Ik heb in 2003 alle benzineslangen vervangen en dat was een klusje van een half uurtje. Gewoon wat slangen op de juiste lengte knippen en goed vastzetten met slangenklemmetjes.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Dus we hebben de volgorde: metalen aanvoerleiding onder auto - slang - brandstofpomp - slang - flowmeter - slang - carburateur - (retour)slang - metalen retourleiding onder auto. Heb ik dat correct? Is dit alles een beetje goed te zien in deze donkere dagen?
Ik zie nu Wouter’s reactie. Blijkbaar zijn die slangen in 6 jaar tijd behoorlijk vergaan…
Totaal aantal Berichten: 3837
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Het lastige is dat de diameters verschillen.
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Vertel, vertel?
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 05-04-2009
- C5 Tourer V6 HDI Exclusive
het verschil van de diameters van slangen heb ik wel eens opgelost door een universeel benzinefiltertje te plaatsen.
is natuurlijk een tijdelijke oplossing
Totaal aantal Berichten: 3837
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Aanvoer gaat van staal 10 naar 8 op de pomp, retour gaat van 8 staal naar 6 op de carb of flowmeter.
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gaat dat dan wel goed met standaard brandstofslang? Op 1 punt zou 8 mm te wijd zijn, naar ik begrijp…
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 05-04-2009
- C5 Tourer V6 HDI Exclusive
Als je een paar verschillende diameters slang meeneemt(bv 8, 6 en 10 mm), een paar soorten slangklemmetjes en evt een paar filtertjes. Dan kan je met logisch nadenken heel ver komen.
Je kan op het filter op 1 kant bv 8mm slang aansluiten en op de andere kant een slang van 10mm, hiermee kan je de dikte verschillen oplossen
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
True, heb je gelijk in. Ik loop een beetje te zemelen, ben toch een beetje een schijterd die graag van tevoren weet waar die aan toe is. Ik rij niet voor niets in een diesel.
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 05-04-2009
- C5 Tourer V6 HDI Exclusive
snappen we, het heeft ook geen zin om voor niets naar de andere kant van NL te rijden. Je kan natuurlijk ook de situatie eerst bekijken en dan bij de lokale brezan (of iets dergelijks) de materialen kopen. Dit spul hebben ze overal
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Och, als het spul te betalen is ga ik niet op een metertje meer of minder kijken. Maar die tip van het benzinefilter is wel een goede, thanx!!
Heb trouwens in tijden niet meer zo intensief gepost.
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 05-04-2009
- C5 Tourer V6 HDI Exclusive
succes! en goede reis!
Ik kan me herinneren dat ik in 2003 een beetje heb lopen kloten met de diameter. De slangen die ik had gekocht waren niet van dezelfde diameter als de originele, maar het paste wel op de flowmeter en carburateur.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 3837
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
winnetou schreef:Och, als het spul te betalen is ga ik niet op een metertje meer of minder kijken. Maar die tip van het benzinefilter is wel een goede, thanx!!
Heb trouwens in tijden niet meer zo intensief gepost.
Het spul is niet duur. Op peter z’n ex vert cali 16TRS hebben we gewoon 8mm op die 10mm staal gestoken en de 6 op de acht (geloof ik, of was dat met een filtertje..)
Bij m’n digit heb ik verloopjes gebruikt. Van 10 naar 8 middels een luchtslang koppeling en van 6 naar 8 met een gewoon verloopje.
Vooral bij de aanvoer was dat wel makkelijk want die 8mm op de 10 prutsen terwijl de benzine stroomt (communicerende vaten verhaal) is nie grappig nie..
Totaal aantal Berichten: 3837
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Alcyone schreef:Die achterlijke dingen stoppen altijd heel snel met werken. Slecht ontwerp. Zijn nog wel te krijgen maar kosten veel te veel (85 euro of zo).
Waar dan?