auto zakt naar beneden
marcelleke
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 12-09-2006

Gepost: 22 december 2009 04:42 PM

Hallo,

Vroeger met mijn xantia heb ik er veel problemen mee gehad.
Nu begint het blijkbaar ook bij mijn C5 Phase II bouwjaar 2005. ( 60.000 km )
S’morgens is de auto, alleen van achter, naar beneden gezakt.
Bij het openen van de deur pompt hij elektrisch de auto recht op ongeveer 15 sec.
Rijden op zich is geen probleem.
Iemand een idee waarom de auto plots is gaan zakken?

Profiel  
 
Citroënmonteurtje (verbannen)
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008

Gepost: 22 december 2009 07:17 PM
  [ # 1 ]

Veercilinders achter defect.

De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl

Profiel  
 
DIEHARD
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 425
Geregistreerd: 13-12-2005

- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
Gepost: 22 december 2009 09:35 PM
  [ # 2 ]

er was een tijd dat elke Citroën dit standaard deed… Wink

Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5010
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 22 december 2009 10:05 PM
  [ # 3 ]

Inderdaad: één of twee veercilinders achter waarschijnlijk lek.

Even op de vierkolomsbrug, op rijdhoogte en dan de retourslang loshalen. Deze schijnen te mogen druppelen, geen straaltjes te geven.

Enige wat mij nog niet helemaal duidelijk is, is of de LDS dan uit de retourslang of uit de cilinder moet komen…


(mijn C5 heeft gisteren ook voor diagnose op de vierkolomsbrug gestaan)


Cilinders schijnen ongeveer 100 euro per stuk te kosten, maar dat ga ik binnenkort ondervinden…


Denk eraan dat je dit soort dingen alleen op een vierkolomsbrug doet!
De auto moet op zijn wielen staan en je wilt niet dat je ergens aankomt waardoor de auto gaat liggen terwijl jij dan geen ruimte overhoudt….

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 22 december 2009 10:29 PM
  [ # 4 ]

Hebben die veercilinders nog een andere functie dan enkel de auto op hoogte houden?

Jeroen

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5010
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 22 december 2009 10:36 PM
  [ # 5 ]

De cilinders zijn de onderdelen waar de veerbollen op zitten gedraaid… Deze hebben dus inderdaad als functie om de auto op hoogte te houden.


Ik zal zo even het plaatje opzoeken (ben op een nieuwe computer bezig en ben altijd vreselijk aan het klieren om op mijn flickr-account in te loggen).
Dat plaatje heb ik gisteren gemaakt toen ik onder mijn eigen auto stond.

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 22 december 2009 10:45 PM
  [ # 6 ]

Die foto’s heb ik in het café idd. gezien.

Jeroen

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5010
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 22 december 2009 11:02 PM
  [ # 7 ]


foto is klikbaar voor een groter formaat.

Duidelijk zie je de stalen HD-leiding en de retourslang en een luchtslangetje.

let niet op de nattigheid: Dat is geen LDS maar smeltwater van de sneeuw waar ik net doorheen gereden was…


Uit het retourslangetje stroomde behoorlijk wat LDS toen we deze loshaalden.

Profiel  
 
JoF
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 606
Geregistreerd: 20-03-2005

Gepost: 23 december 2009 07:10 PM
  [ # 8 ]

Veercilinder kost per stuk € 105,—.
Standaardreparatietijd (dealer) 1,3 uur (aan 2 zijden vervangen).
Dealerprijs, en excl. BTW (april 2008)

Jumpy 2.0 HDi 136 PK FAP 9/2008, Buscamperuitvoering (Gris Fer Metallic)
Xsara Picasso 1.6 Image 7/2007 (Gris Aluminium)
2CV6 Spécial 6/1988 (Blanc Meije)
Renault 4 TL Savane 1990 (Rouge), in restauratie
(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi)

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook