





















Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
par eXeMple! schreef:Nog wat nieuwe foto’s uit Spanje gekregen.
Informatie van de eigenaar:
Ze staat al enige tijd (hoe lang weet ik niet) in een garage. Heeft geen Spaanse APK (ITV) meer, maar zou dat zonder enig probleem weer moeten kunnen krijgen. En er moeten wellicht wat nieuwe sapjes toegediend worden voordat ze langere afstanden kan rijden. De foto’s zouden alle schade en roest moeten laten zien…Er zit nog het nodige bij: een roof rack, een set koplampen en achterlichten, een set wielen met banden, 2 witte achterdeuren die goed zijn, en een dashboard(?)
Omdat er serie 2 spiegels op zitten, zou het kunnen zijn dat de voordeuren al eens vervangen zijn. De spiegels zijn ook bleu romantique en die kleur is imo niet op serie 2 geleverd.
Dashboard kan je volgens mij van een CX af halen, maar zeker weten doe ik het niet. Bleu Romantique werd wel op de serie 2 geleverd, maar alleen in de vroege jaren: 85 en 86.
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
is dit dan misschien iets?
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250










Totaal aantal Berichten: 943
Geregistreerd: 23-08-2005
- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Is een familiale….








Totaal aantal Berichten: 753
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
par eXeMple! schreef:
Ik wist trouwens niet dat de achterhoofdsteunen van de break ook drukknopen hadden.
Ja hoor, hoort zo.
Ik zou voor dit hok niet naar Bilbao afreizen, dat zie ik ook.
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Drie breaks turbo diesel te koop. Die eerste is een 84 of 85-er. Ten noorden van Parijs. Ik ga eens informeren.
Motorkap is niet in topconditie meer. En er zitten serie 2 koplampen in. En er zitten zo te zien serie 2 VIP voorstoelen in.
Edit: antwoord gekregen. Is een 84’er. De motor is 10.000 km geleden gereviseerd. Er zijn een aantal punten met roest die aandacht behoeven… Geen airco…










Totaal aantal Berichten: 943
Geregistreerd: 23-08-2005
- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Een break uit 1982.
Wel in het zuiden van Frankrijk.
En nog een knalgele turbodiesel uit 1986 in Duitsland
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Ha leuk ding die gele… Zum ausschlachten… Wat kan je daarvan verwachten?
Enneh, keine Klimaanlage…
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
TGI Break uit 1990 in het zuiden van Duitsland, met airco. Gek dat ze hem als Familiale met 8 zitplaatsen te koop aanbieden, terwijl het volgens mij toch echt een break is…
Wat zit er achter die stukjes isolatietape bij de achterdeur…?
Tja, als het geen diesel is, dan wil ik ‘m toch echt op gas gaan rijden en dan is de wegenbelasting natuurlijk killing…
En een hele nette TRI Break op ebay in de buurt van Karlsruhe. Geen airco en zelfde kostenplaatje verhaal als boven.


























Totaal aantal Berichten: 7588
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Als ik nou iets avontuurlijker was en een grotere garage zou hebben - die TRI ziet er wel netjes uit. Nou ja, laat ik het voorlopig maar even bij m’n prestige houden. Iets minder kans dat ik de auto misbruik als ik weer eens naar ‘t stort moet.
En wat is dat nou toch dat mensen de die ‘tassen’ aan de voorstoelen zo ontzettend misbruiken? In die TGI lijkt het wel of er balonnen in zitten. Ziet er toch niet uit?
bonetone schreef:Een break uit 1982. Wel in het zuiden van Frankrijk.
Dit lijkt me wel een knappe break. Jammer, dat de plaatwerker er even z’n best op moet doen. Maar dat kan best meevallen. En omdat het alleen om de onderkanten gaat, hoe je niet alles te spuiten en kun je volstaan met onder de strip.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Thx. Van nummer 1 kan je foto’s bekijken op pag. 6 van dit draadje.
Nummer 2 hebben we ook al eens eerder gezien in dit draadje. Is ook nog op ebay aangeboden geweest, 0 biedingen.
Beide hebben tegen dat het platte diesels zijn en ik wil toch echt een turbo. Bovendien is de turbo met airco als extra leverbaar geweest en dat wil ik ook.
Mijn wensenlijstje is:
- Belastingvrij (of wordt het nog…)
- Turbo diesel (benzine op lpg is een optie. Dan liefst een 2.4 of 2.5, evt. automaat)
- Break, geen familiale
- Airco (wellicht leeg of defect, maar wel aanwezig)
- (Vrijwel) roestvrij
Ik heb geen haast, ze komt wel voorbij…

























Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
De breaks die ik heb gezien hebben allemaal geen hoofdsteunen of later aangebrachten.
De serie 2 25TRi/TGi en TRD Turbo breaks hadden in ieder geval standaard een deelbare achterbank met 3 hoofdsteunen achter. Ik weet zo uit mijn hoofd niet hoe dat bij de serie 1 zat.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Bij de late serie 1 (‘84/‘85) iig wel.
Ik heb bij Limoges nog een zo goed als roestvrije Collet break ambulance staan 1984. Het vervelende punt zijn de draagarmlagers achter. Frans kenteken +/- 180.000km. Starten, lopen en zweven. Misschien iets voor jou?