3 van de 3
 < Vorige 1 2 3

Waar komt dat vocht vandaan?
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 20 december 2009 11:34 PM
  [ # 31 ]

Ik vraag me al lange tijd af hoe je een achterruit kunt vervangen bij een exemplaat dat gewoon normaal goed vast zit.
Ik wil nl graag mijn achterruit verwisselen om werkende achterruitverwarming te krijgen.
Iemand enige tips?

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3907

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 21 december 2009 12:03 AM
  [ # 32 ]
puffel schreef:

Ik vraag me al lange tijd af hoe je een achterruit kunt vervangen bij een exemplaat dat gewoon normaal goed vast zit.
Ik wil nl graag mijn achterruit verwisselen om werkende achterruitverwarming te krijgen.
Iemand enige tips?

iets OT ....

maar ik zou eerst de draden die slecht contact maken doorverbinden met electroverf.
beetje gedoe vanaf de hoedenplank schuin omhoog, maar gaat wel.

met de ruit er uit halen heb ik geen ervaring.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  

Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6503

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 21 december 2009 10:13 AM
  [ # 33 ]
puffel schreef:

Iemand enige tips?

Het enige dat ik weet is dat we destijds voor de onvolprezen “CX 2008” (God hebbe haar ziel) op Citromobile de achterruit eruit hebben gehaald (of liever: hebben laten halen, door Beau) met zo’n ijzerdraadje met twee handgreepjes eraan, en daarmee de kit als het waren door te zagen.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 21 december 2009 11:29 AM
  [ # 34 ]
Mulder schreef:
puffel schreef:

Iemand enige tips?

Het enige dat ik weet is dat we destijds voor de onvolprezen “CX 2008” (God hebbe haar ziel) op Citromobile de achterruit eruit hebben gehaald (of liever: hebben laten halen, door Beau) met zo’n ijzerdraadje met twee handgreepjes eraan, en daarmee de kit als het waren door te zagen.

dat was een leuke one-off. is er helaas niet meer…..? jammer. 

dat kit zagen met speciaal snijdraad is bij mij gebeurd voor de zijruitjes. is gewoon lastig, maar lukt wel. kit doorprikken, draad erdoor en 1 persoon binnen en 1 buiten. achterruit zal wel hetzelfde gaan. hoefde toen niet.
maar de verwarmingsdraden zijn niet te herstellen ?

van dat snijdraad heb ik nog wel wat liggen ergens, maar kan je overal oppikken.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  

Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5231

Gepost: 21 december 2009 11:56 AM
  [ # 35 ]

Wat ook kan. is op de wijze waarop ik een tijdje terug een SM-voorruit heb verwijderd uit een wrak. Dat heb ik gedaan met een groot uitschuifbaar breekmes. Die schuif je bijna helemaal uit. Je begint met steeds 2 snedes maakt, die tezamen een ‘V’ vormen. Zo snij je eerst materiaal weg. Zodra er voldoende ruimte is, snij je dwars door de kit heen. In één keer, gaat te stroef. Je mes klemt dan in de kit.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  

TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2355

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 22 december 2009 02:30 AM
  [ # 36 ]
puffel schreef:

Iemand enige tips?

Heb even gegoogled….....durf het forum bijna niet noemen Neutral

Van het TDI forum:

Jaap, Bison heeft een lijm dat heet Bison Elektro, dat kun je hier voor gebruiken

Jaap, Bij de meeste ramen liggen de lijntjes bovenop het glas.
Je moet voorzichtig de topcoating wegkrabben en dan kan je met de lijm een nieuw lijntje leggen.

Barthezz, Ik heb vandaag de Bison electro lijm gekocht (24,95EUR) bij de lokale automatrialenzaak. Morgenochtend ga ik het aanbrengen.

Je moet de auto van te voren goed warmstoken (dus lekker een stukkie touren met de verwarming VOL open. Daarna het goedje aanbrengen en vervolgens 12uur lang laten uitharden en dan mag de achterruitverwarming ook niet aan.

Ik zie in mijn verwarmigslijnen een soort kleine onderbreking (Zal wel iets langs geschaafd zijn denk ik). Volgens mij als je rustig heel de lijn nakijkt kom je vanzelf de onderbreking/slechte plek tegen.

Jaap, Dit probleem treedt vroeg of laat bij elke auto op waar de verwarming op de ruit zit en niet erin.
Als je van binnen naar buiten kijkt, dan zie je vanzelf waar de lijn onderbroken is.
Overigens kan dit niet een kortsluiting zijn, want de verwarming word juist zo warm omdat ie zelf in feite al een kortsluiting is.

Paar tipjes:
Maak nadat je de vlak bij de beschadigde plaats een stukje van de verwarming hebt blootgelegd, even heel goed schoon met een ontvettings middel.
Plak dan wat smalle schilderstape langs de verwarming, zodat je zometeen met de lijm niet al te secuur hoeft te werken.
Trek die tape er gelijk af als je klaar bent met de lijm aanbrengen, want als je dat
probeert als de lijm gehard is gaat dat natuurlijk helemaal fout.

Die lijm is nogal duur, 25 euro voor een paar gram.
Dat komt omdat het geleidende materiaal dat erin zit bestaat uit zilver, dat uitstekend geleidt.
En das dus duur.

Barthezz, Ik heb het aan het begin van de middag aangebracht, en aan het eind van de middag helemaal netjes gemaakt, zodat je totaal niet kan zien dat het gerepareeerd is. En net even getest… en alles werkt weer nu! 

Kortom het is mij die 25EUR wel waaard.
Trouwens, in de verpakking zit 3gram (je hebt maar een halve druppel nodig om 3 verwarmingslijnen te repareren).

Aanrader!

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 22 december 2009 09:32 AM
  [ # 37 ]

ik had nav de vraag hierboven een linkje geplaatst (zie post 32) naar mijn draadje, zie ookhier met foto.

wordt dus wel meer gebruikt voor dit doeleinde. ik had dit zelf een keer ergens bij een collega CX rijder op zijn site gelezen dacht ik.

en ik heb de draadjes niet opgeschuurd zoals hierboven beschreven.

Profiel  

Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6503

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 22 december 2009 10:05 AM
  [ # 38 ]

Off topic (sorry, maar het onderwerp ligt me te na aan het hart om niet te antwoorden):

dat was een leuke one-off. is er helaas niet meer…..? jammer.

Nee, helaas. Na Citromobile heeft ze nog gefigureerd tijdens La Fete des Limousines in Bruchem, en daarna is ook deze CX ten prooi gevallen aan de demontage. Dat had voor de bouwers niet gehoeven, maar dat zal je niet verbazen.

Wat rest zijn de foto’s en de herinnering aan een zeer geslaagde beurspresentatie (en veel plezier tijdens de bouw).
Mogen haar onderdelen voortleven in onze CX-en… Wink

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  

puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 22 december 2009 12:50 PM
  [ # 39 ]

OT of niet, ik ben inmiddels wijzer, thanks! Wink Ik ga het gewoon een keer proberen die ruit overzetten, want ik heb nog nooit zo’n slechte achterruitverwarming gezien, die is absoluut niet meer te herstellen.Jammer dat het nu te koud is om te sleutelen.

Profiel  

3 van de 3
 < Vorige 1 2 3

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook