Totaal aantal Berichten: 4303
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Wie weet waar ik de houders die je op de accu monteerd voor de spanningsregelaar kan kopen?
Kan ze nergens vinden en ik denk dat ze allemaal hetzelfde zijn van 2CV/GS enz..
Totaal aantal Berichten: 4569
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Van een 2cv kan ik me herinneren dat er op de accu zelf een aanpassing zat waarin je de spanningsregelaar schoof. Dus niet een los onderdeel.
Jeroen
Bedoel je deze ??? o.a. bij dirk sassen of chyparse
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Ik weet dat ze bij http://www.duckservice.nl/ die dingen laten maken van rvs.
kostten geloof ik maar een paar euro.
Kun je vastmaken aan t schutbord of met een beetje sikaflex oid aan de accu.
“en als het niet past, dan maken we het pas!”
Totaal aantal Berichten: 1173
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Je kunt natuurlijk ook een dun metalen plaatje knippen en de randen een beetje taps omvouwen zodat je spanningsregelaar er perfect in past.
Maak er gelijk 2, boor 2 gaatjes en gebruik 2 klinknagels in je schutbord en 1 in je spatbord bijvoorbeeld voor je reserver exemplaar. Of op je accu lijmen als je dat mooier vindt.
Mijn eendje rijdt er al mee rond sinds 1987…
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
toniclight schreef:Van een 2cv kan ik me herinneren dat er op de accu zelf een aanpassing zat waarin je de spanningsregelaar schoof. Dus niet een los onderdeel.
Jeroen
Ja , maar dan moet je een nieuwe accu kopen met zo’n uitsparing. Als die nog gemaakt worden.
Ik heb ooit op een beurs van die losse houders gezien , helaas toen niet mee genomen.
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
citroen23 schreef:Bedoel je deze ??? o.a. bij dirk sassen of chyparse
Nee , die niet.
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
motomotie schreef:Ik weet dat ze bij http://www.duckservice.nl/ die dingen laten maken van rvs.
kostten geloof ik maar een paar euro.
Kun je vastmaken aan t schutbord of met een beetje sikaflex oid aan de accu.
Ga ik eens proberen , dank je.
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
puffel schreef:Je kunt natuurlijk ook een dun metalen plaatje knippen en de randen een beetje taps omvouwen zodat je spanningsregelaar er perfect in past.
Maak er gelijk 2, boor 2 gaatjes en gebruik 2 klinknagels in je schutbord en 1 in je spatbord bijvoorbeeld voor je reserver exemplaar. Of op je accu lijmen als je dat mooier vindt.
Mijn eendje rijdt er al mee rond sinds 1987…
Prima idee , alleen ga ik niet boren in de auto waar die voor bedoelt zijn. Vind ik een beetje zonde.
Maar bedankt voor de tip.