Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 16-08-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
Nog een vraagje over mijn occasion C5.
De automaat schakelt heel vloeiend op, zowel in normaal als in sportstand.
Terugschakelen van 4 naar 3 is ook vloeiend, van 3-2 een klein schokje maar van 2-1 een wat grotere schok(je). Is dit normaal gedrag ?
Het is voor het eerst dat ik een automaat heb, dus ervaringen van jullie helpen me als ik straks een afloop-garantiekeuring laat doen.
Gr. Ronald
Ps. Die sportstand op de automaat doet echt wonderen voor de performance van de auto, maar is ook dramatisch voor mijn portomonnaie. Van een zoevende limo, naar een wolf in schaapskleren, met één druk op de knop, mooie bak.
C6 2.7 V6 HDI Exclusive, BVA6, 10/2006, 180.000 km, Blue Mauritius Nacre, ORGA 10914CJ
Jinba Ittai Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, ‘04 Mazdaspeed Miata, 42.000 mijl
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia en 3x C5)
http://images.spritmonitor.de/477229_5.png
Re: Automaat en terugschakeling
Ronald_Xantia schreef:Nog een vraagje over mijn occasion C5.
De automaat schakelt heel vloeiend op, zowel in normaal als in sportstand.
Terugschakelen van 4 naar 3 is ook vloeiend, van 3-2 een klein schokje maar van 2-1 een wat grotere schok(je). Is dit normaal gedrag ?
Het is voor het eerst dat ik een automaat heb, dus ervaringen van jullie helpen me als ik straks een afloop-garantiekeuring laat doen.Gr. Ronald
Ps. Die sportstand op de automaat doet echt wonderen voor de performance van de auto, maar is ook dramatisch voor mijn portomonnaie. Van een zoevende limo, naar een wolf in schaapskleren, met één druk op de knop, mooie bak.
Mijn 2.2HDI schakelt vlotjes en héél vloeiend, zowel opwaarts als neerwaarts. Ik voel helemaal geen schokken (zelfs geen kleintjes) zowel in de normale stand als in de sportstand. Ik heb meerdere malen grotere automatische limos gereden zoals BMW528 om er eentje te noemen (huurwagens) en mijn C5 automaat moet op geen enkel punt onderdoen hoor. Laat misschien de software can jou C5 effe updaten.
PS. Ik hoorde dat de automaat van een 2.0HDI minder vlot schakelt, maar dat is van horen zeggen - dat heb ikzelf nooit getest (dus met een korreltje zout nemen hé).
C5 2.2HDI Automaat Exclusive
+
Renault Twingo Initiale automaat
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 16-08-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
Re: Automaat en terugschakeling
Frenchie schreef:Ronald_Xantia schreef:Nog een vraagje over mijn occasion C5.
De automaat schakelt heel vloeiend op, zowel in normaal als in sportstand.
Terugschakelen van 4 naar 3 is ook vloeiend, van 3-2 een klein schokje maar van 2-1 een wat grotere schok(je). Is dit normaal gedrag ?
Het is voor het eerst dat ik een automaat heb, dus ervaringen van jullie helpen me als ik straks een afloop-garantiekeuring laat doen.Gr. Ronald
Ps. Die sportstand op de automaat doet echt wonderen voor de performance van de auto, maar is ook dramatisch voor mijn portomonnaie. Van een zoevende limo, naar een wolf in schaapskleren, met één druk op de knop, mooie bak.
Mijn 2.2HDI schakelt vlotjes en héél vloeiend, zowel opwaarts als neerwaarts. Ik voel helemaal geen schokken (zelfs geen kleintjes) zowel in de normale stand als in de sportstand. Ik heb meerdere malen grotere automatische limos gereden zoals BMW528 om er eentje te noemen (huurwagens) en mijn C5 automaat moet op geen enkel punt onderdoen hoor. Laat misschien de software can jou C5 effe updaten.
PS. Ik hoorde dat de automaat van een 2.0HDI minder vlot schakelt, maar dat is van horen zeggen - dat heb ikzelf nooit getest (dus met een korreltje zout nemen hé).
Betreft hier een V6 uit 07/2002 met 148.000 op de teller.
Enige slijtage aan de bak mag dan natuurlijk, maar ik probeer te achterhalen of hier een serieus probleem aan zit te komen.
Zie ook mijn draadje over automaat en parkeerstand.
Gr. Ronald
C6 2.7 V6 HDI Exclusive, BVA6, 10/2006, 180.000 km, Blue Mauritius Nacre, ORGA 10914CJ
Jinba Ittai Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, ‘04 Mazdaspeed Miata, 42.000 mijl
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia en 3x C5)
http://images.spritmonitor.de/477229_5.png
Yep, ik heb een 2.0 HDI met automaat en vooral terug van 2 naar 1 net voordat je stilstaat eigenlijk voel je een schokje. Niet dramatisch maar je voelt het wel. Verder niets dan lof over de automaat, ze hadden alleen de 3e versnelling iets langer mogen maken, die schakelt nu precies bij 80 en dat is vrij vervelend als je achter iemand rijdt die de hele tijd tussen de 75 en 85 rijdt.
En inderdaad, de sportstand is fantastisch, zelfs met maar 110 PK. Altijd vol in het goede Turbo gebied.
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat