Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Lijsten zitten geplakt.
Mooi, dan gaan ze er vanaf, en blijven er dan denk ik ook vanaf.
Ik kon me vandaag niet inhouden, en ben er naartoe gereden om de smerige hoofdsteunkussentjes er vanaf te plukken. Die hadden bruine vlekken, van ik vermoed de haarprodukten van de vorige inzittenden.
Zo stond ze er nu bij, voor het eerst sinds minimaal 15 jaar weer onder een laag sneeuw:
En de hoofdsteunkussentjes zien er nu zo uit:
Heel simpel de hoesjes er vanaf en in een koud wasje gedaan.
Donderdag heb ik helaas pas tijd om de auto op te gaan halen.

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Hahahaha, vies is dat, hè, hoofdsteuntjes ‘van anderen’.
Och, dat vind ik zo ongeveer het meest vieze dat er bestaat! Bah.
Hoe dan ook, de auto is toch niet vandaag nagekeken. D&O kampt met wat pechgevallen. Ik baalde eerst, maar toen zag ik het voordeel er van in. Als de auto donderdag - dat is het nieuwe moment dus - nagelopen wordt, kan ik zelf gewoon meehelpen en kijken. Ik ben dan vrij namelijk. Het komt dus stiekem best mooi uit eigenlijk.

Totaal aantal Berichten: 1823
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Veel beter inderdaad toch? Krijgen we dan ook weer nieuwe foto’s? Incluis haar nieuwe hoofdsteuntjes?
Way out in the water, see it swimming.
Geen foto’s deze keer. Heb de CX net opgehaald, en man man man wat ben ik blij, en heb ik een mazzel. Aan de onderkant geen spatje roest! Niks, nada! Er moet wel een hoop gedaan worden, maar ik mag in mn handjes wrijven van geluk. Net meteen de LHM en de veerbollen laten vervangen. God wat rijdt dat zeg. Ik ben blij!

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Mooi man! Maar ik zou niet te veel rijden nu er zo veel pekel ligt totdat ze een goeie antiroestbehandeling heeft gekregen…
Wees niet bang! De auto is zelfs geschorst. Alleen maandag van hier naar een tijdelijke stalling, en dan half januari van de tijdelijke stalling naar de “echte” stalling.
Ohja, ik heb even het to-do lijstje van D&O overgetikt, dikgedrukt is al gedaan:
LHM Verversen
Veerbollen vervangen
Rembol vervangen
Voorraadbol vervangen
Nog een paar keer LHM verversen + filtertjes schoonmaken
Nieuwe handremkabels
Claxon werkt niet
Ruitenwisser
Blower doet het niet
Wat lampjes
Bedrading linksvoor is een rommeltje
Accubak heeft wat aandacht nodig
Wat slangen moeten vervangen worden
Alle vloeistoffen verversen (olie, LHM, bakolie, koelvloeistof)
Koplampglas vastzetten
Nieuwe uitlaat voor tot achter
Alle LHM leidingen moeten vervangen worden
Carterpanpakking moet vervangen worden
Steunflens van de versnellingsbak moet vervangen worden
Linker stuurhuishoes is stuk
Fuseehoes linksboven moet vervangen
Speling op de stuurkogels
Achterschijven en blokken moeten vervangen
Banden moeten vervangen
Hemel opnieuw bekleed
Interieur helemaal reinigen
Nieuw linker deurpaneel
Auto moet gespoten worden
Ik heb vanmorgen (heb vanmiddag pas kerst verplichtingen) de achterbank er uitgehaald en de bekleding losgehaald zodat het weer wat schoner wordt.
En weer wat foto’s:
en het smoezelige interieur:

Totaal aantal Berichten: 1823
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Zo, da’s een behoorlijk lijstje
Wat ga je allemaal zelf doen en wat laat je doen? Zo te zien ben je al begonnen met het interieur! Ga je opnieuw bekleden, of gewoon heel gronding reinigen? Het wordt in ieder geval erg leuk om te doen, I guess!
Way out in the water, see it swimming.
OK,dat is een aardig lijstje! Wel een pracht auto trouwens. Wat wil je allemaal zelf doen? Vooreen APK hoeft denk ik niet alles meteen te gebeuren,kun je in ieder geval tussen de bedrijven door nog een beetje rijden ook..
groet
Yke
edit: je drukte net even wat eerder op de plaats knop Nelis!
Interieur ga ik heel grondig reinigen. De bekleding is overal nog heel en goed, dus dat zou zonde zijn. Wellicht ooit een keer leder, maar dat is echt een “ooit”. In principe wil ik alles zelf - met hulp hier en daar - gaan doen. Behalve het spuiten. De LHM leidingen twijfel ik nog over, lijkt me een erg delicaat klusje, en bovendien heb je daar ook speciaal gereedschap voor nodig.
Leidingen maken is erg leuk hoor! Als je een beetje in de buurt woont; ik heb zo’n apparaatje, en je bent welkom om eens wat te proberen, stuur maar eveneen PB
Yke

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Flink lijstje… je hebt nog wat te doen!
Nieuw deurpaneel, dat wordt nog een uitdaging…
Staat ze zo op straat geparkeerd terwijl ze geschorst is?
Nu ja, het deurpaneel is stuk, ik weet niet of dat betekent dat er een nieuwe op moet…
Ennuuhm, dat laatste, niet doorvertellen Maandag even een tijdelijk plekje, vanaf half januari een vaste plek.