 80,- per stuk bij de Velgendokter in Uden. Als er iets meer moet gebeuren, loopt het langzaam op. Ik denk, dat je voor Turbovelgen voor E 100,- per stuk klaar bent. Geen reden om zo’n mooie GTI turbo te laten staan, denk ik.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl