He bedankt. Dit wist ik niet. Die van mij loopt ook iets te snel.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Vanavond het voor het donker werd even de vloeistoffen gechecked. Moest een beetje LHM bij. Pak de bijvulfles uit het reservewiel en zie een grote plas groen onderin het wiel liggen ...... lekkage door lekkende fles.
Zoals heel vaak heeft elk nadeel zijn voordeel. Na de lekke band van enige tijd terug nog geen tijd gehad om het nieuwe reservewiel schoon te maken. Maar de zwarte prut blijkt goed op te lossen in de LHM. Kon het wiel nu met groot gemak met een doek schoonvegen.
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Erict schreef:Vanavond het voor het donker werd even de vloeistoffen gechecked. Moest een beetje LHM bij. Pak de bijvulfles uit het reservewiel en zie een grote plas groen onderin het wiel liggen ...... lekkage door lekkende fles.
Zoals heel vaak heeft elk nadeel zijn voordeel. Na de lekke band van enige tijd terug nog geen tijd gehad om het nieuwe reservewiel schoon te maken. Maar de zwarte prut blijkt goed op te lossen in de LHM. Kon het wiel nu met groot gemak met een doek schoonvegen.
LHM is inderdaad een uitstekend schoonmaakmiddel. Overal waar je LHM morst wordt het weer blinkend schoon.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Brian schreef:
LHM is inderdaad een uitstekend schoonmaakmiddel. Overal waar je LHM morst wordt het weer blinkend schoon.
Vertel dat maar niet aan m’n vrouw, anders ben ik binnenkort mijn LHM kwijt.
Vrijdagochtend, het is lekker koud. Desondanks start de leasedame vlot en komt normaal op rijhoogte. Berg sneeuw weggeveegd en gekrabd en voorzichtig weggereden op de bevoreren ondergrond. Twee bochten verder een brandende LHM lamp en direct daarna stuiterende effecten, de voorkant is helemaal ingezakt. Voorzichtig over de verkeersdrempels weer teruggestuurd naar huis.
Eenmaal terug voor de deur komt de auto tergend langzaam omhoog aan de voorkant. Kijkje is het LHM vat levert een hoop luchtbellen op en een pisstraaltje retour. De vrouw maar even lief aangekeken en ik mocht met de Swift naar het werk. Wel weer een auto sneeuw- en ijsvrij maken.
Gisterochtend verder op onderzoek, starten, wederom geen druk, zowel voor als achter wilde niet in de rijstand komen en LHM druklamp bleef voortdurend branden. De ontlastschroef op de HD regelaar maar even openzetten. Na wat passen en meten in de diepte, blijkt steeksleuteltje 12 erop te passen. Met schroef open komt er eindelijk sputterend wat retour in het vat. Wachten op volle straal en handeling enkele malen herhaald, met als uiteindelijk resultaat dat de dame, zie het langzaam, weer in de rijstand komt.
Na nog wat ochtendgymnastiek vind ik het verantwoord om de rit naar de garage te beginnen. Daar is de conclusie al snel: overleden HD pomp. Er wordt een ander exemplaar opgeschroefd en driftig ontlucht. Tegelijkertijd nog even de slangen van het ruitensproeiers vervangen, want die hadden ook hun beste tijd gehad. Na deze operaties een beter verende en sturende dame ( pomp was blijkbaar al wat langer niet al te best meer, ondanks altijd snel opstijgen ) met ook weer goed zicht. En da’s toch ook wel lekker in het huidige winterpekelweer.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Goed bezig, waar heb je de nieuwe pomp vandaan?
Citroen!
‘t Is en blijft een leasewagen van DS Advies, oftewel de pomp komt uit het schap aldaar. Volgens de mannen daar een goede gebruikte, geen gereviseerde dus.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Ok, bedankt voor het antwoord.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Erict schreef:‘t Is en blijft een leasewagen van DS Advies, oftewel de pomp komt uit het schap aldaar. Volgens de mannen daar een goede gebruikte, geen gereviseerde dus.
Typisch robert. Weer een half gare pomp erop zetten ipv een goede gereviseerde…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Beter een goed werkende tweedehands (kun je op druk zetten en kijken hoe lang ie op druk blijft) dan een slecht gereviseerde… (de echte goede kosten best wel veel geld…)
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Eens.
Monteer een CX pomp. Perfect. BTW, mijn chyparse revisie pomp doet het ook al weer 100.000+ km!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
repelsteeltje schreef:Beter een goed werkende tweedehands (kun je op druk zetten en kijken hoe lang ie op druk blijft) dan een slecht gereviseerde… (de echte goede kosten best wel veel geld…)
Dat was ook het motto. De ervaring met gereviseerde pompen is niet altijd even positief. Van een goede gebruikte blijk je vaak langer plezier te hebben dan van een gereviseerde.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Die van Citrotech zijn echt goed, en daarnaast krijg je garantie.
Het magazijn van de DS-club verkoopt ook de pompen van Citrotech. Wel je LHM verversen natuurlijk!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Die chyparse ook sinds ze rvs huizen gebruiken. En met garantie!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Vanaf vandaag is m’n DS23 weer nieuw:
Maar nu even zonder gekheid, behalve dat de teller weer een keer rond is, is er recent wat serieus onderhoud gepleegd aan de DS. Trillen bij optrekken is verdwenen, door vervanging van de tripoide rechtsvoor. Achter nieuwe veerbollen en weer schoongemaakte en ingevette veerkogels en -stangen. Irritante rammel uit het dashboard verholpen, vulpijp weer goed vastgezet op de tank en een grote beurt.
Helaas was de achtervering na alle aandacht nog niet optimaal, vering was aanwezig, maar de slag was (voor het gevoel) te kort. Gelukkig bleek een lekkende lekzak linksachter naar de oplossing te leiden. Bij het vervangen van de lekzak zagen we dat de retourstroom niet voldoende werd afgevoerd richting het vat. Perslucht erop gezet totdat het ging borrelen in het vat en de dame veert weer zoals een DS hoort te veren.
Kortom de tellerstand is niet alleen nieuw, maar de dame rijdt ook weer als een nieuwe.