Ja dat is dus het probleem, zoals je op de foto kan ziet zit er iets boven. De ruimte is te krap om ver genoeg omhoog te komen. En ook net te krap om schuin het te kunnen redden.
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gewoon de schakelstang wat opzij duwen en met je verlengstuk op de doppenset er tussendoor. De bout kan aan de bovenkant er nèt bovenuit. Maar je kunt de bouten laten zitten voor nu (wel moertje los natuurlijk om uitlaat los te krijgen). Als de motor los ligt, kun je het wat beter bekijken.
De bouten waarmee de uitlaat aan het spruitstuk zit (met een veer) zijn ook nieuw te verkrijgen bij de Brezan. Advies is om die wel te vervangen.
Ik heb dat setje er wel bijgekocht. Dus wou het dan ook maar gebruiken
Ik durfde niet zo goed tegen die dingen aan te duwen maar dat kan, voorzichtig, geen kwaad dus? En aan de andere kant zit er ook iets gruwelijk in de weg. Twee leidingen die naar achter lopen… Als ik nou een flexibele kop op mijn ratel zou hebben zou ik erg blij zijn.
Misschien sowieso maar eens aanschaffen. Met een visa is dat heel handig heb ik gemerkt
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Zit het hitteschildje niet in de weg? Handjes heeft gelijk: trek dat motortje er eerst maar een uit.
zo’n knietje moet je inderdaad meteen kopen!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ik zou niet weten wat het is wat er in de weg zit ops: Maar het ziet er nogal massief uit. Je ziet het op die foto ook zitten trouwens.
Ik heb de verkeerde foto gepost trouwens: deze moet het zijn. Die bout krijg ik dus niet ver genoeg omhoog om ‘m te verwisselen.
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Die bout kan echt wel precies daar langs hoor. Maar trek die motor er uit nu eerst maar uit.
Dat ‘ding’ is trouwens je hitteschild; de slang gaat naar je luchtfilter. Daar zit een bimetaaltje dat bij koud weer lucht vanaf dit hitteschild laat toevoeren. Die slang is wel handig dus (controleren hij nog goed is), zeker ook voor je verbruik bij koude motor.
Handjes schreef:Die bout kan echt wel precies daar langs hoor. Maar trek die motor er uit nu eerst maar uit.
Dat ‘ding’ is trouwens je hitteschild; de slang gaat naar je luchtfilter. Daar zit een bimetaaltje dat bij koud weer lucht vanaf dit hitteschild laat toevoeren. Die slang is wel handig dus (controleren hij nog goed is), zeker ook voor je verbruik bij koude motor.
Probleem is volgensm ij dat caroline de linkerbout niet loskrijgt.. Als je de voorpijp niet eraf kan halen, krijg je die bout er ook niet langs. Lijkt mij wel dat ie er scheef langs moet en dat lukt natuurrlijk niet als de voorpijp nog in de weg zit
@handjes: Sorry hoor ik doe mijn best heus wel maar het lukt me gewoon niet.
Die motor gaat er voorlopig niet uit. Marten heeft namelijk eerst wat anders te doen En aangezien ik die auto nodig heb, kan niet eeuwig een auto lenen, moet die uitlaat er nu dus gewoon ff onder.
Die nieuwe bout komt heus wel los, moet alleen ff iets hebben om het buisje mee te draaien. Is me al 3 keer gelukt dus deze keer gaat dat ook lukken. Alleen die oude bout heb ik dus al in alle standen geprobeerd, zonder voorpijp er aan, en dat lukt me gewoon echt niet.
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Caroline81 schreef:@handjes: Sorry hoor ik doe mijn best heus wel maar het lukt me gewoon niet.
Tuurlijk doe je dat! Ik bedenk me ineens dat ik een van de twee moeren kapot moest slijpen. Dat zal wel degene zijn die bij jou niet er langs wil. Maar om de motor er uit te trekken hoeven die bouten er dus niet uit voorlopig. Als je toch nieuwe bouten hebt, zou je de boel ook kapot kunnen slijpen (slecht bereikbaar). De nieuwe bout krijg je er altijd wel in (voordat je de uitlaat weer er tegenaan doet!), daar hoeft het hitteschild er niet voor af.
Eh… als die bout er niet uit wil via de weg omhoog, en ik ‘m kapot zou slijpen (stel dat ik dat zou kunnen ) hoe kan er dan toch wel een nieuwe in? Die logica snap ik niet helemaal. Want als het niet heen kan kan het toch ook niet terug?
Maar ik laat die bout wel gewoon lekker zitten tot de cilinderkop vervangen wordt. En ga er dan nog eens mee stoeien. Gebruik ik nu gewoon weer ff deze. Zo belangrijk is het nou ook weer niet voor een paar weken denk ik.
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Als je het hitteschild eraf haalt, kan hij er dan wel langs?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
die bout ziet er toch nog goeduit? eventueel nieuwe moer maar bout moet volgens mij niet
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Caroline81 schreef:Eh… als die bout er niet uit wil via de weg omhoog, en ik ‘m kapot zou slijpen (stel dat ik dat zou kunnen ) hoe kan er dan toch wel een nieuwe in? Die logica snap ik niet helemaal. Want als het niet heen kan kan het toch ook niet terug?
De nieuwe kan er ook alleen in als de motor los is. Dan hoeft ie alleen door het bovenste gat en niet door twee gaten. Als hij maar door 1 gat hoeft, kun je hem er schuiner in steken en past het dus wel. Later schuif je de uitlaat er dan gewoon over heen. Ja, het is even puzzelen. Blijkbaar is de enige methode om de oude bout kapot te slijpen (moest bij mij sowieso).
En de bout zou ik zeker vervangen, je wilt niet over 6 maanden ellende met de uitlaat.
Veel succes en schroom niet om vragen te stellen. De Visa ziet er goed uit trouwens! (ik snap alleen het paard niet zo goed ).
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
paard 50 onder de kap 1 op stal
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Handjes schreef:
En de bout zou ik zeker vervangen, je wilt niet over 6 maanden ellende met de uitlaat.
voor een motor dat er binnen nu en 6 maand uitmoet? kan je hem dan nog vervangen, trouwens als het die bout is welke op de foto te zien is weet ik echt niet waarom die vervangen moet worden, enkel de moer
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017