Ik heb eigenlijk meer met cx-en dan met computers, vandaar mijn onhandigheid. Er zit de bekende bruinachtige stoffen bekleding in. Helemaal heel gelukkig, evenals de deurpanelen. En hij heeft airco, deze zou werkend zijn maar wat lastig uitproberen zo

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
l.wenting schreef:
Ik zal eens kijken of het lukt met de plaatjes.
Volgens mij ken ik deze GTI met Morettes van leboncoin uit de tijd dat ik ook nog aan het zoeken was. Stond op de foto wat stoffig in een garage of schuur. Kan dat kloppen?

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Ow okay…
Keurig net interieur zeg!
par eXeMple! schreef:Ow okay…
Keurig net interieur zeg!
Dank je, dat is ook één van de redenen waarom ik de km stand wel vertrouw. Zoals wel vaker, helaas in tegenstelling als belooft door de verkoper, zit er geen documentatie bij die de km stand bewijst. Dus moest ik het maar doen met dat wat je ziet.
Aan de pedaalrubbers te zien is het waarschijnlijk geen 100 000 méér.

Totaal aantal Berichten: 3907
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Sable Doré schreef:Aan de pedaalrubbers te zien is het waarschijnlijk geen 100 000 méér.
tja, ik weet wat die kosten, heb ze net vervangen. dus dat is niet het beste criterium om een wagen in te schatten. dan heeft mijne pas 1000 km op de teller
maar mooie wagen. hoe meer ik ze zie, hoe mooier ik de kleur ga vinden !
wel een authentieke vroege jaren ‘80 CX kleur.
en met middenarmsteun, ik ben er zelf blij mee.
zijn je morettes nog goed ? mbt de reflector ? zo niet, niet afdanken. kan lastig zijn om goede losse koplampen te vinden. je kan ze zelfs na laten chromen van binnen.
maar ach, datis slechts een detail van de wagen. er komt nog genoeg werk en dingetjes om een auto van dat bouwjaar goed rijdende te houden/krijgen.
blijft hij op benzine of naar LPG ?
suc6 ! we horen de rest graag.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Totaal aantal Berichten: 7588
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gefeliciteerd, mooie auto. Dat armsteuntje mis ik altijd nog in mijn CX.
En de XJ6 S3 vind ik de mooiste Jaguar ooit. ‘t Is dat ik ‘t niet durf ... Waarom eigenlijk - wat kan er nou meer aan kapot dan aan een CX? Kun jij ‘s morgens eigenlijk wel kiezen waarmee je vertrekt?
Zoals bekend, was ik al enthousiast over de auto Léon. Ik hoop, dat de auto in het echt er ook goed uitziet. Helemaal zekerheid krijg je nooit om de staat in te schatten aan de hand van foto’s. Maar die geven meestal wel een indruk, die in werkelijkheid wordt bevestigd. De foto’s waren wat mij betreft eerlijk en ik geloof, dat de inschatting juist was, als ik je reactie zo mag lezen.
Zijn je spiegels (met name de rechter) elektrisch of mechanisch zijn ? Ik zie zo’n knop zitten, maar dat zegt niet alles. Plaats je de foto met antwoord in het spiegel-topic ?
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Totaal aantal Berichten: 3907
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Robin Visser schreef:
Zijn je spiegels (met name de rechter) elektrisch of mechanisch zijn ? Ik zie zo’n knop zitten, maar dat zegt niet alles. Plaats je de foto met antwoord in het spiegel-topic ?
zo’n metalen pookje had ik in mij Visa - dus mechanisch.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
cx25gtit2 schreef:zijn je morettes nog goed ? mbt de reflector ? zo niet, niet afdanken. kan lastig zijn om goede losse koplampen te vinden. je kan ze zelfs na laten chromen van binnen.
Voor het geval de Morettes blijven: je kunt ze ook vrij eenvoudig zelf opknappen. Dat doe je met Alclad chroom nadat je de los zittende stukken ‘chroom’ hebt afgeweekt met remolie. Zoek even naar het topic over de achterlichten van een SM. Daar staat een verwijzing naar een artikel op het Duiste SM-forum. Ik moet er nog mee aan de slag voor mijn achterlichten.
In tegenstelling tot de meesten vind ik de Morettes wel mooi. Ze zijn nog helemaal heel dus die blijven er wel op. Verder moet een auto wat mij betreft origineel gelaten worden. Robin, ik wist niet dat de spiegels electrisch konden zijn in 1983, dat moet ik nakijken, maar ik geloof van niet.
Wat de xj betreft; die komt als enige op het zelfde niveau qua comfort en uitstraling als een cx. Van alle auto’s die ik in bezit heb gehad of gereden heb steken deze twee er toch wel met kop en schouders bovenuit. Het is eigenlijk verder niet met elkaar te vergelijken behalve dan dat het alletwee sleutelauto’s zijn.
Ik ben trouwens benieuwd naar ervaringen van anderen met betrekking tot het kopen van een cx louter op basis van plaatjes. Hoe ging het bij hen? :
Nou, met alle respect voor mijn geliefde dame, maar een XJ is toch echt wel van een niveautje hoger. Ik heb ooit in een serie 2 5.3 l (12 cilinder) gereden en dat was echt een feest. Wat mij betreft in Citroënland alleen door de SM geëvenaard. Met afstand mijn 2 favoriete automerken…
En wat betreft het kopen vanaf foto’s, moet je re rekening mee houden, dat er altijd wat narigheid kan zijn. Maar foto’s geven een indruk. En de indruk is meestal een aardige weergave van de werkelijkheid. Ik ben al vaker betrokken geweest bij het halen van CX-en op deze manier. Het is nog nooit tegengevallen.

Totaal aantal Berichten: 27947
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zo heb ik mijn CX ook gekocht, de foto’s en het verhaal op MP gaven mij een goede indruk.
Robin Visser schreef:Nou, met alle respect voor mijn geliefde dame, maar een XJ is toch echt wel van een niveautje hoger. Ik heb ooit in een serie 2 5.3 l (12 cilinder) gereden en dat was echt een feest. Wat mij betreft in Citroënland alleen door de SM geëvenaard. Met afstand mijn 2 favoriete automerken…
Je hebt wel gelijk maar ik vond enige bescheidenheid en respect voor ons aller geliefde cx wel op zijn plaats hier op het forum.